Spring naar bijdragen

Studie: frustraties & overwinningen [3]


Aanbevolen berichten

Reflectie heeft nut. Formulieren en methodes zoals SMART kunnen daar handige hulpmiddelen voor zijn. Maar opleidingen lijken wel eens het middel tot het hoogste doel te verheffen met als gevolg dat je vooral erg bureaucratisch bezig, plus dat lang niet alles in zo'n format te proppen valt. En dan kan het ook knap irritant worden en een enorme afkeer opwekken. POP, SMART, etc. wekken meteen een pavlov reactie bij me op vol afgunst en afkeer door dergelijke traumatische incidenten in het verleden door een stel bureaucraten. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 475
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Speciaal voor onze Chealder. ;)

Situatie – Hoe was de situatie?

Aan het begin van de periode had ik de vakken x en x nog niet gehad en wist ik nog niet voldoende van de vakken die ik al wel had gehad. Ook had ik nog geen ervaring met de competenties x en x, die ik toepaste tijdens de opdrachten.

Taken – Wat was in deze situatie jouw taak?

Mijn taak was om door het volgen van de studie meer kennis op te doen over het vakgebied en aan de hand van mijn prestaties, ervaringen en wensen te bepalen welke richting ik op wilde gaan binnen de studie. Ook was het mijn taak om me op de hoogte te houden van de nieuwste ontwikkelingen op mijn vakgebied.

Actie – Welke acties heb je ondernomen?

Ik heb x van het x aantal colleges/lessen bijgewoond van de vakken x en x. Ik heb de gekregen opdrachten volbracht en daarbij samengewerkt waar samengewerkt moest worden. Daarbij heb ik me via die en die media wekelijks op de hoogte gesteld van de nieuwste ontwikkelingen.

Resultaat – Wat is het behaalde resultaat?

Ik weet nu in het kort het volgende: ... Ik heb de volgende ervaringen opgedaan: ... Ik heb de volgende cijfers gehaald voor de vakken en opdrachten: ...

Reflectie – Wat geeft dit aan over jouw vaardigheden en ontwikkelpunten? Wat zou je de volgende keer hetzelfde en/of anders doen?

Ik blijk goed te zijn in x en x en de vakken/opdrachten x en x het leukste te vinden. De volgende keer zal ik mij dus vooral inzetten voor die vakken en opdrachten, zonder natuurlijk de andere vakken te verwaarlozen. Ik zal dus meer die en die richting opgaan binnen de studie en heb die en die banen voor het oog. Ook zal ik blijven werken volgens de emerge strategie en dus aan de hand van de studie zelf en mijn ervaringen daarbinnen mijn doelen stellen of bijstellen en niet helemaal vooraf.

Zoiets? :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Ik moet voor morgenochtend 4 kantjes hebben van een werkstuk en heb er met moeite één volgeschreven. Er valt zo weinig over mijn gedeelte te vertellen..

Over wat schrijf je misschien? Misschien kunnen ze hier jou helpen met brainstormen (ik ben bereid in ieder geval)

*edit: de deadline was precies 7.00, oeps*

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Ik, ik heb denk ik een leuke opleiding gevonden. Eindelijk.. Vier jaar geleden bestond hij nog niet, maar nu wel, dus ik hoop dat dit HET gaat worden. Het gaat om HBO archeologie. *hoop hoop hoop* (hij heeft ook een numerus fixus van 75(!!!))

dat meen je niet!!!! VET (klein kinder droompje van wees een licht wordt weer wakker)

wat minder leuk is dat ik 3 van mijn 4 toetsen moet gaan herkansen en daardoor dus bij een der slechtsen in mijn opleiding hoor :(:( BAD TIMES

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Ah ja het was mijn droom dus ook, maar toen ik op de middelbare zat bestond het nog niet dus toen heb ik het laten varen! Kom gezellig mee, gaan we samen onze droom waar maken :D

dan moet ik eerst mijn mbo niveau 4 afmaken want ik ben na 4 jaar gestopt met mijn HAVO dus heb ik geen diploma's die geldig zijn...

dus nog 3 jaar wachten (en dan ben ik DA!!! :D )

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Dan ben je wat? En je kunt ook de 21 jaar toets doen? Alhoewel het natuurlijk wel handig is om je mbo opleiding even af te maken. Stel dat HBO niet lukt, heb je wel een diploma :)

de 21 jaar toets? beste annzie... Ik ben 16... dus dat wordt em niet...

dus ik doe lekker mijn mbo afmaken en dan ga ik kijken wat ik verder wil... maar ik vind dit wel heeel aantrekkelijk klinken...

DA is de afkorting van doktersassistente...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Blegh. Ik heb weer eens te lang gewacht voor het maken van een werkstuk over het Christendom. Nu dus maar even snel 25 kantjes in elkaar knutselen. En te laat begonnen met het leren voor een proefwerk voor communicatie en organisatie -.-" met andere woorden.. Ik heb dus nog helemaal niet geleerd :|

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Morgen praktijk examen EHBO. En ik ben er ontzettend zenuwachtig voor. Ben zo bang dat ik het ga verprutsen.. Dak teveel afdwaal naar mn moeder of het gesprek met Bureau Jeugdzorg dat ik daarna heb.. Nog heel veel leren dus vannacht. Ik moet gewoon niet vergeten hoe ik trauma beoordeling uit moet voeren, okee die is niet zo moeilijk, maar ziekte beoordeling vind ik lastiger. En ik hoop maar dat mn "partner" mn ribben en sleutelbenen kan vinden.. Want vorige week waren ze zoek :|

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid