Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 107
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik wil me nogmaals excuseren voor het lang wegblijven van mij in me eigen topic desondanks iedereen bedankt voor de bijdrage.

Ik heb het topic even doorgenomen en zag dat veelal oftopic was. Verder ging het heel veel over de psalmen van David, wat misschien in een ander topic uitgediept kan worden.

Waar het mij omgaat hoe en waarom profetieen door aanhangers van het Jodendom dus niet erkend worden.

Eliahoe schreef voor mij een heel duidelijk punt betreft een aantal punten zoals dat de messias een heerser zou zijn en dat Jezus dit duidelijk niet was. Ik ga uit dat elke profetie moet uitkomen als het daadwerkelijk van God is. Dus kan iemand mij uitleggen hoe die profetie bij Jezus past.

Het gaat mij dus niet om een aantal profetie die wel bij hem passen het gaat mij juist om de profetieeen die niet bij Jezus passen en hoe die dan verdedigd worden. Dus als iemand in kan gaan op dat punt van Eliahoe zou dat heel veel voor me verduidelijken.

Verder hoop ik dat we niet te veel oftopic raken. En gewoon bij profetieen blijven en de standpunten waarom ze wel of niet bij Jezus passen.

Met alle vriendelijkheid geschreven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Eliahoe

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw uitleg van de profetie van Daniël over de 70 weken. In Daniël 9:24-27.

Bs'd

Mijn uitleg kan je hier vinden: https://sites.google.com/site/bergzion/torah/daniel9

Eliyahu

Ik het het gelezen. Ik ben benieuwd hoe jij Daniël 9:27 zou vertalen.

Bs'd

"Hij zal voor velen het verbond versterken een week lang, en halverwege de week zal hij het offer en het spijsoffer doen ophouden, en op een gruwelijke vleugel verwoest hij, en tot het einde zullen verwoestingen uitgestort worden over het woeste."

Eliyahu

Link naar bericht
Deel via andere websites

"Hij zal voor velen het verbond versterken een week lang, en halverwege de week zal hij het offer en het spijsoffer doen ophouden, en op een gruwelijke vleugel verwoest hij, en tot het einde zullen verwoestingen uitgestort worden over het woeste."

Die laatste week heeft dus iets met het verbond te maken. In het stukje over Daniel 9 waarnaar je hebt verwezen, staat het volgende over dit gedeelte:

"In het midden van de week zal de offerdienst gestaakt worden. Nou, de christelijke leer is dat met de dood van JC de dieroffers afgeschaft werden, dus dan moeten zijn dood in het midden van die week geweest zijn. Maar dan komt de verwoesting van de tempel en Jeruzalem veel te laat"

Het kan zijn dat sommige christenen dit leren. Maar ik begrijp hier dat die laatste week iets met het verbond te maken heeft. Ik geloof dus niet dat aan het einde van die week Jeruzalem verwoest zou worden. Het verbond wordt nog voor een week versterkt.

In jouw uitleg over Daniel 9 vind ik niets terug over in welk opzicht het verbond nog versterkt zal worden. Heb je daar ook een uitleg over?

Link naar bericht
Deel via andere websites

"Hij zal voor velen het verbond versterken een week lang, en halverwege de week zal hij het offer en het spijsoffer doen ophouden, en op een gruwelijke vleugel verwoest hij, en tot het einde zullen verwoestingen uitgestort worden over het woeste."

Die laatste week heeft dus iets met het verbond te maken. In het stukje over Daniel 9 waarnaar je hebt verwezen, staat het volgende over dit gedeelte:

"In het midden van de week zal de offerdienst gestaakt worden. Nou, de christelijke leer is dat met de dood van JC de dieroffers afgeschaft werden, dus dan moeten zijn dood in het midden van die week geweest zijn. Maar dan komt de verwoesting van de tempel en Jeruzalem veel te laat"

Het kan zijn dat sommige christenen dit leren. Maar ik begrijp hier dat die laatste week iets met het verbond te maken heeft. Ik geloof dus niet dat aan het einde van die week Jeruzalem verwoest zou worden.

Bs'd

Maar dat staat er toch echt: "En na de tweeënzestig weken zal een gezalfde worden uitgeroeid, en hij heeft niets; en het volk van een vorst die komen zal, zal de stad en het heiligdom te gronde richten

Hier staat dat na de 62 weken, dat is in de laatste week, dat Jeruzalem en de tempel verwoest zullen worden.

No way around it.

Het verbond wordt nog voor een week versterkt.

In jouw uitleg over Daniel 9 vind ik niets terug over in welk opzicht het verbond nog versterkt zal worden. Heb je daar ook een uitleg over?

Niks wat echt sterk is. Ik kan van alles gaan verzinnen, maar een echt sterke en voor de hand liggende verklaring heb ik niet.

Eliyahu

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid