Spring naar bijdragen

Steven Frayne alias Dynamo, occult?


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Ik was benieuwd naar de mening van jullie over Steven Frayne, ook wel bekend onder zijn ' stage name' Dynamo'. Hij is een Engelse illusionist en doet trucs die niet te begrijpen zijn. Onlangs heeft hij een stunt gedaan door te lopen op water in Engeland. Geloven jullie dat de trucs die hij doet echt gewoon hele goede trucs zijn of zitten er extra krachten bij waar we ons niet mee in moeten laten? Volgens mij laat hij het zelf een beetje in het midden. Ik vind het lastig, want op zich is het wel bijzonder om naar te kijken, maar wil het alleen bekijken als het niet occult is, maar heb er een naar gevoel bij. Wat denken jullie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik was benieuwd naar de mening van jullie over Steven Frayne, ook wel bekend onder zijn ' stage name' Dynamo'. Hij is een Engelse illusionist en doet trucs die niet te begrijpen zijn. Onlangs heeft hij een stunt gedaan door te lopen op water in Engeland. Geloven jullie dat de trucs die hij doet echt gewoon hele goede trucs zijn of zitten er extra krachten bij waar we ons niet mee in moeten laten? Volgens mij laat hij het zelf een beetje in het midden. Ik vind het lastig, want op zich is het wel bijzonder om naar te kijken, maar wil het alleen bekijken als het niet occult is, maar heb er een naar gevoel bij. Wat denken jullie?

Ik zou 1 Kor. 6:12 en 1 Kor. 10:23 er op naslaan. Of het nu occult is of niet, ik zou er alleen naar kijken als je het in vast geloof kan doen. Als je twijfel hebt, zou ik er niet naar kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan je gelijk vertellen dat vrijwel alle trucs van illusionisten niets met vreemde krachten te maken hebben, en dus niets met occultisme te maken hebben. De reden waarom jij die trucs niet begrijpt, is omdat je illusionist je met veel bombarie afleidt van wat er nu werkelijk gebeurd. De truc met het lopen op water is zelfs nog simpeler. Ik heb dat eens op tv gezien, wellicht dat ik het op youtube kan terugvinden voor je. Maar dat ik gewoon een glazen plaat vlak onder het oppervlak van het water. Daardoor kunnen er ook mensen onderdoor zwemmen enzo. Als je er meer van wilt weten, zou je wellicht ook eens wat goocheltrucjes kunnen googlen, en proberen ze te leren. Alles wat er nodig voor is om zo'n truc goed te laten verlopen is dat je je publiek goed afleidt, en een snelle hand hebt (bijvoorbeeld een munt laten verdwijnen: snel in je andere hand en dan in je broekzak stoppen).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Voor een deel denk ik ook zo, maar bepaalde trucs van hem zijn dat hij mensen hun gedachten leest. Hij vraagt gewoon: denk aan een plek die heel bijzonder voor je is. Vervolgens kijkt hij in hun ogen en noemt de betreffende plek. Of zit rug tegen rug met een tekenaar, vraagt hem iets willekeurigs te tekenen en hij tekent precies hetzelfde. Voor mij het meest freaky was de truc bij bbc radio. Hieronder de link: Kijk hier eens naar, misschien begrijpen jullie dan mijn niet pluis gevoel....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben zelf geen goochelaar, dus ik weet niet hoe al die trucs werken, maar ik kan je verzekeren dat dingen als bewegende objecten echt puur illusies zijn. Wb. "gedachten lezen" en dergelijke. Daar zijn ook bepaalde trucs voor, zoals Jomanda bijvoorbeeld doet. Eerst in het algemeen gissen, en als je goed kijkt naar iemands lichaamstaal zie je vanzelf welke kant je op moet.

En sommige mensen hebben nu eenmaal bovennatuurlijke gaven. Kijk maar eens naar Stan Lee's superhumans op Discovery. Vanavond zag ik nog een aflevering van een man die kon álles onthouden, en laatst zag ik een aflevering van een man die zijn stofwisseling van aeroob naar anaeroob kon omzetten, en zo dus tien minuten zijn adem in kon houden. Dat is gewoon niet te verklaren, maar om daar gelijk de duivel achter te zetten zou ik ook niet doen. Daarmee geef je de duivel teveel eer, ik denk namelijk niet dat hij dat nog kan.

Mijn advies, gewoon lekker kijken naar de trucs waar je je goed bij voelt. Het doorgezaagde meisje en alles zijn allemaal illusies, en laat de trucs waar je je niet goed bij voelt gewoon links liggen, want zolang je het allemaal op youtube kijkt kan je dat prima selecteren :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die trucs zijn ook gebaseerd op het principe dat het menselijk brein gemakkelijk voor de gek te houden is en veel invloed heeft op je doen en laten. Zo wist de bekende mentalist Derren Brown iemand na één ritje in een simpel kermisspookhuis bang voor dat spookhuis te maken, een groep atheïsten tot geloof te laten komen en te laten "vallen in de Geest" en wist hij zelfs voor elkaar te krijgen dat iemand daadwerkelijk even niet kon lopen of praten, omdat hij dat met een voodoopoppetje zou bewerkstelligen. Of iets kleiners: vrijwel alle shoppers in een winkelcentrum automatisch de hand op laten steken bij de oproep om dat te doen voor flinke korting.

Dat heeft echter allemaal weinig met de duivel te maken, maar meer met trucage, buitengewone sociale vaardigheden, het herkennen van verfijnde lichaamstaal, vaak ook inclusief micro-expressie, en met uitbuiting van onze hersenen. Uiteraard kun je daarmee ook minder onschuldige geintjes uithalen en mensen oplichten door te zeggen dat die gaven echt van bovennatuurlijke oorsprong zouden zijn. Maar illusionisten en mentalisten doen dat over het algemeen juist niet en laten je liever verwonderen over het menselijk brein.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat denken jullie?

Een echt goede goochelaar doet zijn trucjes op een manier dat je niet door hebt hoe ze werken. Dat is juist het doel van zo'n show. Als je te doorzichtig bent doe je het niet goed Een illusionist is in feite gewoon een goochelaar, maar dan met een hoop show, spektakel en trucjes op grotere schaal. Niks occults aan, die mensen verzinnen of kopen hun trucjes en wie de techniek kent en het talent van die mensen zou heeft zou het dan ook kunnen.

Wat dat gedachtelezen betreft: dat zijn ook gewone trucjes. Er zijn wel eens mediums betrapt op bedrog. Een goochelaar doet die zelfde trucjes, maar dan is het geen bedrog, want het is een goochelaar en dan weet je dat het trucjes zijn. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij lijkt op Chris Angel. Die doet ook van die trucs (over water lopen, door de lucht vliegen, maar ook explicietere dingen zoals doormidden gezaagd worden of doorboord worden door allemaal spikes). Wat je altijd moet onthouden is dat je alleen ziet wat er gefilmd wordt. En dat is nu net waar de kijker geen invloed op heeft :)

Chris Angel werkt met acteurs, en dat zal Dynamo ook wel doen. Wanneer je onderstaand filmpje ziet gaat hij niet echt door glas, maar op het moment (@ 2:16) dat hij er door heen zou moeten gaan gaat de man helemaal rechts voor het beeld van de uitgang staan, zodat Dynamo vrij spel heeft om via de deur naar buiten toe te lopen ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik was benieuwd naar de mening van jullie over Steven Frayne, ook wel bekend onder zijn ' stage name' Dynamo'. Hij is een Engelse illusionist en doet trucs die niet te begrijpen zijn. Onlangs heeft hij een stunt gedaan door te lopen op water in Engeland. Geloven jullie dat de trucs die hij doet echt gewoon hele goede trucs zijn of zitten er extra krachten bij waar we ons niet mee in moeten laten? Volgens mij laat hij het zelf een beetje in het midden. Ik vind het lastig, want op zich is het wel bijzonder om naar te kijken, maar wil het alleen bekijken als het niet occult is, maar heb er een naar gevoel bij. Wat denken jullie?

Het zijn puur trucjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
[En sommige mensen hebben nu eenmaal bovennatuurlijke gaven. /quote]

Toch moet je je bij dergelijke uitspraken afvragen van wie die bovennatuurlijke gaven komen.

Zijn het de bovennatuurlijke gaven van God (wat ik bij dit soort programma`s niet vermoedt), geen probleem.

Zijn het andere bovennatuurlijke gaven, dan mag je er vanuit gaan dat dit de gaven van de duisternis zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 10 months later...
  • 6 months later...
  • 1 month later...

ik heb het gister gekeken ik kreeg rillingen over mijn rug en een heel naar onderbuikgevoel.

bepaalde trucs zijn te verklaren maar andere zijn NIET mogelijk. en als meneer dan zijn ogen sluit en hoofd buigt handen opheft en vervolgens de telefoons van ongeveer 60 mensen tegelijk af laat gaan... krijg ik de creeps.

ik blijf er van af nu ver bij uit de buurt.

en het spijt me zeer maat wat voor meerwaarde heeft het om op water te lopen? er zijn 2 redenen waarom een mens dat kan willen doen.

1 is het bespotten van de enige die dat ooit echt gedaan heeft .

2 is jezelf gelijk willen stellen met de enige die dat ooit echt gedaan heeft.

ik blijf er ver bij uit de buurt en het zal me absoluut niet verbazen als wij als christenen nog wel meer zullen gaan horen van deze man.

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik heb het gister gekeken ik kreeg rillingen over mijn rug en een heel naar onderbuikgevoel.

bepaalde trucs zijn te verklaren maar andere zijn NIET mogelijk. en als meneer dan zijn ogen sluit en hoofd buigt handen opheft en vervolgens de telefoons van ongeveer 60 mensen tegelijk af laat gaan... krijg ik de creeps.

ik blijf er van af nu ver bij uit de buurt.

en het spijt me zeer maat wat voor meerwaarde heeft het om op water te lopen? er zijn 2 redenen waarom een mens dat kan willen doen.

1 is het bespotten van de enige die dat ooit echt gedaan heeft .

2 is jezelf gelijk willen stellen met de enige die dat ooit echt gedaan heeft.

ik blijf er ver bij uit de buurt en het zal me absoluut niet verbazen als wij als christenen nog wel meer zullen gaan horen van deze man.

Het enige wat je dan kunt concluderen is dat hij zijn trucs goed beheerst. Complimenten voor deze man als hij je om de tuin heeft geleid. Dat is exact zijn vak en het toont aan dat hij zijn vak goed verstaat. Als iedereen zijn trucs zou snappen dan is het gewoon een slechte goochelaar. Maar er zijn altijd mensen die zeggen: dit KAN gewoon niet. Net zoals bij die zogenaamde mediums. Is ook altijd eentje die zegt:' ja maar kon nooit weten dat mijn vader is overleden en dat hij Henk heet.' Wat mij bevreemd is dat mensen dan meteen switchen naar het bovennatuurlijke, of écht denken dat iemand speciale krachten heeft. We weten toch wel beter in deze tijd...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Stel dat er een man kwam die een stok had en die in een slang veranderde... Stel dat er iemand was die over water liep (toevallig heeft Dynamo dat ook gedaan: http://www.youtube.com/watch?v=NmJaRI35orw)... Stel dat er iemand was die water in wijn veranderde...

Is dat ook occult? Is Dynamo Jezus 2.0?!

Maar goed, wacht nog maar een maandje en dan is het uitgelegd. Het lijkt me sowieso niet onmogelijk om aan een provider te vragen of ze telefoons af willen laten gaan in een bepaald gebied, ze werden immers gebeld door het nummer dat je moet draaien om je voicemail te beluisteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid