Spring naar bijdragen

Studie: frustraties & overwinningen [3]


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 475
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Pfoehee, college is net twee weken bezig en ik ben nu al helemaal mallotig van de drukte. :o Probeer maar eens in 5 verschillende groepen te werken en allemaal willen ze regelmatig vergaderen... (H)
Volgens mij hebben alleen vrouwen last van dit soort stress.

Mijn oplossing zou zijn: naar geen van allen gaan en zien wat er gebeurd. _O-

Link naar bericht
Deel via andere websites
Pfoehee, college is net twee weken bezig en ik ben nu al helemaal mallotig van de drukte. :o Probeer maar eens in 5 verschillende groepen te werken en allemaal willen ze regelmatig vergaderen... (H)
Volgens mij hebben alleen vrouwen last van dit soort stress.

Mijn oplossing zou zijn: naar geen van allen gaan en zien wat er gebeurd. _O-

:# Herkenbaar :#_O-

Link naar bericht
Deel via andere websites
Pfoehee, college is net twee weken bezig en ik ben nu al helemaal mallotig van de drukte. :o Probeer maar eens in 5 verschillende groepen te werken en allemaal willen ze regelmatig vergaderen... (H)
Volgens mij hebben alleen vrouwen last van dit soort stress.

Mijn oplossing zou zijn: naar geen van allen gaan en zien wat er gebeurd. _O-

Dat is juist (deels) de oorzaak van mijn gestress.. Vergaderingen die eindelijk gepland zijn en vervolgens komt er niemand opdagen. Groepsgenoten die het niet nodig vinden om bij elkaar te komen want we overleggen wel via de mail. En zelf niet terugmailen. En dan heb ik nog net genoeg verantwoordelijkheidsgevoel om de opdracht die om 18u ingeleverd moet worden om 17.50 te maken en op te sturen. Omdat ik zelf ook de sjaak ben anders. Als iedereen nou eens doet wat 'ie moet doen en zich houdt aan afspraken... Zou zo heerlijk zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is erg vervelend, Joëlle. Ik heb vorig jaar ook geleerd dat als je iets gedaan wil krijgen je het zelf moet doen, of gewoon strakke afspraken moet maken tenzij je met betrouwbare mensen werkt. In het verslag kun je aangeven wie wat heeft gedaan, of je meldt bij de docent dat je vindt dat iemand te weinig gedaan heeft. En werkt iemand niet mee? Heel simpel, stuur diegene het verslag niet op. Je hoeft niet alles voor te kauwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk erover na om kubv te laten vallen. Dit is beeldende vorming, maar ook kunst algemeen. Bij kunst algemeen moet je allerlei saaie opdrachten maken over allerlei kunststromingen, niet alleen op het gebied van beeldende kunst, maar ook muziek en dans etc.

Bij beeldende vorming moet je tekenen enzo.

Mijn redenen om het wel te laten vallen zijn deze:

1. Ik heb het gekozen omdat ik dan de dingen die ik op school maak kan gebruiken om aangenomen te worden op de kunstacademie. Ik heb nog geen idee wat ik wil gaan doen, maar ik denk niet dat ik naar de kunstacademie ga.

2. Voor kunst algemeen moeten we elke week huiswerk maken en krijgen we proefwerken, en daar moet ik ook eindexamen in doen. Dit kost tijd die ik ook had kunnen gebruiken voor andere vakken.

3. Ik heb niet het idee dat mijn tekentechniek beter wordt door de lessen.

4. Ik heb nou een extra extra vak (je moet naast het profiel dat je hebt en de vakken die je daarin hebt gekozen ook nog een vak in je vrije ruimte kiezen, en je mag een extra vak. Beeldende vorming is één van die vakken. Naast die twee heb ik nog een derde vak, namelijk Frans.) Dus, ik heb het al druk genoeg.

5. Als ik mijn huiswerk niet maak krijg ik een straf-z-uur.

Mijn redenen om het niet te laten vallen zijn de volgende:

1. Ik ben er goed in. Vorig jaar had ik een 8 en volgens een meisje uit mijn klas ben ik de beste van de klas met beeldende vorming.

2. Dit zijn compensatiepunten voor als ik een onvoldoende haal.

3. Dit cijfer haalt dan ook mijn gemiddelde om hoog, dus mocht ik een studie willen doen waar het gemiddelde cijfer belangrijk is, dan is het wel handig.

4. Ik vind beeldende vorming, dus tekenen en kleien enzo, wel leuk.

Dus, heeft iemand tips?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk ook dat, uitgaande van enkel je bericht, je het beste door kunt gaan. De theorie is misschien wat saai, maar zorgt wel voor verdieping en kan de kunst die je ziet en maakt een zekere context geven. Ook kan het je een bredere kijk op kunst geven dan enkel de eigen stijl en techniek. Het is dus wel goed om die theorie te krijgen. Misschien is het even doorbijten en vele zuchten slaken, maar als je daardoor gemakkelijker de richting kunt opgaan die je graag wilt, dan is dat wel het offer waard, denk ik zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk ook dat, uitgaande van enkel je bericht, je het beste door kunt gaan. De theorie is misschien wat saai, maar zorgt wel voor verdieping en kan de kunst die je ziet en maakt een zekere context geven. Ook kan het je een bredere kijk op kunst geven dan enkel de eigen stijl en techniek. Het is dus wel goed om die theorie te krijgen. Misschien is het even doorbijten en vele zuchten slaken, maar als je daardoor gemakkelijker de richting kunt opgaan die je graag wilt, dan is dat wel het offer waard, denk ik zo.

Amen. Ik weet niet precies of jouw lessen hetzelfde zijn (wrs niet). Wij kregen naast tekenen (creatief bezig zijn) ook kunstgeschiedenis. Zeer fascinerend vond ik dat altijd. Kan ook per persoon verschillen, maar wat je nu leert over kunst kun je later weer goed gebruiken (het helpt je ook om kunstwerken beter te begrijpen/in een context te zien).

@ Olorin: hou vol, vakbroeder! :Y

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mijn scriptie was begonnen als het grote eindproject: de meesterproef van mijn studie waar ik dan later trots terug naar kan kijken: de bekroning van mijn werk. Nu, tijden later is het meer het verstikkende touw van een galg geworden en snak ik naar lucht.
Stel je verwachtingen wat bij. Een thesis is nu ook weer niet zó vreselijk belangrijk zolang je het maar gewoon netjes en goed doet.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk. Aanstaande maandag de herkansing van de laatste toets van afgelopen jaar. Heerlijk. Zó véél vertrouwen in, hmhm.

Ik heb vorig jaar een toets net gehaald met een 5.5, wat eerst een 5.4 was maar dankzij een vraag die fout was gerekend en eigenlijk goed was had ik 'm toch nog gehaald. Daarna een toets niet gehaald met een 5.3 en hetzelfde voor de herkansing. Voor de toets die ik binnenkort ga herkansen had ik een 5.2. Prachtige cijfers allemaal. Allemaal leuke net-niet cijfers. -O-

Maar nu gaat het vast anders worden, althans, dat hoop ik. Ik ben sinds begin dit jaar bezig met leren voor die toets, daarbij had ik vorig jaar ook veel minder tijd om te leren omdat ik me steeds met ander studiewerk bezig moest houden, zoals opdrachten enzo.

Waarschijnlijk zal het nu dus wel goed gaan, maar toch, het blijft knagen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

@BV, was het maar zo makkelijk. ;) In mijn hoofd is die thesis helemaal opgezwollen tot iets waar de uitkomst afhangt van of mijn leven geslaagd of gefaald heeft en maak ik me al enorm zorgen over dat 'netjes en goed'. En dan weet ik wel dat ik het voor mezelf veel te dramatisch maak, maar het voelt wel zo en dat zorgt vooral een nogal zware klap op mijn gemoedstoestand.

@Chealder,

Kan me goed voorstellen dat het knaagt. Maakt het allemaal ook best wrang. Veel succes met je toets.

Wat je cijfers betreft: net niet, maar geeft je wel veel kans denk ik om er een 'wel' van te maken straks. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
@BV, was het maar zo makkelijk. ;) In mijn hoofd is die thesis helemaal opgezwollen tot iets waar de uitkomst afhangt van of mijn leven geslaagd of gefaald heeft en maak ik me al enorm zorgen over dat 'netjes en goed'. En dan weet ik wel dat ik het voor mezelf veel te dramatisch maak, maar het voelt wel zo en dat zorgt vooral een nogal zware klap op mijn gemoedstoestand.
Ja, dat begrijp ik wel. Maar in realiteit is een thesis gewoon een uit de hand gelopen werkstuk van 30 EC. Het is niet alsof je scriptie gepubliceerd gaat worden ofzo.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moet voor school samenvattingen schrijven. Maar liefst 71 stuks voor 71 stuks grote lappen tekst.

Voor Nederlands? Nee.

Waarom? Omdat ze bij dat ***** ROC te beroerd zijn dekkende toetsen te maken, en op deze manier kunnen kijken of je het begrepen hebt.

Zijn nou ze helemaal van de ratten besnuffeld, leipe gasten daaro.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Daar leer je wel goed van

Ja, dat wel. Maar 10x overlezen leer je ook goed van :)

en het zal vast niet aan de toets liggen. ;)

Ik vroeg het pas aan de docent, en die vertelde letterlijk dat dit moest omdat de toetsen niet dekkend genoeg waren. Maar da's ook niet gek als je toetsen hebt van gemiddeld 13 multiplechoice vragen per toets. (sterker, mijn laatste toets had 4 vragen (H) ) Daarom vind ik ook zo onuitstaanbaar, want is het voor Nederlands dan kan ik het nog wel begrijpen. Maar dit slaat gewoon nergens op.

Plus dat de stof ook gewoon zwaar verouderd is, en de licentie, die ruim €150,- kost, bijna verloopt.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil best wat doen voor die opleiding, maar als het ROC te beroerd is fatsoenlijke toetsen te maken en mij daardoor met veel (m.i. onnodig) werk opzadelt wordt ik daar gewoon niet vrolijk van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Daar leer je wel goed van

Ja, dat wel. Maar 10x overlezen leer je ook goed van :)

en het zal vast niet aan de toets liggen. ;)

Ik vroeg het pas aan de docent, en die vertelde letterlijk dat dit moest omdat de toetsen niet dekkend genoeg waren. Maar da's ook niet gek als je toetsen hebt van gemiddeld 13 multiplechoice vragen per toets. (sterker, mijn laatste toets had 4 vragen (H) ) Daarom vind ik ook zo onuitstaanbaar, want is het voor Nederlands dan kan ik het nog wel begrijpen. Maar dit slaat gewoon nergens op.

Plus dat de stof ook gewoon zwaar verouderd is, en de licentie, die ruim €150,- kost, bijna verloopt.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil best wat doen voor die opleiding, maar als het ROC te beroerd is fatsoenlijke toetsen te maken en mij daardoor met veel (m.i. onnodig) werk opzadelt wordt ik daar gewoon niet vrolijk van.

welkom op het ROC :(:(

Link naar bericht
Deel via andere websites
-

-

-

-

welkom op het ROC :(:(

Goh.. Dat zeg ik de laatste weken ook wel behoorlijk vaak met regelmaat.

Aangezien ik nu al een jaar op een ROC zit, en een heleboel meiden uit mijn klas nieuw zijn op t ROC wisten ze nog niet hoe chaotisch ze zijn.. Zo ben ik pas sinds eergister weer leerling op het ROC (volgens mn schoolpas) maar stond ik weer ingeschreven in mijn oude klas.. Dus VMBOTD ipv SMAW10_C :|

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid