Spring naar bijdragen

Kutless- Believer


Aanbevolen berichten

Kutless. Het is over het algemeen bekend dat ze eerst 2 studioalbums maken, daarna een worshipalbum. Van nature zijn ze een rockband, maar dat verzwakt. Ook deze cd is daar een voorbeeld van. Ik ben zelf een groot fan geweest van Kutless, en vooral hun albums 'Sea of faces'(studioalbum), 'Strong tower'(worshipalbum), 'Hearts of the innocent'(studio), ' It is well'(worship) en 'This is christmas' kan ik erg waarderen. 'Believer' is een mix tussen de worshipalbums en de studioalbums.

Ik zei het net al, Kutless word softer, ik begin licht te neigen de band bij de pop-rockbands in te gaan delen. Deze cd hangt in mijn ogen tussen worship en rocky in. 'If it ends today', 'Need'  en 'Chance of a lifetime'  hebben nog een goed rockgeluid, maar daar houdt het snel op. 'All yours'  en ' Stand' (The way) zie ik als worshipnummers, vooral de laatste doet me een beetje Hillsongachtig klinken. Nummers als 'Even if', 'Carry on' en 'I'm with you' hangen tussen worship- en studioliedjes in, en klinken wel goed. Wat me wel opvalt, 'Hero' neemt qua tekst de zelfde plek in als 'What faith can do' op 'It is well'. Ik zie dat lied dan ook als een paradepaard van dit album, al is het alleen omdat het je als luisteraar opbouwd.

Muzikaal vind ik het album niet echt verrassend, de teksten zijn echter wel goed. Ikzelf als nog redelijke fan van deze band twijfel nog om de cd aan te schaffen, al denk ik dat de voor de echte Kutlessfan deze cd wel bij de verzameling hoort. Mijn cijfer is 4 Credible vissen.

Gewoon Paul.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid