Spring naar bijdragen

Steven Frayne alias Dynamo, occult?


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Stel dat er een man kwam die een stok had en die in een slang veranderde... Stel dat er iemand was die over water liep (toevallig heeft Dynamo dat ook gedaan: http://www.youtube.com/watch?v=NmJaRI35orw)... Stel dat er iemand was die water in wijn veranderde...

Is dat ook occult? Is Dynamo Jezus 2.0?!

Maar goed, wacht nog maar een maandje en dan is het uitgelegd. Het lijkt me sowieso niet onmogelijk om aan een provider te vragen of ze telefoons af willen laten gaan in een bepaald gebied, ze werden immers gebeld door het nummer dat je moet draaien om je voicemail te beluisteren.

Je zou ook nog gewoon een goeie telefoonhacker in dienst kunnen hebben.

Wat Jezus anders maakt dan Dynamo is dat Jezus een boodschap had, waar de wonderen slechts een onderdeel van waren. Bij Jezus is het zelfs niet eens noodzakelijk dat alle 'wonderen' daadwerkelijk een bovennatuurlijke oorzaak hebben oid. Bij Dynamo is de illusie van het bovennatuurlijke wel noodzakelijk, want daar draait zijn hele show om, verder heeft hij niets te vertellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Stel dat er een man kwam die een stok had en die in een slang veranderde... Stel dat er iemand was die over water liep (toevallig heeft Dynamo dat ook gedaan: http://www.youtube.com/watch?v=NmJaRI35orw)... Stel dat er iemand was die water in wijn veranderde...

Is dat ook occult? Is Dynamo Jezus 2.0?!

Maar goed, wacht nog maar een maandje en dan is het uitgelegd. Het lijkt me sowieso niet onmogelijk om aan een provider te vragen of ze telefoons af willen laten gaan in een bepaald gebied, ze werden immers gebeld door het nummer dat je moet draaien om je voicemail te beluisteren.

Je zou ook nog gewoon een goeie telefoonhacker in dienst kunnen hebben.

Wat Jezus anders maakt dan Dynamo is dat Jezus een boodschap had, waar de wonderen slechts een onderdeel van waren. Bij Jezus is het zelfs niet eens noodzakelijk dat alle 'wonderen' daadwerkelijk een bovennatuurlijke oorzaak hebben oid. Bij Dynamo is de illusie van het bovennatuurlijke wel noodzakelijk, want daar draait zijn hele show om, verder heeft hij niets te vertellen.

Misschien was Jezus dan wel gewoon een goede goochelaar met een morele boodschap. Ik bedoel, in die tijd kon je met een kaarttrucje al 'wonderen' verrichten en was Hans Klok waarschijnlijk de nieuwe messias.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Misschien was Jezus dan wel gewoon een goede goochelaar met een morele boodschap. Ik bedoel, in die tijd kon je met een kaarttrucje al 'wonderen' verrichten en was Hans Klok waarschijnlijk de nieuwe messias.

En misschien is Obama wel stiekem een eenhoorn afkomstig van de planeet Zorg die kwam om te waarschuwen voor de invasie van de de steampunk nazi zombies die op de achterkant van de maan een aanval aan het voorbereiden zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Stel dat er een man kwam die een stok had en die in een slang veranderde... Stel dat er iemand was die over water liep (toevallig heeft Dynamo dat ook gedaan: http://www.youtube.com/watch?v=NmJaRI35orw)... Stel dat er iemand was die water in wijn veranderde...

Is dat ook occult? Is Dynamo Jezus 2.0?!

Maar goed, wacht nog maar een maandje en dan is het uitgelegd. Het lijkt me sowieso niet onmogelijk om aan een provider te vragen of ze telefoons af willen laten gaan in een bepaald gebied, ze werden immers gebeld door het nummer dat je moet draaien om je voicemail te beluisteren.

Je zou ook nog gewoon een goeie telefoonhacker in dienst kunnen hebben.

Wat Jezus anders maakt dan Dynamo is dat Jezus een boodschap had, waar de wonderen slechts een onderdeel van waren. Bij Jezus is het zelfs niet eens noodzakelijk dat alle 'wonderen' daadwerkelijk een bovennatuurlijke oorzaak hebben oid. Bij Dynamo is de illusie van het bovennatuurlijke wel noodzakelijk, want daar draait zijn hele show om, verder heeft hij niets te vertellen.

Misschien was Jezus dan wel gewoon een goede goochelaar met een morele boodschap. Ik bedoel, in die tijd kon je met een kaarttrucje al 'wonderen' verrichten en was Hans Klok waarschijnlijk de nieuwe messias.

In dat geval zou Hans Klok nog van Jezus kunnen leren dat je show veel geloofwaardiger wordt als je er ook een paar preken tussen plakt met af en toe stevige kritiek op de samenleving, je er geen geld aan lijkt te verdienen en je laatste act moet uiteraard zijn om te sterven, maar toch weer op te staan!

Jezus was in dat geval de Einstein van de illusionisten, maar dan zonder de kosmologische constante!

Edit: of met andere woorden, zijn illusie zou zo volmaakt zijn, dat we nooit zouden kunnen achterhalen hoe we zijn beetgenomen. Ons rest enkel het geloof dat hij een illusionist was...

Link naar bericht
Deel via andere websites
En jij gelooft dat de mensen van toen al de kennis en kunde hadden om zulke grote illusionaire trucs uit te voeren? Lijkt me geen optie he.
Het opstaan na de dood lijkt me geen probleem. Een lege tombe: kan gemakkelijk leeg gehaald zijn door iemand in het complot. Mensen die Jezus na zijn dood hebben zien rondlopen: tweeling of gelijkend persoon. Zie ook de film de illusionist voor deze ingenieuze, doch simpele truc. Water in wijn veranderen lijkt me ook binnen de mogelijkheden. Over water lopen met spiegel/ rots. Genezingen zie gebedsgenezers. Wat blijft er nog over? Verhalen van getuigen die concluderen dat iets niet mogelijk was omdat het gewoon niet KAN, zie ook een deel van het publiek van Steven Frayne... :)
Link naar bericht
Deel via andere websites
En jij gelooft dat de mensen van toen al de kennis en kunde hadden om zulke grote illusionaire trucs uit te voeren? Lijkt me geen optie he.
Het opstaan na de dood lijkt me geen probleem. Een lege tombe: kan gemakkelijk leeg gehaald zijn door iemand in het complot. Mensen die Jezus na zijn dood hebben zien rondlopen: tweeling of gelijkend persoon. Zie ook de film de illusionist voor deze ingenieuze, doch simpele truc. Water in wijn veranderen lijkt me ook binnen de mogelijkheden. Over water lopen met spiegel/ rots. Genezingen zie gebedsgenezers. Wat blijft er nog over? Verhalen van getuigen die concluderen dat iets niet mogelijk was omdat het gewoon niet KAN, zie ook een deel van het publiek van Steven Frayne... :)

Om met 'The Prestige' te spreken, voor een echte illusie moet je de illusie leven. De vraag is dan welke illusie Jezus geleefd heeft. Als heel zijn leven onderdeel was van Zijn illusie, wat was dan de kern van Zijn illusie?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja en of gebruik maken van een volk dat aan een meer leefde en dus alle rotsen in dat meer wel kende of een een tijd lang het meer uit zicht houden, een constructiebedrijf inhuren dat palen in de bodem slaat en daar spiegels op zet en dan zelf varen om precies de koers zo uit te zetten dat de boot een paar centimeter naast de spiegels uitkomt. Nee, het lijkt me duidelijk, Hitchens heeft t verklaard.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Ja en of gebruik maken van een volk dat aan een meer leefde en dus alle rotsen in dat meer wel kende of een een tijd lang het meer uit zicht houden, een constructiebedrijf inhuren dat palen in de bodem slaat en daar spiegels op zet en dan zelf varen om precies de koers zo uit te zetten dat de boot een paar centimeter naast de spiegels uitkomt. Nee, het lijkt me duidelijk, Hitchens heeft t verklaard.

Of het was gewoon een verhaal met een moraal dat je niet letterlijk moet nemen zoals zo velen. Petrus die twijfelt, maar Jezus zegt dat hij vertrouwen moet hebben. Of misschien dat de schippers in dat bootje het verkeerd gezien hebben. Het was ten slotte donker en midden in een storm. Of misschien dat delen van het meer bevroren waren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid