Spring naar bijdragen

Er komen verkiezingen. Ga jij stemmen


Gaan jullie stemmen?  

41 leden hebben gestemd

  1. 1. Gaan jullie stemmen?

    • Weet ik niet
      1
    • Nee
      5
    • Ja
      35


Aanbevolen berichten

Mocht je nog niet weten waar je op moet stemmen dan kun je altijd kieskompas of stemwijzer raadplegen. Alleen hoop ik dat ze voor de verkiezingen met een nieuwe komen, want die er nu op staan zijn verouderd.

Heb ze uit de gein gedaan. Kwam bij de CU uit. De PVV had ik het minst mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 256
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik had 'weet ik niet' gekozen, maar aangezien ik me net via de email heb aangemeld bij de gemeente Den Haag om via de post te stemmen heb ik dat veranderd naar 'ja. :)

Handig dat dat kan! Nu nog uitvogelen op wie ik ga stemmen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb zo ongeveer altijd gestemd op de CU (of een voorloper daarvan, de RPF) en zal dat nu ook weer doen.

Volgens mij heb ik alleen één keer op het CDA gestemd toen ik een korte tijd in Noord-Brabant woonde en ik niet kon stemmen op de CU (of de SGP), omdat die partij daar niet vertegenwoordigd was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ga denk ik SP stemmen. Zoals bij de vorige verkiezingen.

Ik geef de sp wel een grote kans om de grootste partij te worden. Roemer trekt veel linkse kiezers.

Ik hoop dat dat ook gebeurd. Dan word er tenminste op een menselijke manier bezuinigd ivp met de botte bijl erop in hakken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Of ik ga stemmen? Geen idee, dit is de eerste keer dat ik mag stemmen. Ik heb me nooit verdiept in politiek, ik vind er geen ruk aan ook. Maar niet stemmen vind ik ook zo'n 'stem tegen de democratie'. Misschien wordt het wel PvdD, lekker makkelijk. :)

Daar stem ik (weer) op :)

mooi.. _O-

ik ook, al vanaf de oprichting van de PVDD.. |:)||'>

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb helemaal niks met politiek. Zodra mannen in nette pakken op tv beginnen met praten varen mijn gedachten naar ver weg. Mijn vader zit zelf in de politiek, in de CU om precies te zijn. Daarom stem ik altijd op de PVV ChristenUnie.

Gelukkig kan ik me wel vinden in de meeste van hun standpunten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ga denk ik SP stemmen. Zoals bij de vorige verkiezingen.

Ik geef de sp wel een grote kans om de grootste partij te worden. Roemer trekt veel linkse kiezers.

Ik hoop dat dat ook gebeurd. Dan word er tenminste op een menselijke manier bezuinigd ivp met de botte bijl erop in hakken.

De SP is wel een partij die steeds iedere keer tijdens de verkiezingen iets groter wordt(in etappes) Daarmee hebben ze een groot voordeel op bijvoorbeeld de PVV die van 9 opeens naar 24 zetels ging. De SP heeft zich denk ik beter kunnen organiseren en voorbereiden mochten ze ooit de grootse worden en regeringsverantwoordelijkheid willen gaan dragen.

De SP is op een wat 'natuurlijkere' manier gegroeid. Veel partijen als de lpf en pvv zijn groot geworden doordat bepaalde emoties opeens opspeelden in de maatschappij, als die onderwerpen na een tijdje niet meer zo spelen onder de bevolking dan zie je de aanhang van dergelijke partijen(en daarmee de zetels van die partij) weer slinken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat veel linkse kiezers die het eigenlijk meer eens zijn met de SP, vorige keer tactisch hebben gestemd op Cohen, om zo Rutte uit het torentje te houden. Daarom ging de PvdA opeens naar 30 zetels.

Een tactiek die zoals we weten niet heeft gewerkt.

Als we de peilingen moeten geloven, gaat het straks vooral tussen Rutte en Roemer, met Samson en Wilders er vlak achter.

Het zou dus zomaar kunnen dat de SP de grootste word om Rutte nu wel uit het torentje te houden. (PvdA-ers of PVV-ers die tactisch SP gaan stemmen)

Maar misschien stappen veel PVV-ers naar de VVD, dat kan natuurlijk ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat veel linkse kiezers die het eigenlijk meer eens zijn met de SP, vorige keer tactisch hebben gestemd op Cohen, om zo Rutte uit het torentje te houden. Daarom ging de PvdA opeens naar 30 zetels.

Een tactiek die zoals we weten niet heeft gewerkt.

Als we de peilingen moeten geloven, gaat het straks vooral tussen Rutte en Roemer, met Samson en Wilders er vlak achter.

Het zou dus zomaar kunnen dat de SP de grootste word om Rutte nu wel uit het torentje te houden. (PvdA-ers of PVV-ers die tactisch SP gaan stemmen)

Maar misschien stappen veel PVV-ers naar de VVD, dat kan natuurlijk ook.

Je zou zomaar gelijk kunnen hebben dat het straks tussen Rutte en Roemer kan gaan, en Wilders en Samson erachter. Ik denk inderdaad dat dit de 4 partijen gaan worden die de meeste zetels gaan halen.

Wilders zal iets van aanhang verliezen, maar de diehards zullen hem steunen daar er veel anti europese gevoelens leven onder zijn aanhang. Maar Wilders zal wel zetels verliezen vermoed ik(ik schat zo'n 18 a 19 zetels wat hij overhoud. dus nog een flinke partij zal de pvv blijven)

En ik denk inderdaad dat de SP weleens kan gaan verassen. Roemer doet het goed, en bepaalde pvv kiezers zullen misschien overstappen op de vvd omdat een deel van de pvv-ers wellicht wel hadden gewild dat Wilders dit beleid had doorgezet.

Het worden in ieder geval interessante verkiezingen:

O.a. Hoe groot wordt de SP/ hoeveel zetels houdt Wilders over en hoe gaat Samson het doen met de pvda zijn een aantal zaken waar ik op gefocust zal zijn deze keer :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Of ik ga stemmen? Geen idee, dit is de eerste keer dat ik mag stemmen. Ik heb me nooit verdiept in politiek, ik vind er geen ruk aan ook. Maar niet stemmen vind ik ook zo'n 'stem tegen de democratie'. Misschien wordt het wel PvdD, lekker makkelijk. :)

Daar stem ik (weer) op :)

mooi.. _O-

ik ook, al vanaf de oprichting van de PVDD.. |:)||'>

Argh...

D66 + groen = GroenLinks

GroenLinks + diertjes = PvdD

Stem alsjeblieft op een serieuze partij. ;(

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar stem ik (weer) op :)

mooi.. _O-

ik ook, al vanaf de oprichting van de PVDD.. |:)||'>

Argh...

D66 + groen = GroenLinks

GroenLinks + diertjes = PvdD

Stem alsjeblieft op een serieuze partij. ;(

Ondanks dat ik de PvdD nog steeds meer een one issue partij vind neem ik ze wel serieus hun standpunten verdedigen ze met verve en wat dat betreft heeft Marianne Thieme het niet heel slecht gedaan met haar kleine partij.

Ik denk dat je de PvdD iets te kort doet door ze niet als een serieuze partij te beschouwen. Als je dat van Lijst Ratelband een aantal jaar geleden had gezegd dan zou ik je gelijk hebben gegeven(de partij die Emile Ratelband wilde oprichten toen ze hem bij leefbaar Nederland na een stemming binnen hun partij eruit hadden geknikkerd)

Ik kan me die perikelen ook nog wel herinneren rondom leefbaar Nederland ;) Maar de PvdD vind ik toch echt wel een serieuze partij. Alleen hou ik zelf niet zo van one issue partijen daar politiek over meer dingen dan alleen dieren welzijn gaat. Hun andere standpunten(die ze waarschijnlijk ook wel zullen hebben) etaleren ze minder en daar kan ik dan ook geen hoogte van krijgen.

Uiteraard is dierenwelzijn belangrijk en mag het onderdeel zijn van je politieke programma en kan er meer aandacht aan besteed worden(dat doen ze overigens goed) maar je moet ook andere zaken hebben waar je wat aan wil veranderen/verbeteren als politieke partij.

Tijdens lokale verkiezingen was er ook eens een Partij tegen de Windmolens, omdat mensen uit een bepaalde regio stad tegen de bouw van windmolens waren. Als men met een dergelijke parij inderdaad bereikt dat de windmolens er niet komen heb je daarna niet veel meer aan zo'n partij en kan je die partij daarna weer gaan opdoeken, en dat heeft ook weinig zin!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik stem op PvdD JUIST omdat ze one issue hoog in t vaandel hebben staan. De andere partijen meestal hebben dierenwelzijn op een heel laag pitje staan, zeker ook de Christelijle partijen (daar stem ik dan dus ook niet op). Om ze een one-issue partij te noemen slaat een beetje de plank mis en getuigt niet van t feit dat je je n beetje in de partij verdiept hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou nou wat een hautaine houding zeg. Jij snapt niets van t principe van democratie met je dictatoriale sneren over kiesdrempels. Prima dat jij niet dusdanig veel om het welzijn van God's fantastische schepsels geeft om t op de politieke agenda te zetten, maar je hoeft niet zo neer te kijken op hen die daar wel waarde aan hechten.

'Grote mensen politiek'. Laat me niet lachen. Sorry hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nou nou wat een hautaine houding zeg. Jij snapt niets van t principe van democratie met je dictatoriale sneren over kiesdrempels.

_O-_O- dus een kiesdrempel is dictatoriaal? Wellicht moet jij je eerst eens even gaan verdiepen in het begrip democratie en hoe de invulling daarvan is in andere landen dan Nederland.

Prima dat jij niet dusdanig veel om het welzijn van God's fantastische schepsels geeft om t op de politieke agenda te zetten, maar je hoeft niet zo neer te kijken op hen die daar wel waarde aan hechten.

Ik geef best om diertjes enzo, maar niet genoeg om te gaan stemmen op een politieke partij die eigenlijk enkel daarover wat zinnigs kan zeggen.

'Grote mensen politiek'. Laat me niet lachen. Sorry hoor.

Jij vind Marianne Thieme wel onderlegt genoeg om in de landelijke politiek te functioneren? Heb je wel eens debatten gezien waarin zij het woord voert? Ze is een lichtgewicht die beter op haar plaats zou zijn in de gemeentepolitiek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Thorgrem, het heeft denk ik geen zin met je in duscussie te gaan. Democratie = kracht van het volk. Als het volk 'diertjes enzo' belangrijk vindt, komt dat op de agenda. Jij hebt blijkbaar andere ideeen over wat jij allemaal vindt wat er aan drempels voor partijen moeten zijn en meet jezelf een nogal denigrerende houding aan. Prima, ik zou zeggen, richt een partij op en maak dat je speerpunt :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

https://www.partijvoordedieren.nl/departij/faq

voor een ieder die dierenwelzijn hoog in het vaandel heeft staan.

of eigenlijk meer voor diegenen die het een zorg zal zijn wat er met de dieren gebeurt.

die kunnen er nog wat van opsteken.

dieren hebben zelf geen stem - geef ze een stem.

de PVDD zal nooit de grootste partij worden, maar dat hoeft ook niet - ze brengt wel alle misstanden aan het licht en voor het voetlicht [en in de Kamer] en zet mensen aan tot nadenken; wat zeer noodzakelijk is, aangezien velen niet eens benul hebben welk leed er heel veel dieren aangedaan wordt.

ik ben enorm blij dat er zo'n partij is in Nederland. |:)||'>

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid