Spring naar bijdragen

Zou jij je ooit bekeren...


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Zou jij je ooit bekeren tot een ander geloof wanneer je erachter komt dat die andere geloof je meer aan trekt en je daar meer innerlijke rust hebt?

( gewoon uit nieuwschierigheid deze topic, en nee ik wil niemand anders laten bekeren tot de Islam voor het geval iemand dat denkt)

groetjesssss

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb wel eens gespeeld met de gedachte katholiek te worden (ik ben zelf protestants christen). Maar dat is niet echt een andere religie...

Als het om innerlijke rust gaat, is het boeddhisme ook nog wel aansprekend. Maar uiteindelijk ben je buiten het christendom toch weer op jezelf aangewezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou nooit bekeren.Afgezien van het feit dat het christendom - lees katholicisme - vertrouwd voelt en ik het mijn hele leven al ben,geloof ik ook dat de Bijbel en dat wat de kerk predikt waarheid is.Ook hoor ik zo nu en dan wel eens in TV programma's of in gesprekken die ik heb met mensen om me heen,dat ze heel soms twijfelen aan hun geloof.In zo'n periode loop je misschien eerder het "risico" aangetrokken te worden door een andere leer.Ik niet gelukkig want twijfel heb ik niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb wel eens gespeeld met de gedachte katholiek te worden (ik ben zelf protestants christen). Maar dat is niet echt een andere religie...

Alvorens een protestant tot de katholieke kerk toetreedt moet hij over gedoopt worden

Dat klopt niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb wel eens gespeeld met de gedachte katholiek te worden (ik ben zelf protestants christen). Maar dat is niet echt een andere religie...

Alvorens een protestant tot de katholieke kerk toetreedt moet hij over gedoopt worden dus het is absoluut een wereld van verschil.

Ik ben gewoon netjes als kind gedoopt hoor. Maar de RKK erkent zelfs de volwassendoop, dacht ik (bekeerlingen worden ook gedoopt immers).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo allemaal,

Zou jij je ooit bekeren tot een ander geloof wanneer je erachter komt dat die andere geloof je meer aan trekt en je daar meer innerlijke rust hebt?

( gewoon uit nieuwschierigheid deze topic, en nee ik wil niemand anders laten bekeren tot de Islam voor het geval iemand dat denkt)

groetjesssss

ik denk dat je die mogelijkheid altijd moet openhouden, want een mens in niet statisch, [als het goed is :D ]

wat je nu denkt denk je nu, maar dat houdt niet in dat je over een aantal jaren nog net zo zal denken.

dat weet je n.l. niet - als mens ben je continu in beweging, leer je steeds meer, maak je dingen mee in je leven, die ook mede bepalend kunnen zijn voor een eventuele andere zienswijze.

mede ook door kennis te nemen van de vele religies en levensbeschouwingen en hun achtergronden.

als je nu al zegt nooit te zullen veranderen op geloofsgebied of je eigen religie of levensbeschouwing altijd zult blijven aanhangen sta je in wezen stil, ben je star en zul je nooit groeien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zou jij je ooit bekeren tot een ander geloof wanneer je erachter komt dat die andere geloof je meer aan trekt en je daar meer innerlijke rust hebt?

Geloven en je bekeren is niet een soort clubje, waar je bij gaat als je dat leuk vindt.

Je gelooft dingen, die je zijn geleerd of die je later tegenkomt, of niet.

Het is dan ook zeker niet iets wat je op een gegeven moment besluit te gaan doen.

Evenmin als je afkeren van een geloof niet iets is wat je besluit.

viewtopic.php?f=18&t=27503

Dat zijn geen keuzes.

Keuzes zijn het wel, dat als je iets gelooft, daar ook alle consequenties van neemt of alleen datgene wat je aanstaat.

Daarop kun je ook aangesproken worden.

...wat je nu denkt denk je nu, maar dat houdt niet in dat je over een aantal jaren nog net zo zal denken.

dat weet je n.l. niet - als mens ben je continu in beweging, leer je steeds meer, maak je dingen mee in je leven, die ook mede bepalend kunnen zijn voor een eventuele andere zienswijze.

mede ook door kennis te nemen van de vele religies en levensbeschouwingen en hun achtergronden.

Daarom, zie boven, kan ik het hier alleen maar mee eens zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook binnen je geloof kun je blijven groeien en hoef je niet star te zijn of te blijven, zoals Maran beweert.Je hebt een bepaald geloof en daarbinnen kun je je blijven verdiepen,blijven leren,nieuwe zienswijzen opdoen, enz.Voor andere mensen is het juist weer een heel traject geweest om via via juist tot het christendom te komen en hebben ze al een hele zoektocht achter zich.Het woordje "star"kun je misschien verruilen voor "standvastig"?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als ik denk dat het de meest juiste religie is, zou ik dat doen. Maar ik ben van mening dat ik al bij de juiste zit. ;)

x2

Ik ontvang rust uit het christelijke geloof, uit Jezus Christus.

Ik vind dat een slecht argument, er zijn ook veel moslims die rust uit hun geloof krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als ik denk dat het de meest juiste religie is, zou ik dat doen. Maar ik ben van mening dat ik al bij de juiste zit. ;)

x2

Ik ontvang rust uit het christelijke geloof, uit Jezus Christus.

Ik vind dat een slecht argument, er zijn ook veel moslims die rust uit hun geloof krijgen.

Alles wat ik nodig heb, ontvang ik van Jezus Christus. Hij beschermt me, helpt me, geeft me raad, geeft me gezondheid, geeft me rust en blijdschap, geeft me wat ik nodig heb, enz. .

Link naar bericht
Deel via andere websites

x2

Ik ontvang rust uit het christelijke geloof, uit Jezus Christus.

Ik vind dat een slecht argument, er zijn ook veel moslims die rust uit hun geloof krijgen.

Alles wat ik nodig heb, ontvang ik van Jezus Christus. Hij beschermt me, helpt me, geeft me raad, geeft me gezondheid, geeft me rust en blijdschap, geeft me wat ik nodig heb, enz. .

Dat zegt helemaal niks. Zo als ik al zei, sommige zeggen dit van Allah. Daarnaast is deze stellig ook niet te bevestigen of te ontkrachten. Je mag het van mij best geloven hoor alleen, ik neem het niet serieus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind dat een slecht argument, er zijn ook veel moslims die rust uit hun geloof krijgen.

Alles wat ik nodig heb, ontvang ik van Jezus Christus. Hij beschermt me, helpt me, geeft me raad, geeft me gezondheid, geeft me rust en blijdschap, geeft me wat ik nodig heb, enz. .

Dat zegt helemaal niks. Zo als ik al zei, sommige zeggen dit van Allah. Daarnaast is deze stellig ook niet te bevestigen of te ontkrachten. Je mag het van mij best geloven hoor alleen, ik neem het niet serieus.

Ik heb Eulogía niet horen zeggen dat het voor anderen niet mogelijk kan zijn bij een ander geloof. Hij gebruikt het zelfs niet als argument om anderen ook maar ergens van te overtuigen. Hij slechts enkel wat het met hem doet, hoe hij het ervaart. Niet meer en niet minder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alles wat ik nodig heb, ontvang ik van Jezus Christus. Hij beschermt me, helpt me, geeft me raad, geeft me gezondheid, geeft me rust en blijdschap, geeft me wat ik nodig heb, enz. .

Dat zegt helemaal niks. Zo als ik al zei, sommige zeggen dit van Allah. Daarnaast is deze stellig ook niet te bevestigen of te ontkrachten. Je mag het van mij best geloven hoor alleen, ik neem het niet serieus.

Ik heb Eulogía niet horen zeggen dat het voor anderen niet mogelijk kan zijn bij een ander geloof. Hij gebruikt het zelfs niet als argument om anderen ook maar ergens van te overtuigen. Hij slechts enkel wat het met hem doet, hoe hij het ervaart. Niet meer en niet minder.

Inderdaad. Goede analyse :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alles wat ik nodig heb, ontvang ik van Jezus Christus. Hij beschermt me, helpt me, geeft me raad, geeft me gezondheid, geeft me rust en blijdschap, geeft me wat ik nodig heb, enz. .

Dat zegt helemaal niks. Zo als ik al zei, sommige zeggen dit van Allah. Daarnaast is deze stellig ook niet te bevestigen of te ontkrachten. Je mag het van mij best geloven hoor alleen, ik neem het niet serieus.

Ik heb Eulogía niet horen zeggen dat het voor anderen niet mogelijk kan zijn bij een ander geloof. Hij gebruikt het zelfs niet als argument om anderen ook maar ergens van te overtuigen. Hij slechts enkel wat het met hem doet, hoe hij het ervaart. Niet meer en niet minder.

Het gaat om het feit dat een gevoel niks zegt of iets waar is of niet. Dat werd namelijk wel beweerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid