Spring naar bijdragen

De Tabaksbruid


Aanbevolen berichten

Niet vaak heb ik een boek die mij zo aanspreekt als deze. Juist omdat ik dyslexie heb, moet een boek me erg aanspreken wil ik de motivatie hebben om het door te lezen en uit te lezen. Het boek bestaat uit 380 pagina's wat voor mij doorgaand een hele opgave is. Inmiddels heb ik het boek voor de derde keer gelezen.

Het boek gaat over een meisje, Constance, uit een welgestelde familie die door omstandigheden ontvoerd wordt en meegevoerd wordt met een schip naar Virginia. De andere vrouwen aan boord zijn veroordeelden en worden naar een kolonie gebracht om daar te trouwen.

Ondanks haar verhaal over ontvoering wordt ze verplicht om te trouwen met Drew O'Connor, die eigenlijk niet zat te wachten op een vrouw. Onderling maken ze de afspraak dat het een schijn huwelijk is, zodat Constance weer terug naar Londen kan zodra haar vader bericht krijgt over de ontvoering.

Er gebeurd van alles in de kolonie, rond de boerderij van Drew maar uiteindelijk ook tussen Drew en Constance. Langzaam aan worden ze verliefd, wat niet zonder vallen en opstaan gaat.

Het boek is op een leuke manier geschreven, serieus maar soms onverwacht helder en grappig. Zelfs de derde keer moest ik om sommige stukjes nog steeds lachen, gewoon doordat je jezelf helemaal inleeft in de personen en de manier van schrijven.

Voor mij is het echt een aanrader, hoewel ik denk dat het wel meer een vrouwenboek is dan een mannenboek.

Nu heb ik het boek "Met goed fatsoen" van dezelfde auteur besteld, zodra ik die uit heb, zal ik ook daarvan een berichtje plaatsen!

Genre: Historische fictie

Verschenen maart 2009

ISBN 9789029719247

Prijs euro.png 21,50

Uitgeverij Voorhoeve

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid