Spring naar bijdragen

maankalender-zonnekalender


Aanbevolen berichten

dat zijn jou woorden,

Ach, ik maakte maar een geintje.

maar reageer eens op wat ik geschreven heb,dat de drieeenheid voortkomt uit romeinse afgoderij.

en dat 25dec. de geboorte dag is van de zonnegod mihtra

en dat de romeinen ook geloofden in een triune god

Ben het er helemaal mee eens, het Christendom is wat dat betreft heel praktisch ingesteld: beter goed gejat dan slecht verzonnen zullen ze wel gedacht hebben. Dat dachten de moslims 7 eeuwen later trouwens ook, dat blijkt wel uit het feit dat de islam gewoon een rip-off is van het Christendom/Judaïsme

dat kun je zeggen over de islam,dat de koran is gekopieerd,daarmee herhaal je de woorden van vele kritisie uit het verleden en heden,maar onderbouwen doe je niet,

de koran spreekt idd over de zelfde mensen,sommige verhalen lijken op elkaar,

maar als je alles goed bestudeerd dan zie je grote verschillen,bijbel bevat vele wetenschappelijke errors,profeten,de meest voorbeeldige mensen op aarde,worden in de bijbel van de meest vreselijke zaken beschuldigd,plus de bijbel telt vele en vele tegenstrijdige teksten,de koran niet 1.

lees de koran zelf,en heb dan een oordeel,inplaats van het naroepen van andere papagaaien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

dat kun je zeggen over de islam,dat de koran is gekopieerd,daarmee herhaal je de woorden van vele kritisie uit het verleden en heden,maar onderbouwen doe je niet,

de koran spreekt idd over de zelfde mensen,sommige verhalen lijken op elkaar,

maar als je alles goed bestudeerd dan zie je grote verschillen,bijbel bevat vele wetenschappelijke errors,profeten,de meest voorbeeldige mensen op aarde,worden in de bijbel van de meest vreselijke zaken beschuldigd,plus de bijbel telt vele en vele tegenstrijdige teksten,de koran niet 1.

lees de koran zelf,en heb dan een oordeel,inplaats van het naroepen van andere papagaaien.

Ik heb de koran min of meer gelezen. Het is een badkamerboek geweest. De taaiere rakkers lees ik stukje bij stukje tijdens het tandenpoetsen en andere activiteiten op de badkamer. "De oorsprong der soorten" van C. Darwin was er zo een, al bleef ik daar vaak langer voor zitten. De koran was vooral taai vanwege de onsamenhangende saaiheid, en ik moet zeggen dat het meeste niet echt tot me doorgedrongen is. Een bladzijde uit de koran is over het algemeen ruim voldoende om een duizendmijlsstaar te veroorzaken en dergelijke.

Maar goed, ik kreeg niet echt de indruk dat het om een goed geschreven boek ging of zo. En wetenschappelijk is het ook al niet, die wetenschappelijke wonderen uit de koran zijn een lachertje. De koran stelt alleen iets voor als je gelooft dat het iets voorstelt, voor de rest van de mensheid is het een slecht geschreven boek met een enigszins verontrustende inhoud.

Link naar bericht
Deel via andere websites

dat kun je zeggen over de islam,dat de koran is gekopieerd,daarmee herhaal je de woorden van vele kritisie uit het verleden en heden,maar onderbouwen doe je niet,

de koran spreekt idd over de zelfde mensen,sommige verhalen lijken op elkaar,

maar als je alles goed bestudeerd dan zie je grote verschillen,bijbel bevat vele wetenschappelijke errors,profeten,de meest voorbeeldige mensen op aarde,worden in de bijbel van de meest vreselijke zaken beschuldigd,plus de bijbel telt vele en vele tegenstrijdige teksten,de koran niet 1.

lees de koran zelf,en heb dan een oordeel,inplaats van het naroepen van andere papagaaien.

Ik heb de koran min of meer gelezen. Het is een badkamerboek geweest. De taaiere rakkers lees ik stukje bij stukje tijdens het tandenpoetsen en andere activiteiten op de badkamer. "De oorsprong der soorten" van C. Darwin was er zo een, al bleef ik daar vaak langer voor zitten. De koran was vooral taai vanwege de onsamenhangende saaiheid, en ik moet zeggen dat het meeste niet echt tot me doorgedrongen is. Een bladzijde uit de koran is over het algemeen ruim voldoende om een duizendmijlsstaar te veroorzaken en dergelijke.

Maar goed, ik kreeg niet echt de indruk dat het om een goed geschreven boek ging of zo. En wetenschappelijk is het ook al niet, die wetenschappelijke wonderen uit de koran zijn een lachertje. De koran stelt alleen iets voor als je gelooft dat het iets voorstelt, voor de rest van de mensheid is het een slecht geschreven boek met een enigszins verontrustende inhoud.

het zegt iets over jou,niks over de koran of de leer er van,

wetenschappelijke wonderen...lachertje...noem het zoals je wil,

lees mattheus 13:13

Link naar bericht
Deel via andere websites

het zegt iets over jou,niks over de koran of de leer er van,

wetenschappelijke wonderen...lachertje...noem het zoals je wil,

lees mattheus 13:13

De wetenschappers die de zogenaamde wetenschappelijke wonderen in de koran serieus nemen, zijn de uitzonderingen op de regel dat geen enkele wetenschapper de zogenaamde wetenschappelijke wonderen in de koran serieus neemt. Ook komen moslims altijd pas met die wonderen op de proppen nadat iemand anders de echte wetenschappelijke ontdekking heeft gedaan. En aangezien de teksten altijd dusdanig vaag zijn dat ze van alles kunnen betekenen, is het des te handiger om voortaan van te voren de wetenschappelijke ontdekking aan te kondigen. Verder is het natuurlijk vermeldenswaardig dat Islamia een kennisvacuüm is in deze wereld. Dat is ook al niet wat je verwacht van een volk die wetenschappelijke kennis rechtstreeks van God krijgt aangereikt.

Er is maar een juiste reactie op wetenschappelijke wonderen in de koran, en dat is hoongelach. _O-_O-_O-

PS: bijbelteksten maken over het algemeen niet veel indruk op ongelovigen, en dit keer is het al niet anders. Je kunt mij blind en doof noemen zoveel je wilt, maar op het einde van de dag ben jij degene met het denkbeeldige vriendje en het totale gebrek aan sceptisch denkvermogen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

het zegt iets over jou,niks over de koran of de leer er van,

wetenschappelijke wonderen...lachertje...noem het zoals je wil,

lees mattheus 13:13

De wetenschappers die de zogenaamde wetenschappelijke wonderen in de koran serieus nemen, zijn de uitzonderingen op de regel dat geen enkele wetenschapper de zogenaamde wetenschappelijke wonderen in de koran serieus neemt. Ook komen moslims altijd pas met die wonderen op de proppen nadat iemand anders de echte wetenschappelijke ontdekking heeft gedaan. En aangezien de teksten altijd dusdanig vaag zijn dat ze van alles kunnen betekenen, is het des te handiger om voortaan van te voren de wetenschappelijke ontdekking aan te kondigen. Verder is het natuurlijk vermeldenswaardig dat Islamia een kennisvacuüm is in deze wereld. Dat is ook al niet wat je verwacht van een volk die wetenschappelijke kennis rechtstreeks van God krijgt aangereikt.

Er is maar een juiste reactie op wetenschappelijke wonderen in de koran, en dat is hoongelach. _O-_O-_O-

PS: bijbelteksten maken over het algemeen niet veel indruk op ongelovigen, en dit keer is het al niet anders. Je kunt mij blind en doof noemen zoveel je wilt, maar op het einde van de dag ben jij degene met het denkbeeldige vriendje en het totale gebrek aan sceptisch denkvermogen.

de koran spreekt over de big bang in een notendop,dat het universum expandeerd en blijft expanderen,dat de planeten aarde en zon een orbit hebben,dat de ozonlaag als een beschermend dak fungeert,dat al het leven uit water is geschapen,dat planten sexe hebben,

de bergen waarvan de functie word uitgelegd om de aardkorst stabiel te houden,dat de diepzee uit verschillende watermassas bestaat,dat er rivieren zijn die in zee uitmonden en in zee doorstromen,de vingerafdruk,embryonale ontwikkeling die met grote detail word beschreven,wolken die lijken op bergen (alleen zichtbaar als je met vliegtuig overdag vliegt),

de bijen,dat de bij een honing maakt die medicinaal is,dat de werkbijen vrouwtjes zijn,de bijendans om andere bijen de weg te wijzen waar bloemen zich bevinden,

de koran telt meer dan 6000 verzen,waarvan er meer dan 1000 over wetenschap spreken niet in vers is in conflict met de gevestigde wetenschap,

de bijbel daarin tegen,heeft zoveel wetenschappelijke errors,dat het brein zal weigeren te geloven dat het boek van god afkomstig is,....tenzij je blind gelooft en weigert kritisch na te denken

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is maar wat je boek pretendeert te zijn. Als je wilt pretenderen dat je boek iets te zeggen heeft over wetenschappelijke ontdekkingen, doe dat vooral. Ook al zorgt de Koran zelf niet voor ontdekkingen maar zijn die achteraf 'aan te wijzen' als in een soort self fulfilling prophesy. Dat terzijde. De Bijbel doet helemaal niet die claim, dus het is onnodig de vergelijking te maken.

Enfin, dit is offtopic. Valt er ontopic nog iets te bespreken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is maar wat je boek pretendeert te zijn. Als je wilt pretenderen dat je boek iets te zeggen heeft over wetenschappelijke ontdekkingen, doe dat vooral. Ook al zorgt de Koran zelf niet voor ontdekkingen maar zijn die achteraf 'aan te wijzen' als in een soort self fulfilling prophesy. Dat terzijde. De Bijbel doet helemaal niet die claim, dus het is onnodig de vergelijking te maken.

Enfin, dit is offtopic. Valt er ontopic nog iets te bespreken?

het zijn geen ontdekkingen,moderne wetenschap bevestigd de waarheid van de koran.

Link naar bericht
Deel via andere websites

het zijn geen ontdekkingen,moderne wetenschap bevestigd de waarheid van de koran.

Zolang je het zelf maar gelooft. Moderne wetenschap maakt gehakt van de koran. Maar goed, als in de koran zou staan dat de maan van kaas is dan zul jij het nog geloven en dan zul je alle wetenschappelijke bevindingen en tastbare bewijzen dat dat niet zo is negeren. Dat toon je hier in meerdere topics. Heel veel plezier met je monoloog dus, maar er is hier werkelijk niemand die het ook maar een ogenblik serieus neemt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

het zijn geen ontdekkingen,moderne wetenschap bevestigd de waarheid van de koran.

Zolang je het zelf maar gelooft. Moderne wetenschap maakt gehakt van de koran. Maar goed, als in de koran zou staan dat de maan van kaas is dan zul jij het nog geloven en dan zul je alle wetenschappelijke bevindingen en tastbare bewijzen dat dat niet zo is negeren. Dat toon je hier in meerdere topics. Heel veel plezier met je monoloog dus, maar er is hier werkelijk niemand die het ook maar een ogenblik serieus neemt.

je mag me 1 vers laten zien die in strijd is met wetenschappelijke kennis die we hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

je mag me 1 vers laten zien die in strijd is met wetenschappelijke kennis die we hebben.

Net zoals met de foutieve weergave van de drie-eenheid zeker. _O-_O-

Al zou ik een stuk of 10 verzen laten zien, dan nog zul je blijven kronkelen.

laat maar zien

http://www.freethinker.nl/index2.php?op ... df=1&id=22

Heel veel plezier ermee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

klopt niks van,

als je juiste weergave wil hebben,lees dan het boek van professor Bucaille,

la bible,le coran et la science

daar kun je objectief lezen...

ik heb niet verder gelezen dan,daar waar er beweerd word dat de koran beweert dat de bergen aardbevingen voorkomt,dat is niet wat er staat,daarom adviseer ik je zelf in de koran te lezen,in plaats van een ander voor je te laten lezen.

die verzen gaan niet over dat bergen aarbevingen vorkomen,word nergens in de koran beweerd,bergen hebben als functie om de aardkorst stabiel te houden...

en ja juist in bergachtige gebieden,heb je veel aardschokken,

als ik zeg dat dokters een ziekte in een mens kunnen voorkomen,en iemand wil koppig zijn,en mij vertelt,

als dokters een ziekte in een mens kunnen voorkomen,hoe kan het dan dat er zoveel zieke mensen zijn in ziekenhuizen??

youtube zakir naik als je wil....dr campbell vs dr zakir naik....

is wel intersant....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor zover ik weet kun je trekjes en symbolen van de zonnegod ontdekken in het christelik geloof, en heeft de Islam op zijn beurt haar wortels in Sin ook wel Al-Ilah (De god) genoemd, de oude maangod. Daarom heeft zij ook de maan en zijn dochter Ish(tar) is de morgenster die vaak bij de maansikkel wordt afgebeeld.

De symbolen van oude religies worden wel vaker gebruikt. De God is de God van Abraham, in het westen meer omringd door symbolen overgenomen van de zonnegod en in het oosten met de symbolen van de maangod.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Net zoals met de foutieve weergave van de drie-eenheid zeker. _O-_O-

Al zou ik een stuk of 10 verzen laten zien, dan nog zul je blijven kronkelen.

laat maar zien

http://www.freethinker.nl/index2.php?op ... df=1&id=22

Heel veel plezier ermee.

het uitbreiden is een prosces dat niet ophoudt,het arabische woord (moesioena) beteknt dat het een prosces is dat niet ophoudt,dus de uitbreiding die ooit door god is gestart,stopt niet

koran 79:30 ) En ook de aarde spreidde hij uit. het arabische woord voor (spreidde=dahaha)dahaha betekent zowel spreidde als struisvogel ei,vergelijk de vorm van een struisvogel ei met de ronding van de wereld.

als je 1400 jaar geleden moest uitleggen hoe de wereld er uitziet kon je een voorbeeld geven van een struisvogel ei,niks mis mee,komt goed overeen,

het vers spreekt niet over aardbevingen arabische woord voor aarbeving is (zalzala) het woord dat hiet gebruikt word is (tamida=schudden,beven)

met andere woorden,stonden die bergen daar niet,zou de aardkorst niet stabiel zijn,

en ja in bergachtige gebieden is de aardkorst vaker en meer in beweging dan in andere gebieden in de wereld,daarom staan die begen daar,niet moeilijk,tenzij je je best wil doen om anders te bewijzen

het spreiden van een doek,hoeft niet perse op een plat oppervlak,kan net zo goed om een bolvormig object.

eratosthenes,bedacht wel meer,als de profeet het van hem kopieerde,waarom kopieerde hij dan alleen de zaken die wetenschappelijk kloppen en niet dat de zon het centrum van het universum is,dat geloofde deze wetenschapper ook nl.

maar de profeet schreef juist dat de zon een orbit heeft,dat de zon ooit zal ophouden te branden,

uit aarde geschapen,dat gelooft de christen en moslim,als je het lichaam onderzoekt,bevind zich in grotere en kleinere mate,alle bouwstoffen van de aarde in ons lichaam,dat het wetenschappelijk niet(nog niet) bewezen kan worden,zegt niks

vrouwlijke eicel ontbreekt,

daarom zeg ik,lees zelf de koran in plaats het voor je te laten lezen,hoofdstuk 76:2 Wij hebben de mens uit een GEMENGDE levenskiem geschapen en hebben hem horende en ziende gemaakt om hem op de proef te stellen.

gemengde levenskiem,dat is de eicel en de sprema cel,en als je je doet best het niet te geloven,je best doet om geforceerd te denken,jezus zei tegen zulke mensen...lees matt.13:13...jezus zou het tegen jou hebben gehad.

DIT IS DE WAARHEID

wetenschappers over de koranische waarheden...lees dat boek

daarin zijn wetenschappers die het zelf vertellen,niet de uitleg van een doorgewinterde atheist,die verzen door elkaar gooit,zelf ongegrond beweerd wat de verzen betekenen,lees wat wetenschappers zelf zeggen,vooraanstaande wetenshappers.

wetenschappers zoals

keith moore

tajata tajasson

alfred croner

marchal johnson

youchedi kozane

jely simson

van bersoud

palmaire

siaouida

armstrong

goronger

derga raou

chreidere

dit zijn allen proffesoren,die allen een uitgesproken mening hebben over de verzen uit de koran,die behandelen alles wat je daar bij elkaar gezocht hebt via het internet,

koran 34:6.

En zij, wie KENNIS is gegeven, zien, dat alles wat u van uw Heer is geopenbaard, de Waarheid is en leidt op het pad van de Almachtige, de Geprezene.

KORAN 41:53.

Weldra zullen Wij hun Onze tekenen in henzelf en over afgelegen streken tonen, tot het hun duidelijk wordt dat dit de Waarheid is. Is het niet genoeg dat uw Heer Getuige over alle dingen is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid