Spring naar bijdragen

Voorkom verbod op besnijdenissen


Aanbevolen berichten

Duitsland maakt zich met een verbod op besnijdenissen belachelijk in het buitenland, stelt bonds­kanselier Angela Merkel.

Vorige maand bepaalde een rechter in Keulen dat de besnijdenis van jongetjes gelijkstaat aan het toebrengen van lichamelijk letsel en een „schending van de fysieke integriteit†van het kind betekent.

In het Duitse Financiële Dagblad zegt Merkel dat haar christen­democratische partij, de CDU, er alles aan zal doen om te voorkomen dat besnijdenissen in Duitsland worden verboden. „Wij willen ruimte blijven geven aan Joden en moslims in Duitsland en respecteren hun eeuwenoude tradities.â€

Volgens de bondskanselier slaat Duitsland in het buitenland een flater als besnijdenissen er, als enige land in Europa, daadwerkelijk verboden worden.

Bron: Refdag

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik mag hopen dat men het poot stijf houd en er een verbod komt, liefst in geheel Europa.

Dat Merkel niet zwicht voor de religieuze lobby.

hier spelen meer zaken een rol dan alleen de religieuze lobby.

als Duitsland het voortouw neemt in het verbieden van de besnijdenis zal de geschiedenis weer opnieuw opleven en erbij gehaald worden. [met foutieve beweringen natuurlijk van alle kanten, want dat is niet het issue]

ik vermoed dat v.w. dit betreft de tijdspanne nog te kort is .

Link naar bericht
Deel via andere websites

hier spelen meer zaken een rol dan alleen de religieuze lobby.

als Duitsland het voortouw neemt in het verbieden van de besnijdenis zal de geschiedenis weer opnieuw opleven en erbij gehaald worden. [met foutieve beweringen natuurlijk van alle kanten, want dat is niet het issue]

ik vermoed dat v.w. dit betreft de tijdspanne nog te kort is .

Persoonlijk vind ik het de hoogste tijd en juist duitsland is een goede voortrekker! Juist omdat het daar een nog moeilijke onderwerp is dan in andere EU landen. Het onzinnige gemekker over de WOII moet maar eens afgelopen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat bedoel je hiermee?

Lees Galaten 5,3.

Ik heb niet zoveel met bijbel teksten, maar wel met de meningen en overtuigen van mensen. Ik laat het dus maar hierbij.

Het leek me een kort en bondig antwoord op je vraag, maar kennelijk kwam de boodschap niet helemaal over. Paulus schreef over de besnijdenis:

'Luister naar wat ik, Paulus, tegen u zeg: als u zich laat besnijden, zal Christus u niets baten. Ik verzeker u dat iedereen die zich laat besnijden verplicht is om de wet volledig na te leven. Als u probeert door God als een rechtvaardige te worden aangenomen door de wet na te leven, bent u van Christus losgemaakt en hebt u Gods genade verspeeld.'

Ik geloof dat Paulus de waarheid verkondigt en daardoor is zijn leer eveneens mijn overtuiging geworden. Daarom schreef ik dat mevrouw Merkel kennelijk liever onder de wet wil zijn dan onder de genade. Doch als jij niet meer met mij wilt praten omdat ik Paulus zijn overtuigingen verkondig die ook de mijne zijn, be my guest, maar ik vraag me dan wel af wat je in hemelsnaam op een christelijk forum doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar waar ik dan wel benieuwd naar ben, is de vraag: betekent het feit dat iets voor jou irrelevant is (besnijdenis, rituele slacht), ook dat je deze dingen mag/moet ontzeggen aan diegenen die er wel waarde aan hechten. Een verbod is tenslotte heel iets anders dan "hmm, nou ik zou het zelf niet doen, maar als jij het graag wilt, houd ik je niet tegen."

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Ken: (mag ik je zo noemen?) Het gegeven dat Merkel als christin zelf niks met de besnijdenis heeft, heeft 0,0 te maken met haar opvatting als politica om rekening te houden met de verlangens van maatschappelijke groepen (ik zou dat juist weer christelijk noemen).

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Ken Yehuwdiy

Mijn reactie is gericht op qouten van een bijbel teks) zonder de tekst er bij te zetten of uitleg te geven. Hier kan ik niks mee. Ten eerste wat staat er in de tekst en ten tweede hoe leg jij of begrijp jij deze tekst. Zoals jij ook weet leggen heel veel mensen bijbel teksten anders uit. Daarom is het een rede zinloze taak om losse quotes uit de bijbel te geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Ken Yehuwdiy

Mijn reactie is gericht op qouten van een bijbel teks) zonder de tekst er bij te zetten of uitleg te geven. Hier kan ik niks mee. Ten eerste wat staat er in de tekst en ten tweede hoe leg jij of begrijp jij deze tekst. Zoals jij ook weet leggen heel veel mensen bijbel teksten anders uit. Daarom is het een rede zinloze taak om losse quotes uit de bijbel te geven.

Ik heb e.e.a. verduidelijkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid