Spring naar bijdragen

The Devil Wears Prada - Dead Throne


Aanbevolen berichten

Dead Throne is alweer het vierde album van volledige lengte van deze Amerikaanse metalcore band en de eerste release na hun zeer populaire “Zombie EPâ€. Ik was geen grote fan van “With Roots Above and Branches Belowâ€, het was wat teleurstellend na “Plaguesâ€, maar ze hadden zichzelf overtroffen met mijn favoriete “Zombie EPâ€. Nu is de vraag of ze op deze weg voortgaan met “Dead Throneâ€.

Het album begint met de titelsong. De tonen in dit nummer doen me een beetje aan Zombie EP denken. Het volgende nummer, “Untidaledâ€, is een typisch TDWP nummer. Met een fijne breakdown en pure coupletten is de basgitaarsolo aan het einde een leuk idee. Het refrein van “Vengeance†is echt aanstekelijk.

Het wordt duidelijk dat dit een mix van het beste van WRaBB en de Zombie EP is. Maar deze keer is het een wat minder harde couplet/puur refrein formule.

De cleans in “My Questions†zijn niet zo sterk, de melodie klinkt als iets wat ze eerder hebben gedaan. “Kansas†is instrumentaal met slechts een gesproken zin: “It is though God by command has withdrawn every other throne. And God is saying, ‘No. These people will deal with me alone.†Dit somt eigenlijk het hele concept van het album op. Geen andere troon dan Gods troon, een anti-afgodsboodschap.

“Born To Lose†is opnieuw een supernummer, ik vind de tonen in dit nummer echt gaaf. “Chicago†is een langzamer nummer met hele emotionele vocalen. Het heeft een fijne overgang naar een wat heavier deel. Het nummer “Constance†herinnert me het meest aan de “Zombie EP†en dat is goed. Supernummer!

De productie op dit album is gedaan door Adam Dutkiewicz van Killswitch Engage. Het is behoorlijk anders dan hun vorige werk, in het bijzonder met de grommende vocalen. De algemene instrumentatie is beter en ik vind vooral het toon/programmeergedeelte erg goed. Sommige fans hebben misschien wat tijd nodig om aan de vocalen te wennen, maar als je eraan gewend bent is dit een fantastisch album.

Nummers:

  1. Dead Throne
  2. Untidaled
  3. Mammoth
  4. Vengeance
  5. R.I.T.
  6. My Questions
  7. Kansas
  8. Born To Lose
  9. Forever Decay
  10. Chicago
  11. Constance (feat. Tim Lambesis)
  12. Pretenders
  13. Holdfast

The Devil Wears Prada is:

  • Daniel Williams –  drums
  • Andy Trick – bass guitar
  • Chris Rubey – lead guitar, backing vocals
  • Jeremy DePoyster – rhythm guitar, clean vocals
  • Mike Hranica – lead vocals
  • James Baney – keyboard, synthesizer, piano

 

Bron:  Mauce

Vertaling: Esther

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid