Spring naar bijdragen

Lady Gaga weer bezig?


Aanbevolen berichten

Lady Gaga weer bezig? Entertainster, verkleed als non, krijgt billenkoek van 'priester'

Lady Gaga is niet onbekend met controversie en blijkbaar gaat ze er weer voor. In een promotiefilmpje voor een documentaire zit de ster verkleed als non op het randje van een stoel, op het punt om billenkoek te krijgen van mode-ontwerper Jean-Paul Gaultier, die verkleed als priester in het filmpje verschijnt.

In de documentaire, getiteld "Gaga by Gaultier", poseert de zangeres in fotoreportages en neemt ze plaats voor een interview met de Franse ontwerper.

In een van de fotoreportages is Gaga verkleed in een zwarte habijt en Gaultier, 59, draagt een lange, zwarte toga. Gaga, 25, zit op het randje van een stoel, haar handen gevouwen, terwijl Gaultier achter haar staat, zijn handpalm vlakbij haar achterwerk.

Gaga, die de MTV Video Music Awards in september 2010 bijwoonde gekleed in een jurk gemaakt van rauw vlees en die tijdens de Grammy Awards in februari uit een uit de kluiten gewassen ei kroop, heeft grote kans nieuwe kritiek van de christelijke gemeenschap uit te lokken nu ze opnieuw religieuze metaforen voor niet bepaald zedige doelen gebruikt.

Toen Gaga in april een nummer met de titel "Judas" uitbracht, geschreven vanuit het perspectief van Maria Magadalena, riep de clip voor het nummer bij sommigen in de christelijke gemeenschap woede op.

Een andere videoclip van Lady Gaga, "Alejandro", creëerde protest door het gebruik van religieuze metaforen, waarin de popzangeres verkleed als non te zien was en ze een rozenkrans doorslikt.

"Lady Gaga blijft proberen katholieken en christenen in het algemeen te shockeren: ze verkleedt zich als non, wordt verkracht, slikt een rozenkrans door. Ze is nu in een karikatuur van zichzelf veranderd," vertelde Bill Donohue, voorzitter van de Catholic League for Religious and Civil Rights aan Hollywood.com.

Gaga, wiens echte naam Stefani Germanotta is, is katholiek opgevoed.

"Gaga by Gaultier" zal op 12 September in de V.S. uitgezonden worden, van 20.00u tot 21.15u op het CW netwerk.

Bron: Christianpost

Vertaling: Esther

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niets nieuws onder de zon. Madonna is haar al lang en breed voorgegaan in pogingen vooral zoveel mogelijk te schokkeren om zo wanhopig de aandacht van het publiek vast te houden. Toch stond Madonna met hangende pootjes voor de vorige paus te smeken of hij haar kind wou dopen. Die haar overigens verwees naar haar eigen parochiepriester (als ik het goed heb).

Popsterren komen en gaan, en dat gaan kan heel snel komen in die cultuur. Christus zal echter blijvend zijn en daadwerkelijk betekenis geven aan het leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

Niet drukker over maken dan nodig. Lady Gaga is duidelijk zo'n artieste die om aandacht schreeuwt. Negatieve aandacht is ook aandacht. Wat dat betreft maken veel christenen gratis reclame voor allerlei verwerpelijke artiesten :P

Desalniettemin vind ik wel dat Lady Gaga zich moet schamen tegenover alle jonge fans die naar haar clips kijken |:(

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een sterretje doet haar, zogenaamde schokkende, ding. En wie besteed er extra aandacht aan? ... Juist!

dat is idd waar.

Mensen die worden "geviseerd" in een artikel, zijn net diegenen die erop reageren.

Reageer er toch gewoon niet of, geef die aandacht niet?

Op zich stoor ik me niet aan lady gaga. het is een raar wezen, ik hoor het enkele op de radieo, hoe die clips in elkaar steken zie ik dus niet.

Mocht ik het toch zien, dan stoor ik er me allesinds niet aan. Wilt ze shockeren, mij goed, maar ik voel me niet aangevallen

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid