Spring naar bijdragen

Evanescence - Evanescence


Aanbevolen berichten

Vijf lange jaren is de periode dat Evanescence fans op een nieuw album moesten wachten. Zo’n lange wachttijd zorgt ervoor dat de verwachtingen vooraf hooggespannen zijn. Twee maanden voor de release van het album kwam de band met de single ‘What You Want’ – de reacties onder muziekliefhebbers was gemengd. Er waren mensen die de track echt goed vonden, maar veel mensen labelden het als ‘te poppy’. Wat als ik je vertel dat deze single zelfs een van de meest aansprekende tracks op het album is?

De sound van ‘Evanescence’ heeft zich nog verder afbewogen van hun succesalbum ‘Fallen’ (2003) dan hun vorige evanescence_-_evanescencecover.jpgalbum ‘Open Door’ (2006) al deed. Symphonische pop met wat symphonische rock op de achtergrond heeft de bovenhand gekregen en gothic rock is slechts een pietluttig element. De voornaamste instrumenten op het nieuwe album zijn het keyboard en de vocalen, met alle twaalf tracks uitmuntend in gevoeligheid. De vocals van Amy Lee staan vol in de spotlight; niet echt verrassend als je weet wat ze eruit kan halen (‘Oceans’). Maar dat zou niet automatisch gelijk moeten staan aan vlakke, onbetekenende composities, saai drumwerk en gitaren die weer in de mix worden geduwd. Alleen ‘End Of The Dream’ en ‘Never Go Back’ lijken heavy te starten, maar in enkele ogenblikken worden de gitaarriffs verruild voor pianospel. Lee zelf mag claimen dat sommige songs (bv. ‘The Other Side’, ‘End Of The Dream’) chunky gitaren en dubbele bass drum bevatten, maar dat is niet wat ik hoor.

‘Evanescence’ lijkt aan creatieve bloedarmoede te lijden... en gezien het hoge tempo waarin de band de laatste jaren afgegleden is, vraag ik me hardop af waar dit zal eindigen. Ik raad degenen die de band nog steeds leuk vinden sterk aan te wachten met het kopen van die album: ‘Evanescence’ zal waarschijnlijk snel in de aanbieding zijn.

Waardering: 2/5

Track list:

  1. What You Want
  2. Made Of Stone
  3. The Change
  4. My Heart Is Broken
  5. The Other Side
  6. Erase This
  7. Lost In Paradise
  8. Sick
  9. End Of The Dream
  10. Oceans
  11. Never Go back
  12. Swimming Home

Band:

Amy Lee – lead vocals, keyboard, harp
Terry Balsamo – lead guitar
Troy McLawhorn – rhythm guitar
Tim McCod – bass guitar
Will Hunt – drums
 

Bron: TMR

Vertaling: Esther

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid