Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Met vervelen richt ik me in de eerste plaats op het gevoel dat je niet weet wat je met je tijd kunt en niks kunt bedenken waar je nou eigenlijk zin in hebt te doen. Dus ik bedoel niet zozeer een situatie als iemand die bijvoorbeeld van zijn baas een saaie opdracht heeft gekregen die hij/zij moet uitvoeren en zich bij die bezigheid enorm verveelt.

- Is vervelen een enorm luxeprobleem van mensen die teveel tijd over hebben?

- Is vervelen ook niet gewoon je eigen schuld, waar je prima wat aan kunt doen?

Ik heb zelf het idee dat beide ja is. Als je geen tijd over hebt lijkt me dat voor zich spreken. En bij dat tweede kan ik me niet voorstellen dat er niet iets te verzinnen is waarmee je wel nuttig bezig kunt zijn of genoegdoening uit kunt krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu link ik 'm toch maar, met alle risico's van dien: http://webdiplomacy.net

Van origine een bordspel, met een lange traditie per post en e-mail en nu ook via meerdere sites. Dit vind ik zelf één van de betere. Alles gratis, een levendige community. En als je tijd over hebt is er altijd wel een discussie gaande op het forum.

Nuttige voordelen:

  • training strategisch inzicht
  • planning
  • schrijfvaardigheid Engels
  • diplomatieke vaardigheden
  • ontspanning

Waarschuwing: hoge verslavingsfactor.

[/ongegeneerde reclame]

Mij vind je hier: http://webdiplomacy.net/profile.php?userID=7276

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nu link ik 'm toch maar, met alle risico's van dien: http://webdiplomacy.net

Van origine een bordspel, met een lange traditie per post en e-mail en nu ook via meerdere sites. Dit vind ik zelf één van de betere. Alles gratis, een levendige community. En als je tijd over hebt is er altijd wel een discussie gaande op het forum.

Nuttige voordelen:

  • training strategisch inzicht
  • planning
  • schrijfvaardigheid Engels
  • diplomatieke vaardigheden
  • ontspanning

Waarschuwing: hoge verslavingsfactor.

[/ongegeneerde reclame]

Mij vind je hier: http://webdiplomacy.net/profile.php?userID=7276

Buiten het reclame aspect heeft het effect op het zinvol bezig zijn, waar de TS op doelt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

:Y

Mijn idee is toch vooral dat Olorin zich umeunig moet vervelen om een topic over verveling te starten. Daarom raadde ik hem een SOG-spel aan dat meer is dan klikken, maar je ook traint in bepaalde vaardigheden. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hehe. :#

Toen ik het maakte verveelde ik me eigenlijk niet, ik had zelfs haast.

Maar juist toen bedacht ik me 'hey, zo kan het dus ook" :# (Want ik verveel me toch heus wel eens. ;) )

Er is eigenlijk heel veel wat ik wil doen. En een hoop ervan kost eigenlijk niks/nauwelijks iets. (Ik denk trouwens dat de samenleving toch al teveel gericht is op geluk uit geld te halen en het verleert is dat er zo veel te doen is wat niet of nauwelijks wat kost.)

Maar waarom doe ik dan die dingen niet en zit ik mijn tijd te verdrijven met dingen waar ik eigenlijk niet zoveel voldoening uit haal? Deels denk ik wat Michiel al zei. Maar deels ook over zaken die gedaan 'moeten' worden, en dan vervolgens die stap dan maar niet zetten, maar ze houden wel je gedachten bezig. Je bent er in feite constant mee bezig, maar niet op een productieve manier. Waardoor je vervolgens niet aan andere dingen begint.

Ik denk dat er in beide een element van keuze zit. Niet iets wat volledig en meteen op te lossen is (en waar je misschien wel hulp bij nodig hebt). Maar in zoverre dat het niet 'de orde der dingen' en dat het 't lot is je daar in te berusten zeg maar. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er is eigenlijk heel veel wat ik wil doen. En een hoop ervan kost eigenlijk niks/nauwelijks iets. (Ik denk trouwens dat de samenleving toch al teveel gericht is op geluk uit geld te halen en het verleert is dat er zo veel te doen is wat niet of nauwelijks wat kost.)

Maar waarom doe ik dan die dingen niet en zit ik mijn tijd te verdrijven met dingen waar ik eigenlijk niet zoveel voldoening uit haal? Deels denk ik wat Michiel al zei. Maar deels ook over zaken die gedaan 'moeten' worden, en dan vervolgens die stap dan maar niet zetten, maar ze houden wel je gedachten bezig. Je bent er in feite constant mee bezig, maar niet op een productieve manier. Waardoor je vervolgens niet aan andere dingen begint.

Ik herken me vooral wel in deze alinea. Ik weet niet of dat verveling is, alswel vermijding van dingen die je zou moeten doen. Verveling is voor mij als je niks hoeft te doen maar ook niet echt weet wat dan wel te doen. Raar is dat, als je bezig bent kun je wel 100 andere dingen bedenken die je zou willen doen als je de tijd had. Als je de tijd hebt ben je die dingen weer vergeten. Misschien toch maar eens opschrijven. Bij deze:

"De Wheel of Time serie van Robert Jordan uitlezen"

Ik denk dat er in beide een element van keuze zit. Niet iets wat volledig en meteen op te lossen is (en waar je misschien wel hulp bij nodig hebt). Maar in zoverre dat het niet 'de orde der dingen' en dat het 't lot is je daar in te berusten zeg maar. :#

Deze snap ik niet helemaal? Wanneer berust je je in je lot?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik merk dat ik mij als volwassene nooit echt verveel omdat ik altijd wel iets zou moeten doen. Maar bij kinderen merk ik dat aan een periode van creativiteit en gekke ideeën vaak een periode van verveling vooraf gaat. Het schijnt ook niet goed te zijn om kinderen altijd uit hun verveling te helpen. Je kunt ze beter gewoon laten betijen (of naar buiten sturen wanneer je het irritant vindt), dat stimuleert uiteindelijk meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Met vervelen richt ik me in de eerste plaats op het gevoel dat je niet weet wat je met je tijd kunt en niks kunt bedenken waar je nou eigenlijk zin in hebt te doen. Dus ik bedoel niet zozeer een situatie als iemand die bijvoorbeeld van zijn baas een saaie opdracht heeft gekregen die hij/zij moet uitvoeren en zich bij die bezigheid enorm verveelt.

- Is vervelen een enorm luxeprobleem van mensen die teveel tijd over hebben?

- Is vervelen ook niet gewoon je eigen schuld, waar je prima wat aan kunt doen?

Ik heb zelf het idee dat beide ja is. Als je geen tijd over hebt lijkt me dat voor zich spreken. En bij dat tweede kan ik me niet voorstellen dat er niet iets te verzinnen is waarmee je wel nuttig bezig kunt zijn of genoegdoening uit kunt krijgen.

Je niet vervelen is juist een luxeprobleem, omdat je dan heel veel dingen hebt die je bezighouden, zoals televisie, computer etc.

Vervelen is als je die dingen niet hebt en je zelf iets moet bedenken om de tijd te doden. Daardoor wordt je creatiever dan als je je (bijna) nooit verveelt. Vervelen is dus nuttig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid