Spring naar bijdragen

Mijn geloofsbelijdenis


Aanbevolen berichten

Een week geleden was het Pinksteren, het feest van de uitstorting van de Heilige Geest. Binnen onder andere ook mijn kerk de gelegenheid om belijdenis te doen van je geloof. Zo ook mijn neef, afgelopen zondag. Een mooie gelegenheid om voor mezelf ook weer eens m’n geloof op een rijtje te zetten:

 

Ik geloof dat God is. Hij is oorsprong van al wat is. Hij is Schepper en onderhouder van dit prachtig universum. Deze almachtige en oneindige God mag ik aanspreken met ‘Vader’. Ik geloof dat Hij mij door en door kent, beter dan ik mezelf ken.

Ik geloof in Jezus’ offer voor mijn zonden, waardoor Hij verzoening heeft bereikt tussen mij en God. Door Hem mag ik tot de Vader naderen.

Ik geloof in de Heilige Geest, die het geloof in mij werkt. Die me de inspiratie en woorden geeft om dit geloof te verwoorden.

Ik geloof dat ik altijd naar God toe kan gaan. Ondanks mijn falen, keer op keer, staat Hij altijd voor mij klaar. Voor mij komt dit samen in het Avondmaal, waarin ik Gods genade mag ontvangen in brood en wijn, waar ik bemoedigd wordt om mijn leven aan Hem te wijden.

Ik geloof dat God betrouwbaar is, waar mensen nog wel eens tegenvallen. Ik geloof dat Hij mij bewaart, en dat Hij me naar zich toe trekt en zal blijven trekken. Wanneer mijn kracht niet genoeg is, heeft Hij het al gedaan.

Ik geloof dat deze wereld eens zal aflopen en dat we dan oog in oog met Hem zullen staan, en Hem mogen kennen zoals Hij ons kent. Daar zie ik naar uit.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid