Spring naar bijdragen

Baptized in filth - Impending doom


Aanbevolen berichten

Met ‘Baptized in Filth’ is Impending Doom toe aan het vierde album. De herrieschoppers uit Riverside zijn ook deze keer de pittige lyrics en stevige muziek niet uit de weg gegaan.

De teksten gaan vooral over de eindtijd, de antichrist, en uiteraard over redding dat door Jezus mogelijk is. Impending-Doom--Baptized-In-Filth.jpgImpending Doom schrijft geen teksten waar om heen te draaien valt. In dat opzicht zijn de teksten, mijns inziens, ook wat heftiger dan het vorige album.

Muzikaal gezien is het allemaal dik in orde. Hier en daar valt er melodie te bespeuren en de luisteraar wordt continu bedolven onder een muur van muziek. De breakdowns zijn lekker, hoewel hier en daar wat voorspelbaar. Waar het op het vorige album nog wel eens ‘groovy’ (Peace Illusion) kon zijn, ben ik dat op dit album minder tegen gekomen.

Op dit album zijn enkele vernieuwingen doorgevoerd. Zo is de productie gelikter ten opzichte van het vorige album, zijn de screams zijn prominenter aanwezig en in het eennalaatste nummer, ‘My Light Unseen’, zijn cleane vocalen aanwezig. Iets wat we niet in vorige albums tegen zijn gekomen. De cleane vocalen worden verzorgd door Ryan Clark, welke zelf in Demon Hunter zit.

Al met al heeft Impending Doom met ‘Baptized in Filth’ weer een prima album opgeleverd, wat fans van Impending Doom en fans van Deathcore in het algemeen niet zal teleurstellen. ‘Death. Ascension. Resurrection.’ zal nog wel even nagalmen in mijn hoofd.

Tracklist:

  1. Murderer
  2. For The Wicked
  3. Chaos: Reborn
  4. Deceiver
  5. Falling Away
  6. Absolute Horror
  7. Angry Letter To God
  8. Baptized In Filth
  9. My Light unseen
  10. Death. Ascension. Resurrection

4/5 vissen

Link naar bericht
Deel via andere websites
Al moet ik heel eerlijk zeggen dat dit soort recht-toe-recht-aan-we-staan-in-Ab-zo-ongeveer-gestemd metal best lekker is. Zo gewoon, voor af en toe, met t volume op 11 zeg maar.

Als je dit lekker vindt check dan vooral ook het laatste nummer :) Wmb beste nummer op de cd :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het album twee keer geluisterd. Gek genoeg vond ik het de eerste keer ddat ik het luisterde niet echt wat. Maar de tweede keer wel.

Geldt voor mij beetje het zelfde als Mystics, af en toe tussendoor, volume flink hard:)

Vindt het overigens gaaf dat ze zo radicaal in hun teksten zijn, past goed bij de muziek vind ik, daar passen geen softe teksten bij :$

Link naar bericht
Deel via andere websites
Goregrind en grindcore :P;)

Voordeel van grind is dat wanneer je een cd koopt, je wel heul veel nummers voor je geld krijgt :#

Napalm death neemt het niet zo nou met de tijd:P..

Toch mis ik mijn metal tijd wel hoor, heel af en toe luister ik er naar. Ik probeer het dan zo neutraal mogelijk te pakken als Amon Amarth. Maar dat is ook puur heidens, maar niet zo blasfemie als Vader.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe kunnen jullie hiernaar luisteren... :|

Eigenlijk wel. Ik vind dit nog best toegankelijke metal. :E

Inkoppertje: Dit is geen metal :# Dit is deathcore :#:P

Anyway, ik vind Nailed. Dead. Risen. van ze ook heftiger. En nog onverstaanbaarder:

*PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIGSQUEEEEEEEEEEEEEEEEEEL*

Wel leuk om eens te coveren als je je verveelt :Y

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid