Spring naar bijdragen

Jacolien Bakker: genezen van doofheid en blindheid


Aanbevolen berichten

genezen.jpg

Jacolien Bakker: genezen van doofheid en blindheid

Bekijk de beelden zelf

0p 19 september 2010 genas Jacolien Bakker van een blind oog en doof oor. Ze bezocht een dienst waar werd gebeden voor zieke mensen. Tijdens de dienst genas God een meisje van een doof oor. Jacolien: "Toen het meisje genezen was zei meneer Zijlstra: 'Maar daar staat nog iemand die doof is'. Mijn oma zei: 'Jacolien dit is voor jou, steek je vinger op!' En mijn moeder zei ook: 'Dit is voor jouw meid!' En zo stak ik mijn vinger op. Evangelist Jan Zijlstra zei: 'Die jonge dame daar, kom naar voren'. Zo liep ik naar voren. Toen vroeg meneer Zijlstra naar mijn naam en waar ik vandaan kwam. Daarna vroeg hij 'wat is er' en ik zei: 'Ik ben doof aan één kant en blind aan één kant'. Toen zei meneer Zijlstra: 'Maar dat niet alleen, hè Jacolien?' Toen zei ik: 'Nee'. Meneer Zijlstra zei toen: 'Er is grote wrok in je hart' en dat klopte ook wel, want er was al veel gebeurd in mijn jonge leven. Dat kon alleen God weten, want ik had er die avond nog niet over gesproken. Toen barstte ik in tranen uit want dat was de bevestiging. Toen zei hij: 'Laat het los, Jacolien, en geef het aan God'. En dat deed ik ook. Samen gingen wij bidden en meteen voelde het beter."

"Daarna ging meneer Zijlstra voor genezing van mijn oog bidden. Ik had er nooit licht mee gezien dus ik schrok eerst van het licht, maar toen begon ik te huilen. Ik was blind aan het oog, doordat ik als baby al staar aan mijn linkeroog had. De doktoren hadden er al van alles aangedaan maar niks hielp. Toen ik vier jaar was kreeg ik te horen dat ik ermee moest leven.

Dus nadat mijn oog was genezen vond ik het al super. De wereld ging open. Maar God was nog meer met mij van plan.

Toen vroeg meneer Zijlstra: 'Wie is de moeder van het kind?' Mijn moeder probeerde al naar voren te komen en mijn oma ook. Mijn moeder zei meteen dat ze het kon zien. De doffe schittering was uit mijn oog. Toen bad meneer Zijlstra voor mijn oor. Ik kon weer horen! Eerst geloofde ik het niet. Maar toen hij het ging testen geloofde ik het." Veel mensen gingen klappen, juichen en huilen. Ik was een van de wonderen die God deed. Ik voelde Gods aanwezigheid in mijn leven."

Zie het hele bericht én de video op CIP

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat is het punt van deze topic? in alle religies worden mensen op de meest wonderbaarlijke manieren genezen van wat allen en nog wat. maar ik hou het liefst veel afstand van deze "healers". ze oefenen veel macht op mensen en vaak op een manipulatieve manier. kijk maar naar filmpjes over benny hinn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
wat is het punt van deze topic? in alle religies worden mensen op de meest wonderbaarlijke manieren genezen van wat allen en nog wat. maar ik hou het liefst veel afstand van deze "healers". ze oefenen veel macht op mensen en vaak op een manipulatieve manier. kijk maar naar filmpjes over benny hinn.

Maar dit is wel heel bijzonder hoor. Dit gaat namelijk over de rechterhand van God, Jan Zijlstra. Benny Hinn kan niet in de schaduw staan van onze nationale geloofsheld.

Van harte overigens voor de mevrouw die genezen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik had er nooit licht mee gezien dus ik schrok eerst van het licht
De doffe schittering was uit mijn oog.

euh...

Neen, dat is geen tegenstrijdigheid! Met die woorden wordt gewoon iets anders bedoeld. Van Dale staat niet boven de Bijbel!

Het is geen tegenstrijdigheid, maar een mooi voorbeeld van willekeurig citeren.

Ik snap alleen niet waar al het saracsme en cynisme in dit topic voor nodig is...

Link naar bericht
Deel via andere websites

euh...

Neen, dat is geen tegenstrijdigheid! Met die woorden wordt gewoon iets anders bedoeld. Van Dale staat niet boven de Bijbel!

Het is geen tegenstrijdigheid, maar een mooi voorbeeld van willekeurig citeren.

klopt je hebt gelijk, ik was te snel.

Ik snap alleen niet waar al het saracsme en cynisme in dit topic voor nodig is...
Het geloof van Jan Zijlstra en zijn aanhangers bestaat bij de gratie van wonderen, zonder wonderen geen geloof.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb altijd mijn bedenkingen als ik zulk nieuws hoor. Oh me of little faith.

!

ik ook,, ik hoor en lees namelijk nooit zulke berichtgevingen.

had in dito Kerk,, die in Leiderdorp is, vaak een verzoek tot gebed voor moeder ingedient,, stel je voor dat,.....

maar die is en blijft ziek.. en deze dame claimt genezen te zijn..

waar vindt ik bewijs dat de dame ECHT genezen is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is geen tegenstrijdigheid, maar een mooi voorbeeld van willekeurig citeren.

Klopt, aan de andere kant wijst een dof oog op staar die veroorzaakt wordt door een troebele lens. Hoewel het zicht beperkt is, soms tot het punt dat je legaal blind bent, neem je wel licht waar. Verder is dit type staar zeer makkelijk te behandelen tegenwoordig. Ik denk dat de dame in kwestie beter had moeten googelen voor ze met dit verhaal kwam.

Ik snap alleen niet waar al het saracsme en cynisme in dit topic voor nodig is...

Bij een buitengewone claim zonder buitengewoon bewijs, terwijl het in dit geval gemakkelijk te bewijzen is, lijken cynisme en sarcasme me best gepast.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar dit is wel heel bijzonder hoor. Dit gaat namelijk over de rechterhand van God, Jan Zijlstra. Benny Hinn kan niet in de schaduw staan van onze nationale geloofsheld.

Van harte overigens voor de mevrouw die genezen is.

Dit bewijst helemaal niks. Mensen zijn er namelijk nogal goed in om de missers te vergeten en als het 1 keer goed gaat zegt men gelijk, zie je wel, dit is bewijs voor de helende kracht van god.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelf ben ik naar een 'genezingsdienst' van Jan Zijlstra geweest en wist niet wat ik er van denken moest.

Het getuigenis van Janneke Vlot en haar man waar ik bij was maakten daarentegen indruk op me.

Ik heb 'het getuigenis van Jacolien' hier gedeeld omdat het mij echt raakte, ook als ik zie hoe puur de emoties waren. Dat speel je m.i. niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid