Spring naar bijdragen

Zevendedagsadventisten


Aanbevolen berichten

Hallo Thorgrem,

Wie zegt dat Steve Wohlberg geen Christen zou zijn. Heb je al geluisterd!

Het is zelfs een Christen met Joodse roots, so!

Ik vraag me trouwens af, waarom zou een (mede-) Christen, hoe dan ook vanuit zijn of haar denominaties of Bijbels fundament, ineens onder het forum "levensbeschouwing" moeten vallen! De profetie is dus zeer duidelijk door te stellen dat er twee type christen zijn. Zij die het Merkteken van het Beest navolgen en zij die het Zegel van de levende god aanvaarden.

Persoonlijk zie ik daar al een voorteken in dat zij die de Gave der profetie hebben, en het getuigenis van Jezus Christus, door de geboden van de Almachtge Vader in de Hemel te onderhouden en Hem alleen de eer te geven, vervolgd zullen worden, omdat zij zich niet met de Oecumene (om het maar zo te zeggen) willen verenigen. Immers zij die de Oecumene zullen ondersteunen, en daarmee een Nieuwe Wereld Orde, zullen kunnen blijven kopen en verkopen. Zij die de Oecumene (door een bevestiging er van) afwijzen, zullen dus niet meer kunnen kopen en verkopen, en worden dus uit het systeem verwijderd!

Ik heb het al eerder aangeduid:

-Twee volkeren

-Twee rijken

-Twee koningen

-Twee tekens (merken) van aanbidding!

Want de één aanbid mensen en de ander dient de Here:

Wij mogen alleen God aanbidden.

[Toen de duivel Jezus verzocht om voor hem te knielen en hem te aanbidden (Matteüs 4:9; Lucas 4:7) heeft Jezus geantwoord: "Ga weg, satan! Er staat immers geschreven: De Here, uw God, zult gij aanbidden en Hem alleen dienen" (Matteüs 4:10 // Lucas 4:8).

Dat wij alleen God mogen aanbidden, houdt ook in dat wij noch mensen (Handelingen 10:25,26) noch engelen (Openbaring 19:10; 22:8,9) noch voorwerpen (Romeinen 1:25) mogen aanbidden. Engelen worden echter wel bevolen Christus te aanbidden (Hebreeën 1:5,6) wat Zijn godheid bewijst.

In geest en in waarheid moeten wij aanbidden.

In Zijn gesprek met de Samaritaanse vrouw heeft Jezus de waarachtige aanbidding omschreven: "Geloof Mij, vrouw, de ure komt, dat gij noch op deze berg, noch te Jeruzalem de Vader zult aanbidden". Gij aanbidt, wat gij niet weet; wij aanbidden, wat wij weten, want het heil is uit de Joden; maar de ure komt en is nu, dat de waarachtige aanbidders de Vader aanbidden zullen in geest en in waarheid; want de Vader zoekt zulke aanbidders; God is geest en wie Hem aanbidden, moeten aanbidden in geest en in waarheid" (Johannes 4:21 t/m 24).

Gods tempel in de hemel is het centrum van de aanbidding onder het Nieuwe Verbond (Openbaring 11:1,19).

Het aanbidden [PROSKUNEO] is een bewuste verheerlijking van God dat voortvloeit uit een innerlijke houding van ontzag voor Zijn majesteit en van nederige onderwerping aan Zijn gezag. Deze verheerlijking kan uitgedrukt worden door neerbuiging en door woorden. Aangezien God de gedachten van het hart kent, mogen de woorden ook in de vorm van gedachten zijn.

Een ongelovige kon aangezet worden God te aanbidden door de gave van profetie in de apostolische gemeente: "Maar als allen profeteren en er komt een ongelovige of toehoorder binnen, dan wordt hij door allen weerlegd, wordt hij door allen doorgrond, het verborgene van zijn hart komt aan het licht en hij zal zich ter aarde werpen, God aanbidden en belijden, dat God inderdaad in uw midden is"

(1 Korintiërs 14:24,25).

Daarom Thorgrem, begrijp ik, in zekere zin, de reactie niet dat sommige Christenen gezien worden met een aanvaard Evanglie in Christus, als resorterend onder een -ander- forum: levensbeschouwing. Het valt me op dat dat inzicht bij sommige Christenen, de laatste tijd en gedurende de voortschrijding van de profetie in de eindtijd, steeds vaker wordt aangeduid. De éne Christen verstaat dus de andere niet! Een profetische voorspelling!

Dat leert mij dus dat er dus inderdaad twee volkeren aan het ontstaan zijn. De een, die zich christelijk waant, draagt het Merkteken, de ander draaht het teken dat "tussen de Allerhoogste god en hen" (Jezus Gerechtigheid) is gegroeid.

Opmerkelijk hoe duidelijk de proftie van en in onze tijd van Daniël en Openbaringen zich meer en meer gaan aftekenen. Het doet me denken aan de "laatste" oproepen uit Openbaringen aan hen die het Merkteken dreigen te aanvaarden, en zich verder van het Zegel van de Almachtige god,lijken te verwijderen.

Openbaring 14:6-12

6Ik zag een andere engel in het midden van de hemel vliegen. Hij had een blijvende boodschap bij zich, die hij aan ieder op aarde bekend moest maken: Aan alle volken, stammen en taalgroepen.

7Hij riep: "Heb ontzag voor God; eer Hem, want de tijd is gekomen dat Hij recht zal spreken. Aanbid Hem, Die de hemel en de aarde, de zee en de waterbronnen gemaakt heeft."

8Er kwam een tweede engel, die zei: "Gevallen! Gevallen is het grote Babylon, dat alle volken van de wijn van haar woeste ontucht heeft laten drinken."

9 Een derde engel volgde hen en riep: "Wie het beest en zijn beeld aanbidt en het teken op zijn voorhoofd of hand laat zetten, zal de wijn van Gods toorn drinken, die onvermengd in Zijn wraakbeker is gegoten.

10Die zal door vuur en zwavel gepijnigd worden, voor de ogen van de heilige engelen en het Lam.

11De rook van dit folterende vuur stijgt voor altijd en eeuwig op. De mensen die het beest en zijn beeld aanbidden en die het nummer van zijn naam dragen, zullen geen moment rust meer hebben.

12 Het is nu wel duidelijk waarom Gods volk niet mag ophouden Gods geboden te gehoorzamen en in Jezus te geloven."

Alleenheerschappij dat niet uit liefde ontstaat op Goddelijke fundamenten, en zoals alle éénrichting dictaturen zijn ontstaan, kunnen alleen maar levensvatbaar zijn, door elke andere mogelijkheid op voorhand, uit te sluiten, door maatschappelijke druk en wetgeving!

En dat is bij de Almachtige god onmogelijk immers Zijn Rijk zal ontstaan uit: alle taal, stam, natie en volk! En dat sluit een dictatuur met één heerser volledig uit!

Mooie les voor Rome!

groet

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo Thorgrem,

Wie zegt dat Steve Wohlberg geen Christen zou zijn. Heb je al geluisterd!

Het is zelfs een Christen met Joodse roots, so!

Accepteren zevendedagsadventisten de apostolische geloofsbelijdenis? Indien dat niet het geval is, dan zijn het aldus het forum reglement geen christenen en hebben dus geen plaats in dit forumonderdeel.

Dat een bepaalde etniciteit schijnbaar gezag verhogend werkt bij jou (of überhaupt enige betekenis heeft) lijkt me overigens vrij onchristelijk.

Maar ook buiten die apostolische geloofsbelijdenis is het maar de vraag of het in jouw kader van christenen past. Zevendedagsadventisten vereren namelijk Ellen White. Zoals uitspraken van jou aangaven is vereren en aanbidden in jouw ogen hetzelfde. De zevendedagsadventisten aanbidden dus Ellen White aldus jezelf.

Ik vraag me trouwens af, waarom zou een (mede-) Christen, hoe dan ook vanuit zijn of haar denominaties of Bijbels fundament, ineens onder het forum "levensbeschouwing" moeten vallen!

Omdat het dus nog maar de vraag is of het zevendedagsadventisme überhaupt wel een christelijke stroming is. Er zijn hier wel meerdere mensen geweest die absoluut anti-christelijke stelling poneerde met een uitstekend Bijbels fundament.

De profetie is dus zeer duidelijk door te stellen dat er twee type christen zijn. Zij die het Merkteken van het Beest navolgen en zij die het Zegel van de levende god aanvaarden.

Het is interessant dat je er nu zelf over begint. We hebben reeds vastgesteld dat volgens jouw denkkaders zevendedagsadventisten Ellen White aanbidden. Als we vervolgens de rekensom loslaten op haar naam zoals zevendedagsadventisten ook de rekensom loslaten op de door hun verzonnen naam voor het petrusambt dan kunnen we concluderen dat Ellen White het beest is. Kortom het zevendedagsadventisme is gefundeerd op het beest.

Dit verzin ik overigens niet zelf, dit is slechts een de consequentie die jij zou moeten trekken op basis van de denkkaders die jijzelf hanteert. Overigens vind ik je bijdrage aan het schijnheilige grenzen daar jij volop bezig bent met het aanvallen van andere christenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Thorgrem,

Je hebt er weer een mooie warboel van gemaakt!

Je bewereingen aangaande de Adventkerk, als ook Mw. E.G. White slaan werkelijk nergens op.

Wat je vastgesteld hebt is onjuist en je interepetaties er van al helemaal buiten alle grenzen. Je fantaseert er maar wat op los. Als ik jou was zou ik maar alvast om vergeving vragen bij de Almachtige om al je onjuiste weergave van Zijn verlossingsplan. Zonder het te weten beledig je joden en oprechte Christenen, in dit geval!

Kijk eerst maar eens hier om alvast ontnuchterd te geraken van je anti-christelijke gedrag, voor hen die niet tot de wereldkerk behoren!

Diverse info links ZDA NL

Ned. Unie: http://www.adventist.nl/

1. http://www.adventist.nl/?q=node/26

2. http://www.adventist.nl/?q=node/27

3. http://www.adventist.nl/?q=node/1368

4. http://www.adventist.nl/?q=node/1369

5. http://www.adventist.nl/?q=node/1370

Nu kunnen alle forumleden zichzelf informeren van wat de ZDA gemeenschap in Nederland betekent voor haar leden en (vele) bezoekers, of over haar historische achtergronden voor hen die het eens op andere manier willen benaderen dan langs traditionele wegen. Ze zullen verbaasd zijn over de onwaarheden die je over de ZDA gemeenschap hebt geschreven en zij zullen ontdekken, dat Gods wegen soms anders zijn dan dat de meeste ervaren.

Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.

Ik zal de eerst volgende keer al je beweringen weerleggen.

Helaas ontbreekt me nu de tijd, om dat zorgvuldig te doen!

groet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie dat je inmiddels je reactie wat uitgebreider hebt gemaakt. Vandaar dat ik er nog even op inga.

Hallo Thorgrem,

Je hebt er weer een mooie warboel van gemaakt!

Dat valt wel mee.

Je bewereingen aangaande de Adventkerk, als ook Mw. E.G. White slaan werkelijk nergens op.

Dat valt te bezien.

Wat je vastgesteld hebt is onjuist en je interepetaties er van al helemaal buiten alle grenzen. Je fantaseert er maar wat op los. Als ik jou was zou ik maar alvast om vergeving vragen bij de Almachtige om al je onjuiste weergave van Zijn verlossingsplan. Zonder het te weten beledig je joden en oprechte Christenen, in dit geval!

Het is toch wat he. Iemand durft kritiek te hebben op de verheven Biblebook en zijn genootschap. De verheven Biblebook is zo te zien niet gewend om te incasseren maar deelt ze maar wat graag uit.

Kijk eerst maar eens hier om alvast ontnuchterd te geraken van je anti-christelijke gedrag, voor hen die niet tot de wereldkerk behoren!

Anti-christelijk gedrag? Indien mijn gedrag anti-christelijk is dan is jouw gedrag wel te kwalificeren als satanisch of iets van die strekking.

Diverse info links ZDA NL

Dank voor de moeite, maar ik heb er geen behoefte aan. De afkorting die je hanteert is wel goed bruikbaar. Die houden we erin.

Nu kunnen alle forumleden zichzelf informeren van wat de ZDA gemeenschap in Nederland betekent voor haar leden en (vele) bezoekers, of over haar historische achtergronden voor hen die het eens op andere manier willen benaderen dan langs traditionele wegen. Ze zullen verbaasd zijn over de onwaarheden die je over de ZDA gemeenschap hebt geschreven en zij zullen ontdekken, dat Gods wegen soms anders zijn dan dat de meeste ervaren.

Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.

Gods wegen zijn idd ondoorgrondelijk. Maar het lijkt mij stug dat Gods wegen uitkomen bij de ZDA.

Ik zal de eerst volgende keer al je beweringen weerleggen.

Helaas ontbreekt me nu de tijd, om dat zorgvuldig te doen!

groet

Uit andere topics heb ik reeds begrepen wat jij onder zorgvuldig verstaat. Dat gaat gepaard met veel gekronkel en gesis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Trouwens, Biblebook.. Wel gaaf dat je nu al weet dat 'alle forumleden' verbaasd zullen zijn over 'de onwaarheden die Thorgrem heeft geschreven'. Hoe weet je dat joh? Is dat een aangeboren gave of niet? Waar kan ik dat leren?

Ik betwijfel of 'alle forumleden' nog moeten ontdekken dat Gods wegen ondoorgrondelijk zijn, en deze niet altijd zijn hoe je denkt. Ik heb zelfs een vaag vermoeden dat het overgrote deel van de christenen hier dat al lang ervaren hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou ja, Thorgrem is soms een beetje een Roeptoeter, maar zover ik weet kennen de ZDA het Apostolicum niet als belijdenisgeschrift, dat maakt ze echter niet direct onchristelijk. Er zijn meer kerkverbanden die niet het Apostolicum onderschrijven, maar ook geen tegenstrijdige leerstellingen aanhangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In de meeste geloofsopvattingen van de zevendedagsadventisten kan ik me als baptist aardig vinden.

De Sabbat is inderdaad niet afgeschaft en bijbels gezien denk ik dat ze gelijk hebben dat nergens de zondag officieel als nieuwe rustdag werd ingesteld. Al vier ik zelf wel de zondag en maak ik er een minder groot punt van. Maar als het op bijbelse argumenten aankomt denk ik dat ze hierin wel een punt hebben. Maar gevoelsmatig heb ik minder problemen met de zondag omdat ik toch tijd neem voor bezinning en dat het daar uiteindelijk om draait voor mij persoonlijk.

En ik geloof niet in een zielenslaap. Dat is iets waar 7edagsadventisten wel in geloven. Ze hebben hiervoor dezelfde argumenten als bijvoorbeeld de jehovah getuigen(zelfde bijbelteksten) O.a. de tekst uit prediker(de doden weten niets) Al denk ik dat als je de context van prediker erbij pakt en het laatste gedeelte erbij pakt van prediker dat prediker helemaal niet leert dat er na de dood geen bewustzijn meer is, omdat dit boek zich afspeelt onder de zon! Dus betrekking heeft op wat wij hier op aarde ervaren van het sterven!

Maar goed op die 2 dingen na komen de meeste geloofspunten wel aardig overeen met wat ik geloof. Deze 2 punten waar ik me niet ik kan vinden daar kan altijd nog leuk over gediscusseert worden, met respect voor elkaars opvattingen hierover uiteraard!

Hier staan hun geloofsopvattingen te lezen voor de geinteresseerden onder ons:

http://www.adventist.nl/?q=node/29

Link naar bericht
Deel via andere websites
De Sabbat is inderdaad niet afgeschaft en bijbels gezien denk ik dat ze gelijk hebben dat nergens de zondag officieel als nieuwe rustdag werd ingesteld. Al vier ik zelf wel de zondag en maak ik er een minder groot punt van. Maar als het op bijbelse argumenten aankomt denk ik dat ze hierin wel een punt hebben. Maar gevoelsmatig heb ik minder problemen met de zondag omdat ik toch tijd neem voor bezinning en dat het daar uiteindelijk om draait voor mij persoonlijk.

Niet om je aan te vallen hoor, Dannyr, integendeel, maar eigenlijk is dat best wel raar, denk je niet? Als je zelf erkent dat hun bijbelse argumentatie eigenlijk meer hout snijdt, waarom je daar dan niet alsnog naar richten? Gezien jouw baptisme en jouw manier van discussieren hier, begrijp ik dat je je argumenten enkel op de Schrift wilt baseren. Geldt dat dan niet als iemand met betere argumenten komt?

Overigens is de viering van de zondag prima in de Schrift terug te vinden, alleen wordt het niet uitsluitend in de Schrift onderbouwd. De sabbat is inderdaad niet afgeschaft, maar heeft binnen de Kerk een andere betekenis, in het licht van Christus. De zondag is een eigen viering die zijn wortels dus al vindt bij de eerste christenen, die op de eerste dag van de week het brood braken (dus Eucharistie/Avondmaal vierden).

En ik geloof niet in een zielenslaap. Dat is iets waar 7edagsadventisten wel in geloven. Ze hebben hiervoor dezelfde argumenten als bijvoorbeeld de jehovah getuigen(zelfde bijbelteksten) O.a. de tekst uit prediker(de doden weten niets) Al denk ik dat als je de context van prediker erbij pakt en het laatste gedeelte erbij pakt van prediker dat prediker helemaal niet leert dat er na de dood geen bewustzijn meer is, omdat dit boek zich afspeelt onder de zon! Dus betrekking heeft op wat wij hier op aarde ervaren van het sterven!

Dat kun je als onderbouwing gebruiken, maar heel sterk is het niet. Prediker zegt immers duidelijk dat de doden van niets weten en in heel het Oude Testament wordt de dood beschouwd als een verblijf in een schimmig dodenrijk, waar men niets meer kan. Maar dat is dus het hele punt: in het Oúde Testament. In het Nieuwe Testament liggen de kaarten ineens heel anders en wordt er wel degelijk een eeuwige beloning en eeuwige straf omschreven. Dit kan, omdat Christus ons daarover simpelweg meer heeft geopenbaard, omdat toen pas ook de hemel werd geopend en wij dus beter mogen weten en zien dan de geloofshelden destijds. Destijds, want ook zij weten en zien natuurlijk beter, daar de rechtvaardigen bevrijdt zijn uit het dodenrijk.

Groeperingen als de zevendedagsadventisten en het WTG belijden blijkbaar niet dat Christus de openbaring van God voltooid heeft en dat we door de Schrift heen steeds iets meer leren van zijn heilswerk. Christus leerde ons dus geheel nieuwe dingen, waar het Oude Testament enkel heenwijzingen gaf naar die dingen. Door Hem weten wij nu alles wat noodzakelijk is om met God te leven. Daarom staan er dus ook gewoon leerstellingen in het Nieuwe Testament, die in het Oude Testament nog niet zo gekend werden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat kun je als onderbouwing gebruiken, maar heel sterk is het niet. Prediker zegt immers duidelijk dat de doden van niets weten en in heel het Oude Testament wordt de dood beschouwd als een verblijf in een schimmig dodenrijk, waar men niets meer kan. Maar dat is dus het hele punt: in het Oúde Testament.

Toch kan ik naast het wijzen op de context dat prediker beschrijft wat er onder de zon gebeurd. Dus alles wat gezegd wordt over het sterven van de mens heeft betrekking op wat de mens daarvan meepikt tijdens zijn aardse bestaan(het speelt zich immers af onder de Zon) De mens ziet een dood lijk liggen en het lijkt alsof de doden niks weten. Het aardse zichtbare van iemands sterven wordt beschreven! Prediker beperkt zich in deze passage slechts tot het 'ondermaanse'

Dus ik denk niet dat de bijbel hier een zielenslaap leert omdat het wat betreft die bijbelpassage uit prediker betreft alleen het zichtbare beschrijft van het sterven van de mens op aarde.

Als je bijvoorbeeld de slotrede van Prediker leest blijkt mijn onderbouwing juist sterker te worden en komt er een bevestiging dat Prediker helemaal niet leert dat het na de door over is en er een zielenslaap volgt:

Pred 12 vers 5

5 men ook gaat vrezen voor de hoogte, en er verschrikkingen zijn op de weg, de amandelboom gaat bloeien, de sprinkhaan zichzelf tot last wordt, en de kapperbes niet meer helpt de mens gaat immers naar zijn eeuwig huis:

Prediker leert hier een voortbestaan na de dood en geen zielenslaap.

Ook vers 7 van prediker 12 leert geen zielenslaap:

7 het stof terugkeert naar de aarde zoals het was, en de geest terugkeert tot God, Die hem gegeven heeft.

Hoe je deze tekst uit prediker mag opvatten het leert dat iets voortleeft na de dood.

Dus behalve mijn argument over de context van het boek prediker(het speelt zich af onder de zon en handelt in die passage dus alleen over wat er zichtbaar is van het sterven op aarde!), zie je aan het slot van het boek prediker dat het boek prediker weldegelijk een voortbestaan leert na de dood en geen zielenslaap.

Prediker kan niet 2 dingen leren; dus en een zielenslaap, en tegelijk beweren dat er na de dood iets blijft voortleven(de geest die naar God gaat!)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nou ja, Thorgrem is soms een beetje een Roeptoeter, maar zover ik weet kennen de ZDA het Apostolicum niet als belijdenisgeschrift, dat maakt ze echter niet direct onchristelijk. Er zijn meer kerkverbanden die niet het Apostolicum onderschrijven, maar ook geen tegenstrijdige leerstellingen aanhangen.

Dat inderdaad. Volgens mij zijn de ZDA 'gewoon' trinitair. Prima lui afgezien van hun voorliefde voor eindtijdprofetieën. Ik ben hier in Groningen wel eens bij de plaatselijke ZDA langsgeweest, op zich best tof. Wat raar was is dat ze heel aardig deden en wilden samenwerken met andere trinitaire kerken, maar ondertussen ook van die foldertjes hadden liggen over beesten uit water en zee en de zondag als teken van het beest enzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sowieso bemerk ik twee dingen waar ik weinig mee kan:

a) fixatie op eindtijd. Alle christenen hebben een eschatologische visie, maar ik snap nooit helemaal waarom men zich er zo mee bezig houdt, en dan ook nog vooral met de negatieve dingen. Vroeger liet ik me nog wel eens bangmaken maar het raakt me nu steeds minder. Alleen al de waarschuwing dat je moet uitkijken voor het teken van het beest, alsof het je overkomt. Ik kan daar niks mee. Ik geloof in een God die mij daar indien nodig voor zal behoeden, en niet in een God die zegt: 'oh, je hebt het verkeerde formulier ingevuld? Jammer dan!' Waarom zou je je al te zeer bezighouden met complottheorieën en de mogelijke identiteit van de antichrist(enen) als er veel belangrijkere dingen zijn in het geloof, namelijk omgaan met God en er zijn voor je naaste. Ik snap de fixatie op het eschatologische, en dan ook nog het negatieve, niet.

B) Een identiteitsbeeld dat sterk afhankelijk is van een vijandsbeeld. Veel protestantse denominaties hebben daar toch wel een beetje last van, het schoppen naar andere groepen en dan vooral naar de RKK. Word toch eens volwassen, zou ik zeggen. Bepaal je eigen identiteit en probeer niet vooral te zijn wat iemand anders niet is.

Die kritiek heb ik niet alleen op de ZDA, maar zij zijn wel één van die groepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Hallo Ursa,

Je mening is duidelijk t.a.v. Zevende Dags Adventisten.Nu is het zo dat Johannes 8 ons iets mededeeld, namelijk:

Johannes 8:31-34

31 En tegen de Joden die in hem geloofden zei Jezus: ‘Wanneer u bij mijn woord blijft, bent u werkelijk mijn leerlingen. 32 U zult de waarheid kennen, en de waarheid zal u bevrijden.’ 33 Ze zeiden: ‘Wij zijn nakomelingen van Abraham en we zijn nooit iemands slaaf geweest – hoe kunt u dan zeggen dat wij bevrijd zullen worden?’ 34 Jezus antwoordde: ‘Waarachtig, ik verzeker u: iedereen die zondigt is een slaaf van de zonde.

en

Hosea 4:6

6 Mijn volk is uitgeroeid, omdat het zonder kennis is; dewijl gij de kennis verworpen hebt, heb Ik u ook verworpen, dat gij Mij het priesterambt niet zult bedienen; dewijl gij de wet uws Gods vergeten hebt, zal Ik ook uw kinderen vergeten.

Het is dus belangrijk dat Christenen het verschil leren (in-) zien tussen dat wat waar is en dat wat vals is. Jezus opdracht van Mattheus 28 houdt dus ook in dat we valse voorstellingen openbaar en bekend maken aan de mensen.

We leven in de eindtijd en kijk er niet van op dat de Beesten van Openbaringen vandaag of morgen onze aandacht én onze navolging opeisen. Adventisten zijn wereldwijdt bekend om hun profetische inzichten en Bijbelkennis, als het gaat om de eindtijd.

Dat er met hen gespot wordt, is een Bijbels gegeven. Ook in Johannes 8 leren we dat er met Jezus, aangaande de voorspellingen gespot wordt. De Tegenstander is verblijdt als hij mensen kan misleiden en Gods wetten veranderd kan voorhouden of ze verachten.

Vandaag de dag is de mensheid en zijn sommige denominaties niet anders ingesteld, ze zijn geneigd eerder de vervalsing der Schriften s

Graag verwijs ik je naar een drietal filmpjes, waarin Prof. dr. W. J. Veith uitlegt wat profetie is en waar we als trouwe Christenen op dienen te leren letten!

Behoren we tot de 5 wijze maagden of tot de 5 dwaze maagden, wier geestelijke toestand van de laatst 5 erbarmelijk leek omdat hun olie, als symboliek van geestelijk inzicht en waakzaamheid, opgebruikt hadden, zonder nieuwe aan te kopen.Zo is het helaas met veel Christelijke denomaties ook gesteld, zoals Jezus dat zegt, ze zijn lauw noch heet.

Dat wil zeggen zich te laten leren, of groeien in de Gerechtigheid van Christus, door de Heilige Geest.

Door deze filmpjes eens op je gemak te bekijken kom je wellicht tot andere inzichten en is het bij de Adventisten, als het om Bijbelkennis gaat, zo gek nog niet te vertoeven.

1. De Nieuwe Wereldorde!

http://www.adventmedia.nl/index.php?opt ... &Itemid=77

2. Zij hebben de wet nietig gemaakt deel 1

http://www.adventmedia.nl/index.php?opt ... &Itemid=77

3. Zij hebben de wet nietig gemaakt deel 2

http://www.adventmedia.nl/index.php?opt ... &Itemid=77

Zonde is niet alleen datgene wat we direct herkenbaar verkeerd doen, zonde is ook datgene dat we onbewust verkeerd aanvaarden. En dat is wat de 2 Beesten doen, waar openbaringen over spreken. Profetsich inzicht is nodig, om inzicht te verwerven om u te kunnen laten redden door Jezus. Profetie op zich kan u niet redden!

Groet en happy Biblestudy

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als het gaat om de apostolische credo, dan zegt de ZDA dat ze de inhoud wel kunnen onderschrijven. Maar met het credo van Nicea is iets bijzonders aan de hand:

De website van de Zevende Dag Adventisten meldt het volgende:

While the Adventist Church is Trinitarian and agrees with the basic intention of the Nicene Creed, its theologians also hesitate to accept and use some of its phrases. In this case, Adventist philosophers have, for instance, been sceptical towards the notion of divine timelessness which reflects Greek philosophy rather biblical revelation.

bron: :http://bit.ly/sx7xR2

Het is wat wollig taalgebruik, maar men zegt dus eigenlijk dat men weliswaar achter de intentie van het credo van Nicea staat, maar niet achter de verwoording. M.i. zou dat dan toch betekenen dat ze i.i.g. dit credo niet kunnen onderschrijven.

Het is trouwens een misverstand dat de katholieke Kerk de sabbat afgeschaft zou hebben en vervangen door de zondag. De sabbath is vervuld in Christus. Hij ís de sabbath en in Hem is het altijd sabbath. De zondag is geen rustdag, maar een feestdag en staat hier dus los van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nu is het zo dat Johannes 8 ons iets mededeeld, namelijk:

Johannes 8:31-34

31 En tegen de Joden die in hem geloofden zei Jezus: ‘Wanneer u bij mijn woord blijft, bent u werkelijk mijn leerlingen. 32 U zult de waarheid kennen, en de waarheid zal u bevrijden.’ 33 Ze zeiden: ‘Wij zijn nakomelingen van Abraham en we zijn nooit iemands slaaf geweest – hoe kunt u dan zeggen dat wij bevrijd zullen worden?’ 34 Jezus antwoordde: ‘Waarachtig, ik verzeker u: iedereen die zondigt is een slaaf van de zonde.

Het lijkt me gevaarlijk om zo maar teksten uit de context te rukken. Jezus is hier in gesprek met de Joden. Desalniettemin verwijst Hij naar bevrijding van de macht van de zonde, wat inderdaad een bevrijdende waarheid is voor de volgelingen van Jezus.

Hosea 4:6
6 Mijn volk is uitgeroeid, omdat het zonder kennis is; dewijl gij de kennis verworpen hebt, heb Ik u ook verworpen, dat gij Mij het priesterambt niet zult bedienen; dewijl gij de wet uws Gods vergeten hebt, zal Ik ook uw kinderen vergeten.

Eén van de meest misbruikte teksten uit de Bijbel. Wederom door een profeet gesproken tot het volk Israël, te vaak uit de context gelicht en neergeplempt waar een discussiant het nodig acht voor zijn punt.

Het is dus belangrijk dat Christenen het verschil leren (in-) zien tussen dat wat waar is en dat wat vals is. Jezus opdracht van Mattheus 28 houdt dus ook in dat we valse voorstellingen openbaar en bekend maken aan de mensen.

Mooi. Ik denk alleen dat we van mening verschillen over wat dan waar en vals is.

We leven in de eindtijd en kijk er niet van op dat de Beesten van Openbaringen vandaag of morgen onze aandacht én onze navolging opeisen. Adventisten zijn wereldwijdt bekend om hun profetische inzichten en Bijbelkennis, als het gaat om de eindtijd.

We leven inderdaad in de eindtijd, sinds Pinksteren. Het zou mij niet verbazen als die beesten allang aan de gang zijn. De wereld, met al haar verleiding van zonde, draait gewoon door. Zogenaamde profetische inzichten leiden van enkel tot spielerei.

Dat er met hen gespot wordt, is een Bijbels gegeven. Ook in Johannes 8 leren we dat er met Jezus, aangaande de voorspellingen gespot wordt. De Tegenstander is verblijdt als hij mensen kan misleiden en Gods wetten veranderd kan voorhouden of ze verachten.

Ik weet niet of je vind dat ik spotte met de ZDA. Ik maakte slechts een opmerking over de foldertjes, die er voor buitenstaanders nog wel eens curieus of potsierlijk uit zien, helemaal als het één en ander vetgedrukt, onderstreept, gecursiveerd of een combinatie van die drie is. Dat is meestal een signaal de auteur wat minder serieus te nemen.

Vandaag de dag is de mensheid en zijn sommige denominaties niet anders ingesteld, ze zijn geneigd eerder de vervalsing der Schriften s

Wat wilde je zeggen?

Graag verwijs ik je naar een drietal filmpjes, waarin Prof. dr. W. J. Veith uitlegt wat profetie is en waar we als trouwe Christenen op dienen te leren letten!

Behoren we tot de 5 wijze maagden of tot de 5 dwaze maagden, wier geestelijke toestand van de laatst 5 erbarmelijk leek omdat hun olie, als symboliek van geestelijk inzicht en waakzaamheid, opgebruikt hadden, zonder nieuwe aan te kopen.Zo is het helaas met veel Christelijke denomaties ook gesteld, zoals Jezus dat zegt, ze zijn lauw noch heet.

Geen dank, daar heb ik mijn eigen kerkgenootschap voor. Toevallig is er gisteren nog gepreekt over Jezus' wederkomst en de betrouwbare dienaar. Ik denk overigens dat het goed is elkaar aan te sporen, maar vind het wat van arrogantie getuigen wanneer de één meent te zien dat de olie in het kruikje van de ander op is (en die van hemzelf uiteraard niet).

Dat wil zeggen zich te laten leren, of groeien in de Gerechtigheid van Christus, door de Heilige Geest.

Door deze filmpjes eens op je gemak te bekijken kom je wellicht tot andere inzichten en is het bij de Adventisten, als het om Bijbelkennis gaat, zo gek nog niet te vertoeven.

Qua Bijbelkennis zit het meestal aardig snor inderdaad. Wees echter niet bevreesd bij te leren indien nodig.

Zonde is niet alleen datgene wat we direct herkenbaar verkeerd doen, zonde is ook datgene dat we onbewust verkeerd aanvaarden. En dat is wat de 2 Beesten doen, waar openbaringen over spreken. Profetsich inzicht is nodig, om inzicht te verwerven om u te kunnen laten redden door Jezus. Profetie op zich kan u niet redden!

Hmmm is dat Bijbels? Ik moet zeggen, een interessant beeld, eigenlijk: 'onwetendheid = zonde'. Of zit er toch een bewust element in? Eerder gaf ik al aan dat ik niet geloof dat mensen 'per ongeluk' verloren gaan. Toch spreekt David in de Psalmen over de 'zonde van zijn jeugd'. Het getuigt dan ook van bescheidenheid en correctheid om die houding aan te nemen. Enfin, ik vind het een interessant punt, wellicht dat we er op door kunnen praten.

Groet en happy Biblestudy

Dank, zal ik doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo eenvoudig katholiek,

Je schreef o.a:

Het is trouwens een misverstand dat de katholieke Kerk de sabbat afgeschaft zou hebben en vervangen door de zondag. De sabbath is vervuld in Christus. Hij ís de sabbath en in Hem is het altijd sabbath. De zondag is geen rustdag, maar een feestdag en staat hier dus los van.

Ik denk dat we de 'afschaffing' van de Sabbat van het 4e gebod moeten zien in de relatie die de RKK Staat (ik spreek dus liever over een machtsstaat, dan een gelovige gemeenschap)heeft met Constatijn. Het was Constatijn die de dag van de zon, de eerste dag der week, officiëel heeft ingesteld. Constatijn was een zonaanbidder in drievoud, zogezegd. De RKK Staat heeft, omdat Constatijn naar Constantinopel is verhuisd, gebruik gemaakt van die gelegenheid, om de politieke macht naar zich toe te trekken, en zo de eeste dag der week heeft ingesteld, als de dag van haar gezag.

Hiermee is nu ten enemale de RKK geen Christelijke kerk (meer) in de zin die Jezus Christus er aan geeft. De RKK koppelt de zondag wel aan meer feestdagen, dan alleen de opstandingsdag van Christus (wat overigens onjuist is, want Jezus stond op het laatst van de Sabbat, toen de zon ondergaande was,op uit Zijn graf)

Jezus zegt zelf over het Sabbatsgebod:

Psalmen 40:8.

8 ik heb lust om uw wil te doen, mijn God, uw wet is in mijn binnenste.

174 Naar uw heil verlang ik, o Here, uw wet is mijn verlustiging.

(Psalmen 119:174

174 Naar uw heil verlang ik, o Here, uw wet is mijn verlustiging.

Bovendien zegt Jezus, over het afschaffen van één der geboden of de wet:

Mattheus 5:19

“Wie dan een van de kleinste dezer geboden ontbindt en de mensen zo leert, zal zeer klein heten in het Koninkrijk der hemelen; doch wie ze doet en leert, die zal groot heten in het Koninkrijk der hemelen.

Bovendien erkend de RKK Staat het volgende:

De ZON dag is een Rooms katholieke instelling en haar aanspraak op het heilig houden er van kan slechts op Katholieke gronden verdedigd worden.....In de Bijbel, de Heilige Schrift is er van het begin tot het einde geen enkele tekst te vinden, die de verplaatsing van de wekelijkse openbare aanbidding van de laatste (de 7e) naar de eerste (de zondag of 1e dag na de Sabbat), goedkeuren. (Catholic Press 25-08-1900)

Jezus waarschuwt er voor dat niemand in Hem kan zijn, indien zijn geboden veracht worden:

Mattheus 15:

6 En gij hebt alzo Gods gebod krachteloos gemaakt door uw inzetting.

7 Gij geveinsden! Wel heeft Jesaja van u geprofeteerd, zeggende:

8 Dit volk genaakt Mij met hun mond, en eert Mij met de lippen, maar hun hart houdt zich verre van Mij;

9 Doch tevergeefs eren zij Mij, lerende leringen, die geboden van mensen zijn.

10 En als Hij de schare tot Zich geroepen had, zeide Hij tot hen: Hoort en verstaat.

11 Hetgeen ten monde ingaat, ontreinigt den mens niet; maar hetgeen ten monde uitgaat, dat ontreinigt den mens.

12 Toen kwamen Zijn discipelen tot Hem, en zeiden tot Hem: Weet Gij wel, dat de Farizeën deze rede horende, geërgerd zijn geweest?

13 Maar Hij, antwoordende zeide: Alle plant, die Mijn hemelse Vader niet geplant heeft, zal uitgeroeid worden.

14 Laat hen varen; zij zijn blinde leidslieden der blinden. Indien nu de blinde den blinde leidt, zo zullen zij beiden in den gracht vallen.

15 En Petrus, antwoordende, zeide tot Hem: Verklaar ons deze gelijkenis.

16 Maar Jezus zeide: Zijt ook gijlieden alsnog onwetende?

(Petrus kan dus nooit de 'eerste Paus' zijn geweest-wie goed leest)

Bovendien, blijkt dus de RKK als kerk een Staatskerk te zijn in vele opzichten. Hier in België blijkt dat des te meer, als ik de eerste communie en de Plechtige communie ter sprake breng. Mijn RK familie laat de kinderen ter communie gaan ( ze zitten op de openbare school) alleen om het feit dat ze "aangesloten" zijn bij de "algemene aanvaardbare norm". Dat wil dus zeggen dat de RKK Staat een wereldpolitieke gemeenschap is, zoials deze is -mede- ontstaan vanuit de politieke achtergrond van Constatijn en zijn Rijk van weleer.

In het boek "The Keys of this blood", geschreven door Malachi Martin, een Kardinaal Jezuït komt overduidelijk de RKK Staat naar voren als een 'Kerk' die wereldheerschappij

als doel heeft, te beginnen binnen Europa!

In dat kader voldoet de RKK Staat volledig aan datgene wat -met name- Zevende Dags Adventisten, door profetische inzichten, sinds 1840 uitleggen. De Zevende Dags Adventisten staan bij de RKK (Staat) bekend als een trouw volk aan Gods geboden en worden daarom als een bijzondere gemeenschap gezien door Rome.

Ook op andere Bijbelse principes (Avondmaal met voetwassing) is zij bij de RKK gekend en wordt zij als een ware en ook profetische gemeenschap gezien. Zelfs is het zo dat de RKK één van de pioneers van de Adventkerk, Mw.E.G. White, erkend als een ware 'profetes' in de ware zin des woords.

Wie de RKK Staat ziet zoals zij zichzelf presenteerd en in vele opzichten ook zaken in de juiste verhoudingen ziet, mag er dus rekening mee houden, dat zij die zeggen volgelingen van Christus te zijn, door de RKK (Staat), indien de tijd daar is, als een volgeling van de RKK zullen worden beschouwd, door de zondagviering en zo deel blijken te zijn van de Kerk die het Merkteken aan de wereld zal opleggen.

Wilt u nog een ander politiek-militair evenement van de RKK Staat eens doorlezen en ervaren?

http://www.reformation.org/vietnam.html

De oproep om terug te keren naar het onderhouden van de geboden en, vooral, het Sababtsgebod en Sabbatswaarheid in ere te herstellen maakt deel uit van de boodschap van de Adventkerk in de eindtijd. Bijbels?

Openbaring 14:7

7 en hij zeide met luider stem: Vreest God en geeft Hem eer, want de ure van zijn oordeel is gekomen, en aanbidt Hem, die de hemel en de aarde en de zee en de waterbronnen gemaakt heeft.

De geestelijken van de RKK zijn zo dom nog niet, ze hebben een frisse en juiste kijk op de profetiën en de (kerkelijke-) zaken zoals ze zijn. In dat opzicht respecteer ik hen, zeker ook omdat ze er voor uit komen dat zij een andere Kerk zijn, dan in Jezus zelf te vinden is! Prof.W.J. Veith een Evangelist legt uit dat je de woorden en de verklaringen van de RKK Staat, als weergave van Staats inzichten, goed moet beluisteren, want elk woord en elke geschrift dat zij in de openbaarheid brengen, is weloverwogen en precies getimed t.o.v. het doel dat men nastreeft!

Ik zal de uitspraken hierover, vanuit haar Gezagcentrum (RKK) nog even onder de pet houden!

Groet en happy Biblestudy

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wilde net iets zeggen over de relatie ZDA en RKK (niet de omroep).

De ZDA neigt naar het claimen van de titel "the reminant church" en voelt zich in een soort verborgen oorlog zitten met de Rooms Katholieke Kerk, die volgens hen zonder enige twijfel de prostituee van Babylon is, en zál zijn, tegen de tijd dat Jezus terug komt.

Er gaan verhalen van Jezuieten die in de ZDA infiltreren om valse leer te verspreiden.

Een rare relatie tussen 2 organisaties, waarbij de leden allemaal geloven in het Offer...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik wilde net iets zeggen over de relatie ZDA en RKK (niet de omroep).

De ZDA neigt naar het claimen van de titel "the reminant church" en voelt zich in een soort verborgen oorlog zitten met de Rooms Katholieke Kerk, die volgens hen zonder enige twijfel de prostituee van Babylon is, en zál zijn, tegen de tijd dat Jezus terug komt.

Er gaan verhalen van Jezuieten die in de ZDA infiltreren om valse leer te verspreiden.

Een rare relatie tussen 2 organisaties, waarbij de leden allemaal geloven in het Offer...

Ik zie een dergelijk verschijnsel wel vaker optreden bij "protestantse groeperingen/gemeentes" die uit het oog verloren zijn (zo lijkt het...) dat ze stammen uit de Reformatie. En tot doel zouden moeten hebben om de Kerk te willen (laten!!! - door God) reformeren...

Eigenlijk is de term 'Hervormd' of 'Gereformeerd' al ondeugdelijk (dat voltooide deelwoord is m.i. arrogant!!) als men tegelijkertijd het besef heeft van het "Ecclesia Reformata Semper Reformanda". Dan zou men eigenlijk moeten spreken over een "hervormende Kerk" of "reformerende Kerk".

Maar oorlog voeren met die Kerk die men wil reformeren? Lijkt me niet echt de Weg... ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Evengoed is de ZDA een kerk die kan bogen op veel Bijbelkennis en Schriftgetrouwheid.

Wel weer een beetje raar dat ze toch een profetes hebben, die de toets der kritiek niet echt goed doorstaat.

Ik vind het een rare kerk, maar ik heb er ook wel weer iets mee.

Overigens is de éne ZDA gemeente zeker de andere niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jerommel schreef:

Ik wilde net iets zeggen over de relatie ZDA en RKK (niet de omroep).

De ZDA neigt naar het claimen van de titel "the reminant church" en voelt zich in een soort verborgen oorlog zitten met de Rooms Katholieke Kerk, die volgens hen zonder enige twijfel de prostituee van Babylon is, en zál zijn, tegen de tijd dat Jezus terug komt.

Er gaan verhalen van Jezuieten die in de ZDA infiltreren om valse leer te verspreiden.[/qoute]

en

Een rare relatie tussen 2 organisaties, waarbij de leden allemaal geloven in het Offer..
.

Wie de geschiedenis van de Sabbat onderzoekt, zal ontdekken dat de Almachtige god , een vermening van beide gemeenschappen uitsluit. Zo zijn de Zevende Dags Baptisten, die ene profetische opdracht hadden ontvangen, op 7 december 1671 de profetische inzichten ontnomen, omdat zij samen wilden gaan met de zondagvierende Naptisten. Hun leider Mr. Mumford werd al enig emalen door visioenen en dromen door de Almachtge god er op gewezen om, onafhankelijk van de Eerste Dags Baptisten zich voor te bereiden op hun taak.

Zowel de Zevende Dags Baptisten als de Eerste Dags Baptisten gingen hun eigen weg. Toen rond 1840 de Adventkerk ontstond (op meerdere plaatsen tegelijkertijd) werden trouwe Zevende Dags Baptisten aan de Adventgelovigen toegevoegd, om hen de gebodentafel en de Sabat van het 4e gebod te onderwijzen. Rachel Preston leerde ook zo aan Mw. E.G. White de geboden en vooral de Sabbat te onderhouden. Van oorsprong waren de Adventisten, zondagvierende gelovigen, door de toevoeging van de Zevende Dags Baptiste, Rachel Preston, werden de Adventisten Sabbatvierende gelovigen en pas daarna, werd hen ook het profetische plan bekend gemaakt, dat hen maakte tot wat zij voor de mensheid werd!

Wie meent dat ik suggestieve opmerkingen naar de RKK (Staat) maak, moet met bewijzen komen op Bijbelse gronden, zoals ik ook aan toon dat de RKK Staat, heel goed de Kerk der Zevende Dags Adventisten weet te onderscheiden van andere denominaties.

Het zal vele nog eens spijten, de profetische gaven van sommige denominaties en die welke we vinden in de Bijbel, zoals Daniêl en Openbaringen steeds weer te ontkrachten, door de RKK Staat af te schermen en te verdedigen! Moderatoren moeten eens Bijbelstudie doen en er rekening mee houden dat de Drie-eenheid van Nicea 324 niet de enige weg is tot de zaligheid! Jezus Christus is, op dat punt, hun medestander niet, want Hij heeft niets met Nicea 324 noch met enig ander menselijke gezag te maken. Niemand wordt gered door de concilies en hun uitspraken, tot op heden. Hij zegt duidelijk dat de mensen zijn wetten verachten, dus moderatoren: Ga eens een Bijbelstudie volgen bij de Zevende Dags Adventisten, lijkt me een goed idee, u zou daar vele Rooms Katholieke gelovigen dan in na volgen,die naar de waarheid in Christus zoeken, het stikt er van in de Adventkerk! En ja, ook van Jezuïten, die meer dan normale belangstelling hebben voor de Adventkerk.

Dus beste vrienden moderatoren wees coulant, ik beledig niemand en heb respect voor elke individu die persoonlijke zoekt naar Jezus Christus wie het ook is, want Jezus is geen voorbeeld van massa-aanbidding, maar aanbidding vanuit ieder persoonlijk, menselijk hart!

Ik bedenk dat meer dan eenderde deel van de Adventisten, ex- Katholieke gelovigen zijn. Prof. W.J. Veith, waar ik al eens naar verwezen heb en die prachtige presentaties maakt -ook over de RKK Staat- was ooit een Rooms Katholieke gelovige, die door misleiding en een valse voorstelling van zaken, die gemeenschap noodgedwongen moest verlaten!

Zie zijn persoonlijke getuigenis: http://www.adventmedia.nl/index.php?opt ... &Itemid=77 U zult versteld staan over de gevolgen van misleide en valse aanbidding!

Groet en (vooral) happy Biblestudy

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid