Spring naar bijdragen

City Impact Apeldoorn


Aanbevolen berichten

[preview]Dit voorjaar wordt door Go and Tell in Apeldoorn een City Impact georganiseerd in samenwerking met de lokale kerken.[/preview]

City Impact is een evenement van één dag waar mensen worden uitgedaagd om te ontdekken wie God is, dit gebeurd samen met soms honderden mensen die de stad ingaan. In de avond is er een optreden van gospelartiest Matthijn Buwalda en spreekt David de Vos.

Al een aantal jaar vinden City Impacts in Nederland plaats, zo vond er een City Impact plaats in Rotterdam. Men ging toen met duizend mensen de stad in om in tweetallen aan mensen op straat te vertellen over God en te bidden met wie dit wilde. Het was toen een bijzondere belevenis waar veel mensen enthousiast werden omdat ze van Jezus hoorden en hem konden ervaren. Verschillende mensen werden toen genezen door gebed. Men verwacht dat het in Apeldoorn opnieuw enthousiaste verhalen zal voortbrengen van wat God in mensenlevens doet!

City Impact is een evenement wat er op gericht is om met christenen vanuit Nederland bij elkaar te komen om in een stad te laten zien en horen wat geloven in God is. De City Impact is op zaterdag 16 april in Apeldoorn in eht gebouw van Menorah, Paslaan 11. Het dagprogramma start om 10 uur met toerusting, gevolgd door een “outreach†in de stad en het avondprogramma begint om 20:00 uur. Iedereen is welkom om dit evenement mee te maken.

Bron en meer informatie: Go and Tell

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zaterdag 09 april 2011 11:13:11 schreef Skippy het volgende:

Ligt Apeldoorn in Nederland of in Engeland?

In Nederland, provincie Gelderland. Waarom ze dus vele Engelse termen gebruiken is mij een raadsel. Taalverloedering slaat schijnbaar in bij kerken/gemeenten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zaterdag 09 april 2011 12:48:42 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

In Nederland, provincie Gelderland. Waarom ze dus vele Engelse termen gebruiken is mij een raadsel. Taalverloedering slaat schijnbaar in bij kerken/gemeenten.

Dat bedoel ik... ik dacht dat zoiets in Nederland gewoon 'straatevangelisatie' heet. Klinkt blijkbaar niet hip genoeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Enerzijds heb ik zelf niet zoveel met al die "hippe" Engelstalige namen, anderzijds vind ik het een beetje gezeur om niks om daar zo over te vallen, met de inhoud van dat evenement heeft dat op zich niet zoveel te maken lijkt me.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op woensdag 13 april 2011 03:59:19 schreef Olorin het volgende:

Ik vermoed omdat ze zich genoemd heeft naar een in Australië levende kangoeroe die 'Skyppy' heet.

Je hebt gelijk, maar, Skippy heeft een 'i' als derde letter. Als deze kangoeroe in Apeldoorn was geboren en de serie Nederlands was geweest, had ze ongetwijfeld anders geheten. In Apeldoorn spreekt men immers Nederlands.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid