Spring naar bijdragen

Wordt de kerk bedreigd door een invasie van valse geesten?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 52
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Nee, in Jozua (en psalm 1) wordt verwezen naar de wet, de 'Bijbel' van die tijd. Nu is de wet niet beperkt tot de eerste vijf boeken van Mozes, maar kennen we zowel de wet van de zonde/dood (, zoals verwoord in het OT) en de wet van de Geest van het leven, de wet van de liefde (NT). Het is belangrijk gefundeerd te zijn in Gods hele woord dat in de Bijbel staat. (Paulus verwijst ook naar het onderwijs dat belangrijk is dat hij heeft gegeven, zoals verwoord in zijn brieven.)

Daarnaast is het onderwijs van de kerkleiders belangrijk, het gemeenteleven, liefde, vrijgevigheid, dienstbaarheid, lofprijs, aanbidding, gebed enz. .

Zie ook:

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:10 Voorts, weest krachtig in de Here en in de sterkte zijner macht. 11 Doet de wapenrusting Gods aan, om te kunnen standhouden tegen de verleidingen des duivels; 12 want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten. 13 Neemt daarom de wapenrusting Gods, om weerstand te kunnen bieden in de boze dag en om, uw taak geheel vervuld hebbende, stand te houden. 14 Stelt u dan op, uw lendenen omgord met de waarheid, bekleed met het pantser der gerechtigheid, 15 de voeten geschoeid met de bereidvaardigheid van het evangelie des vredes; 16 neemt bij dit alles het schild des geloofs ter hand, waarmede gij al de brandende pijlen van de boze zult kunnen doven; 17 en neemt de helm des heils aan en het zwaard des Geestes, dat is het woord van God. 18 En bidt daarbij met aanhoudend bidden en smeken bij elke gelegenheid in de Geest, daartoe wakende met alle volharding en smeking voor alle heiligen; 19 ook voor mij, dat mij bij het openen van mijn mond het woord geschonken worde, om vrijmoedig het geheimenis van het evangelie bekend te maken, 20 waarvoor ik een gezant ben in ketenen. Dan zal ik daartoe vrijmoedig kunnen optreden, zoals ik behoor te spreken.

In dit verband is ook van belang:

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:105 Uw woord is een lamp voor mijn voet en een licht op mijn pad.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

De Kundalini is een soort Heilige Geest versie van het Christendom en wordt door Oosterse religies gepraktiseerd waaronder het hindoeïsme en ook het New Age. Een religieuze leider legt bijvoorbeeld zijn handen op je en zal je dan het "Kundalini" geest op je op leggen. Je zal dan wat ze noemen een opwekking meemaken en zal pure liefde, blijdschap en kennis voelen.

Kent iemand de Kundalini geest in oosterse religies en hoe komt dat dit zo veel op de Heilige Geest lijkt van het Christendom?

Het lijkt zoveel op de Heilige Geest omdat het mijns inziens een en dezelfde kracht is. Er is maar één God, maar die wordt aanbeden in verschillende talen (=verschillende religies). Door de kracht van de Heilige Geest verstaan wij elkaars taal juist.

Als je in verschillende talen God aanbidt, dan gebruik je andere woorden maar is de betekenis dezelfde. Verschillende religies gebruiken niet alleen verschillende talen, maar zeggen ook compleet het tegenovergestelde. Er is bijvoorbeeld een levensgroot verschil tussen een godsdienst die zegt dat Jezus alleen een mens was, en een godsdienst die zegt dat Hij God is. Of tussen een godsdienst die niet eens Jezus noemt, en een godsdienst die zegt dat niemand tot de Vader komt dan door Hem. Of tussen een godsdienst die zegt dat Mohammed een ware profeet was, en een godsdienst die zegt dat hij een valse profeet is.

Het is me dus volkomen onduidelijk hoe je tot de conclusie komt dat het hier gaat om 'dezelfde kracht'.

Hoi Skippy, ik zal proberen mijn visie te verduidelijken. Aangezien ik geloof dat er maar één God is die door mens wordt ervaren, geloof ik ook automatisch dat de ervaring van Gods Geest (Heilige Geest of hoe je het noemen wil) dezelfde kracht is. Natuurlijk zijn er veel verschillen in religies. Ik ben er echter van overtuigd dat je je om de lieve vrede vooral moet focussen op de overeenkomsten in plaats van verschillen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid