Spring naar bijdragen

Studie: frustraties & overwinningen [3]


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 475
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Een paar weken geleden heb ik eindelijk mijn master thesis ingeleverd, het tevens laatste onderdeel van die studie. Maar het lot wilde dat nu net de tweede lezer op vakantie is en ik dus eventjes zal moeten wachten tot het nagekeken zal worden. ;)

Het voelt iig als een overwinning en als een verlossing, na ik zo lang met dat vervloekte ding ben bezig geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een paar weken geleden heb ik eindelijk mijn master thesis ingeleverd, het tevens laatste onderdeel van die studie. Maar het lot wilde dat nu net de tweede lezer op vakantie is en ik dus eventjes zal moeten wachten tot het nagekeken zal worden. ;)

Het voelt iig als een overwinning en als een verlossing, na ik zo lang met dat vervloekte ding ben bezig geweest.

(YY)

Link naar bericht
Deel via andere websites

In your face, Thermodynamica.

Gisteren oefeningenexamen had dat niet zo heel goed ging. Bijna gedacht om theorieexamen van vandaag niet mee te doen.

Nachtje doorgedaan (lees: 2,5 u slaap) en toch examen afgelegd. Heel erg veel geluk gehad met vragen (Dank u God!) en heb een mooie 17.5/20 voor theorie.

Dus dat wilt zeggen, dat ik toch nog 2.5/20 op mijn oefeningen moet halen.. Dat zal ik toch wel gehaald hebben, hoop ik

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Ik zit er heel sterk over na te denken om te stoppen met school.. Niet dat ik sinds de verhuizing alweer begonnen ben .maar goed.. Over een maand ben ik 18 en ben ik ook niet meer leerplichtig.

En dan? Even van de verplichting af, lekker werken, geld verdienen enzo. Maar kijk eens verder; zonder een opleiding genoten te hebben moet je tegenwoordig erg geluk hebben wil je een beetje aan de bak komen. En het kan zo zijn dat op een moment in je leven je gewoon aan de bak moet omdat er anders geen brood op de plank ligt.

Ik ken de omstandigheden, opleiding en de progressie enzo allemaal niet, maar ik zou maar goed over die keuze nadenken. Het is alleen op korte termijn aantrekkelijk. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm.. Ik heb het er met WFS over gehad, Ik zou zeg maar voor dit schooljaar kunnen stoppen. En dan na de zomervakantie weer kunnen beginnen. Nu zou ik midden in een schooljaar binnen moeten vallen in een klas, heb ik op mijn vorige school verschrikkelijk slecht les gehad, waardoor ik nu achter zou lopen op de rest. En dan komt er nog bij dat ik nu al anderhalve maand thuis zit, en dus ook al anderhalve maand niet meer naar school ben geweest. En ik er pas gisteravond achter kwam dat ik dus niet meer leerplichtig ben.

Maar ik denk sowieso dat mn pleegouders het er niet mee eens zullen zijn.. Dus ik zal wel gewoon naar school moeten

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar ik ben niet van plan voor altijd te stoppen.. Ik zou sowieso na de zomervakantie weer beginnen.. Nu eerst zien dat ik mezelf bij elkaar geschraapt krijg. Ik ken mezelf en de piramide van Maslow. En ik weet heel goed, uit ervaring, dat ik niks van school bak als ik me niet helemaal 100% voel. En dat voel ik me nu al een hele tijd niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gefeliciteerd Olorin!

Ebbeloe, als je maar heel zeker weet dat je weer begint. Moeilijk hoor!

Ikzelf ben gestopt met mijn opleiding (kon op dat moment ook echt niet verder) en op een gegeven moment ook niet meer opgepakt toen ik kinderen kreeg. Nu heb ik er 2 (een van 3 en een van 6) en ben ik net weer begonnen, en hoewel ik gigantisch geniet van het leren op zich, het is erg moeilijk om weer echt zo intensief bezig te zijn, helemaal met een gezin, kinderen en alle andere sociale dingen ernaast. Beter jong zoveel mogelijk leren dan als je wat ouder bent ;) Jij heel veel succes met het maken van je keuzes! Kun je niet via een thuisstudie een vak omhooghalen in de tijd dat je niet naar school gaat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nope.. Maar t is al van de baan.. Mn pleegvader keurde het direct af en ik moest maar gewoon naar school gaan. Dus moet ik morgen een halve dag, en maandag begint het hele school gaan gebeuren en vroeg opstaan en stressen wegens huiswerk en proefwerken weer enzooo

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij heeft er best wel veel moeite voor gedaan dat ik midden in het jaar op een nieuwe school kon beginnen.. En nu wou ik er van afzien en voelde hij zich heel erg op zn vingers getikt.

En hij wil niet dat ik met een studie van NTI begin, omdat ik daar volgens hem niet genoeg wilskracht voor zou hebben (Hoe goed kent hij me nu?? Ahum..)

En dat ik aan mezelf wou werken voor ik ging leren kon hij ook niet waarderen omdat ik eerst school nodig zou hebben.. Voor ik aan mezelf zou kunnen beginnen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Moeilijk hoor! Ikzelf was ongeveer 20 toen ik stopte met studeren. Nu had dat wel een andere reden en eerlijk is eerlijk, als ik er op terug kijk denk ik: is dit de slimste weg geweest? Want wanneer komt het punt dat je goed geneog bent om weer te leren? Kun je niet beter verder gaan en eventueel een jaar overnieuw doen? Dus gedacht vanuit eigen ervaringen he?

Zonder diploma kom je nergens. Dus je zou nu misschien nog een studentenbaantje kunnen krijgen voor een paar maand, en dan idd na de zomer weer aan de slag, maar doe je dat zeker weten? Ben je dan al ver genoeg om het daadwerkelijk te kunnen?

NTI (ik doe zelf NHA) is idd heel erg pittig. Weet nie wat je doet, hiervoor deed ik HBO, momenteel een MBO opleiding en het vergt verschrikkelijk veel zelfdiscipline. Je hebt wel een beetje begeleiding, maar het meeste moet je zelf uitkomen. Zo kreeg ik een pakket van pakweg 6 cm papier om 'even' door te werken (sommige stukken kon je wel overslaan hoor) hoe het allemaal in elkaar zat voor ik verder kon met de opleiding. Ze zijn inmiddels competentiegericht onderwijs begonnen wat betekend dat je constant moet reflecteren. Nu weet i niet of dat op je opleiding ook zo is, maar dat kan nog moeilijk worden. Omdat je geen klasgenoten hebt moet je goudeerlijk zijn in je antwoorden met je slechte kanten en goede kanten om zo een groei te kunnen zien enzovoort.

Machtig mooi, maar heel veel discipline en openheid. Maar ik weet niet wat jij doet, of je op het MBO/ HBO/ HAVO/ VWO of wat dan ook zit? Ik dacht anders aan eens een los vak idd, om toch in het leren te blijven. Met de kinderen erbij kan ik niet naar school (heb er simpelweg het geld ook niet voor) maar het betekend wel dat ik elke avond tot ongeveer 23 uur aan het leren ben als ik niet weg ben en overdag elk vrije uurtje aan de slag ben.

Je zit ook wel in een moeilijke leeftijd. Je pleegouders moeten nog voor je beslissen, maar zelf ga je steeds meer naar de kant toe dat je zelf kan beslissen. Tegelijkertijd heb ik begrepen dat je niet een heel makkelijke tijd achter de rug hebt? Waardoor de taak van je pleegouders ook wel weer heel verantwoordelijk is...

Denk wel dat ze het beste met je voor hebben. Onderwijs is tegenwoordig zo verschrikkelijk belangrijk. Mijn vader is net met de VUT, hij is nog helemaal opgeklommen. Maar dat werd op den duur toch ook wel eens een probleem. Zo jammer (ik geloof dat je meer hebt aan opklimmers dan geleerde mensen zonder ervaring op hoge plekken zetten) maar het is niet anders.

Succes hoor! Hoop dat je de moed vindt je schouders er onder te zetten

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik volgde een MBO opleiding, niveau 3.. verkort,.. Dus ipv dat ik de opleiding in 3 jaar deed deed ik het in 2 jaar. En dat ging allemaal heel erg goed.. Tot ik moest verhuizen. Nu zit ik op een school waar ze de verkorte opleiding niet aanbieden.

Nu moet ik waarschijnlijk mn (net gevonden) werk opgeven omdat ik met reistijden en schooltijden in de knoei kom waardoor ik veel te laat aan zou komen op t werk..

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid