Spring naar bijdragen

N.E.R.D.[2]


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 218
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mwah daar hoef je geen uren voor te zoeken. ;)

Helaas dat multimedia niet in 1x werkt vanwege licentie geneuzel, maar weet je dat dan heb je in 2 minuten dat allemaal geregeld. Er zijn ook distro's die het voor je verzorgen.

Wat is dat toch dat iedereen met Ubuntu begint? (H)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben ook wel meer van Gnome, maar de keuze voor de shell heeft me (terug) gebracht naar KDE. Ik heb KDE ook lang het Windows van de Linux wereld gevonden, maar dat is nu, wat mij betreft, niet meer van toepassing. Dat is niet tegen gevallen ten opzichte van hoe het ooit was. Desalniettemin staat de vraag nog open waarom beginnen met Ubuntu als er zoveel smaakjes zijn. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat is nou eigenlijk het grote verschil - buiten de prijs dan... - tussen de Samsung Galaxy S modellen en andere Samsung Galaxy telefonen waar Android op draait en een stuk goedkoper zijn?

Mijn vraag staat ook nog open. ;)

Stel dat ik zou zoeken naar een Android telefoon die veeeeeel betaalbaarder is dan een Galaxy SIII en ik wil ook niet aan een nieuw abonnement vast zitten. Ik zou er praktische apps op willen kunnen draaien maar het hoeft geen hoogwaardige game console te zijn.

Wat zou dan een betaalbare telefoon zijn en wat maakt het dat die galaxy S serie dan zoveel duurder is dan bepaalde andere telefoons met Android?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Ik heb voor m'n werk een self-service portal geschreven in .NET. Hiermee kan de klant zelf gastaccounts aanmaken, verlengen, etc. Bij het aanvragen wordt alles tot in den puntjes geregistreerd zodat het altijd terug te traceren is :)

En toch, websites maken vind ik een verschrikking. De technische kant is geen probleem, maar voor de opmaak heb ik me laten inspireren door iemand anders :+

En ik heb een API geschreven welke data uit de database serveert (of acties uitvoert daarin) met Windows passthrough authenticatie waardoor users geen credentials hoeven op te geven voor de tool. Ik kan alles serverside authenticeren en authoriseren |P

En natuurlijk een client welke tegen de API praait :)

Programmeren is echt fantastisch :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

De eerste keer dat ik iets inzond voor een programmeerwedstrijd had ik op een 286 in C en MASM een razendsnelle oplossing voor het gestelde probleem gemaakt, werkend onder DOS, omdat dat sneller was. Alle andere inzendingen werkten onder Windows, waren op een 486 niet vooruit te branden, maar zagen er gelikt uit.

Ik werd laatste, maar toen ik mijn. Project op school inleverde kreeg ik een 10 en vrijstelling voor Programmeren voor de rest van het jaar.

Ontwerpen is echt een ander vak. Programmeren is geweldig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als ik niet te verslaafd was aan computerspellen schakelde ik ook over op Linux. Ik heb goede ervaringen met Ubuntu.
Dan doe je dual-boot, heb je het allebei. :)

Dat heb ik eens gehad, maar dan start telkens het verkeerde OS op als ik niet oplet.

Als ik niet te verslaafd was aan computerspellen schakelde ik ook over op Linux. Ik heb goede ervaringen met Ubuntu.

Je weet dat Steam inmiddels ook op Linux loopt?

Ah ja, maar het spel dat ik speel is niet op Steam en ik heb geen zin om met WINE te gaan zitten hannesen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Dual boot heb ik op een computer (Darwin en Windows) en dat is inderdaad niet handig. Op de andere draait Darwin als host met daaronder Windows, Linux en Android, en dat werkt nou echt geweldig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Dual boot heb ik op een computer (Darwin en Windows) en dat is inderdaad niet handig. Op de andere draait Darwin als host met daaronder Windows, Linux en Android, en dat werkt nou echt geweldig.

Wat is Darwin precies?

De unix variant waar Apple mee werkt. Zowel iOS als OS X zijn van binnen Darwin.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Ah, ok. Kan me voorstellen dat dan Linux (en dus ook Android) daar goed op werkt. (Daar je Android op een pc?) Maar Windows is ook geen probleem?

Wat is eigenlijk het verschil in de praktijk met dan en dual boot in hoe je ermee kunt werken?

Met dual boot moet ik bij het aanzetten van mijn computer (formeel geen pc, want niet op IBM architectuur gebaseerd) kiezen. Kies ik voor OS X, dan laadt het systeem het "BIOS" voor OS X, Darwin, OS X. Kies ik voor Windows, dan wordt eerst een voor Wndows geschikt "BIOS" geladen, en dan Windows.

Het grote voordeel is dat Windows echt op ieder relevant niveau werkt als windows. Het BIOS dat indertijd door IBM al bedoeld was als vertaallaag tussen OS en hardware is er, dus alles werkt met de snelheid die de hardware toelaat.

In de andere variant draait onder Darwin een host voor virtual machines (een oud concept al in de computerindustrie: http://en.wikipedia.org/wiki/VM_(operating_system) ). Het mooie van deze host is dat deze op het niveau van het OS de verschillende systemen naast elkaar draait, maar dat ze, als je wil, hun file system kunnen delen, en hun (grafische) shell.

Het gevolg is dat je, kort door de bocht, iedere applicatie onder een van de ondersteunde operating systems kan draaien, gebruik makend van dezelfde bestanden, en in één grafische omgeving.

Ik kan, om een simpel voorbeeld te geven, Word voor Windows in mijn ene venster hebben staan, en op hetzelfde scherm in een ander venster Apples Aperture (foto bewerking), en dan simpelweg een foto uit Aperture verslepen naar Word. Dat lukt je met dual boot nooit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het klinkt ingewikkeld, maar dat is het niet. Als ik het goed begrijp zet je een Virtual Machine op, bijvoorbeeld Virtualbox, waarmee je via 1 onderliggend systeem kan werken met verschillende besturingsystemen. Vereist wel wat geheugen, maar dan kan je werken met het OS naar keuze gelijktijdig en bestanden delen. Let wel een VM is niet een garantie dat je spellen het doen.

Het Steam platform werkt onder Linux prima en je spellen doen het gewoon via Steam. Zowel AMD als NVIDIA hebben goede ondersteuning van drivers voor Linux, waardoor dat punt is weggenomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid