Spring naar bijdragen

Stel, je bent God,,,


Aanbevolen berichten

Stel, je bent God, wat zouden de eerste dingen zijn die je zou veranderen?

Ik zou als eerste de geïnstitutionaliseerde religies afschaffen, want die heb Ik niet bedacht; dat is allemaal mensenwerk.

Ik zou zo iets nooit bedenken, want zien jullie zelf niet tot welke ellende dat heeft geleid en nog steeds?

jullie zijn meer bezig met zelfbedachte leerstellingen dan met Mij.

en zelfs daar zijn jullie het onderling niet over eens.

--wat natuurlijk wel weer bewijst dat Ik ze niet heb ingesteld-- :)

en verder diegenen, die al die eeuwen voor Mij gesproken hebben en in Mijn naam oorlogen hebben gevoerd duidelijk maken dat ze Mijn Naam al die eeuwen misbruikt hebben om macht uit te oefenen en om hun eigen wangedrag te rechtvaardigen.

verder zou Ik zelf een Boek schrijven en daarin zouden geen dogma's en doctrines voorkomen, maar zou ik duidelijk maken dat Ik een God ben van alle mensen [niemand uitgezonderd] en dat Ik in een ieder van jullie aanwezig ben en dat dat is wat men geweten noemt.

daarin zou o.a. ook staan dat jullie goed voor de aarde moeten zorgen en rekening moeten houden met elkaar en jullie je niet boven de dieren verheven moeten voelen, maar ze moeten zien als gelijke schepsels, die met respect behandeld dienen te worden.

wat Ik nu zie gebeuren is Mij een gruwel.

als uitzondering - bij gebrek aan voedsel - zouden jullie sommige dieren mogen eten om te overleven.

waarschijnlijk zullen er dan automatisch al minder ziektes voorkomen.

en in ieder geval geen godsdienstoorlogen en vervolgingen vanwege het geloof meer

Komt me ergens bekend voor :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
In de eerste instantie zou ik God niet eens wíllen zijn.. Maar als ik het was zou ik de complete mensheid uitroeien. No hard feelings, maar ik vind de mens allerminst een verrijking van het universum. Destructief ras...

De ironie van deze post is toch wel erg leuk. Je maakt je eigen punt door zodra je God bent gelijk destructief te worden door de mensheid uit te roeien... _O-

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het was Gods idee ook, totdat een zekere Noach hem op ander gedachten bracht ;)

Ik zou de Bijbel herschrijven. Niet zozeer de inhoud ervan veranderen, maar wel op zo'n manier herschrijven dat er geen misverstanden en -interpretaties meer kunnen bestaan. En dan ook zelf voor alle vertalingen zorgen. Dat zou volgens mij al een hoop ellende schelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Gast Anon_phpbb
Stel, je bent God, wat zouden de eerste dingen zijn die je zou veranderen?

Het lijkt me onmogelijk om me voor te stellen om God te zijn, aangezien ik als mens niet Almachtig, Algoed of Alwetend ben en dat al fantaserend ook nooit kan benaderen. Men zegt niet voor niets dat God's wegen ondoorgrondelijk zijn. Daarnaast denk ik dat je er op moet vertrouwen dat God's Schepping goed is, "God zag dat het goed was" en dat Hij dus alles laat meewerken ten goede.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik wou net posten wat Shevan ook zegt.. Me bekend maken aan iedereen. Zodat het bestaan van God (of van mij dan :P) geen kwestie is van geloven, maar een feit, weten, er niet aan kúnnen twijfelen.
In de eerste instantie zou ik God niet eens wíllen zijn.. Maar als ik het was zou ik de complete mensheid uitroeien. No hard feelings, maar ik vind de mens allerminst een verrijking van het universum. Destructief ras...

Sadistische god ben jij!

Maar wel een goed plan. 8-)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 7 months later...

Ah geweldig. ik heb altijd al god willen zijn. allereerst zou ik mezelf in mens laten veranderen en aan een kruis laten spijkeren. dat doe je ook niet iedere dag. vervolgens zou ik weer tot leven komen (anders kom je ook nergens) en me heerlijk in de tropen vestigen. daar zal ik apen laten praten, zodat ik eindelijk met iemand kan discussiëren op mijn niveau. ik zal me ook laten veranderen in een waterval. ik ben gek op watervallen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik denk niet dat ik God zou kunnen zijn, al dat leed op de wereld en die ellende, pijn en verdriet. Maar als ik God zou zijn, zou ik terug komen naar de aarde om te beginnen met de nieuwe hemel en aarde waar geen pijn meer is en geen verdriet, maar waar liefde heerst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik God zou zijn zou ik staan te popelen om het oordeel uit te voeren en de rechtvaardigen bij me te laten wonen en een eind te maken aan alle ellende. Maar het liefst zou ik dat toch nog even uitstellen zodat iedereen de kans krijgt het goede nieuws te horen en zijn eigen keuze te maken, daar gebruik ik dan mensen voor want ik heb mensen niet alleen gemaakt om een relatie met mij te hebben maar ook met elkaar

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid