Spring naar bijdragen

Echte engel oproepen - hoe doe je dat ?


Aanbevolen berichten

Heilige Aartsengel Michaël, verdedig ons in de strijd;

wees onze bescherming tegen de boosheid en de listen van de duivel.

Wij smeken ootmoedig dat God hem Zijn macht doe gevoelen.

En gij, vorst van de hemelse legerscharen, drijf Satan en de andere boze geesten,

die tot verderf van de zielen over de wereld rondgaan,

door de goddelijke kracht in de hel terug. Amen.

Maar je kan er ook op vertrouwen dat je beschermengel zijn best zal doen. Overigens hoef je geen lichamelijke verschijning van een engel te verwachten die je belagers wel eens even mores zal leren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
hoe kan ik engel op roepen om mij in de gaten te houden om hulp te krijgen ?

stel als iemand mij lastig val buiten en ergens zo dat ik engel kan oproepen mij te beschermen .

In Nederland zal je niet zo gauw gevaar lopen. Ik zou ook niet te veel focussen op engelen. Daarnaast is het niet verkeerd om regelmatig psalm 91 te lezen. Deze psalm gaat over bescherming van gelovigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In Nederland zal je niet zo gauw gevaar lopen. Ik zou ook niet te veel focussen op engelen. Daarnaast is het niet verkeerd om regelmatig psalm 91 te lezen. Deze psalm gaat over bescherming van gelovigen.

Waarom zal je in Nederland niet zo snel gevaar lopen?

On topic: als je je in een situatie bevindt waar je je niet veilig voelt, kun je altijd God om hulp vragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Echte engel oproepen...

Mag ik hele grote vraagtekens zetten bij je woordkeus?

Een engel is een engel of dit nou een "licht"engel of een gevallen engel(demoon) is.

Een demoon, een "gids", een "beschermengel" of een wachter roep je op.

Het oproepen van iets of iemand is niet van God.

Je kunt God vragen je te beschermen als je in het donker terug naar huis fietst, om je te helpen om een bepaalde taak te doen of om gewoon bij je te zijn.

Je roept God, Jezus of de Heilige Geest niet op, maar vraagt hun hulp in je dagelijks leven.

Ik heb verschillende engelen en demonen letterlijk gezien.

Demonen, gidsen, beschermengelen en wachters doen zich voor als lichtengelen, maar zijn demonen.

Ze werken voor satan, niet voor God.

Satan is een gevallen engel, hij was de engel van de muziek.

Satan wou zelf alle macht hebben en zijn plan uitvoeren.

Nog vóór de hemel en de aarde geschapen zijn door Gods machtige hand werd satan al uit de hemel geworpen en verstoten.

Satan doet alsof hij machtig is, alsof hij alles kan en alsof hij licht in de duisternis is.

Helaas krijg je door genezing door satan genezing van 1 ding en er iets anders voor terug, soms iets lichamelijks, soms tegenspoed.

Wat ik je probeer duidelijk te maken is dat er verschil zit tussen Gods engelen en satans helpers en dat het "oproepen" van engelen een occulte(geheimenissen dragend, duivels listwerk) achtergrond heeft.

God beschermd ons allen wanneer wij dit vragen, maar soms zegt God ook dat Hij met je op weg gaat ipv dat Hij je zorgen, ziekte, pijn of angst wegneemt.

Sommige mensen bv. genezen door gebed, anderen genezen niet.

Bij sommige mensen zegt God:"ik genees je", bij anderen zegt Hij:"ik ga met je mee op het pad dat je gaat".

Daar waar gesproken word in de stad, op een festival of desnoods op straat of in een kerk hoeft een engel niet altijd Gods engel te zijn.

Soms is het ook in een kerk zo dat het beeld van engelen vertroebeld is door de wereldse kijk op engelen.

Wij zien het witte, met een jurk aan, lang blond haar hebbende engel als "engel", terwijl er verschillende engelen zijn, elk met hun eigen functie en hun eigen kwaliteiten.

Pas op met wát en wáár je informatie zoekt over engelen.

Raadpleeg een concordantie op internet als je er geen hebt en zoek naar teksten die over engelen gaan en gebruik hiernaast een "het leven" bijbel(Het Boek vertaling) waarin alles puntsgewijs uitgelegd word aan je zodat je begrijpt wat je zoekt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid