Spring naar bijdragen

Capital Lights- Rhythm N' Moves


Aanbevolen berichten

Capital Lights. Voor mij een best wel onbekende band. Voor ik deze cd ging beluisteren, kende ik ze alleen van een kerstliedje, 'His Favourite Christmas Story'. Als ik ze opzoek, kom ik tegen dat ze uit Tulsa, Olkahoma komen. Ze heetten eerst AfterEIGHT, maken pop/rock muziek, en bestaan onder die naam sinds 2002. In 2008 werd de naam veranderd in Capital Lights. Later dat jaar maken ze, bij Tooth and Nail, hun eerste volle cd: 'This Is An Outrage!'

Een jaar later hield Capital Lights een 'pauze' doorgegaan. Na die pauze, in 2010, kwamen ze weer bij elkaar, om de band voort te zetten. Daar is Rythm N' Moves uitgekomen, nog niet zo gek lang geleden. Hij klinkt best goed in mijn ogen. Terwijl ik luister, denk ik niet snel aan een christelijke band. Vrij veel liedjes zouden het goed kunnen doen in de Nederlandse Top 40. Dat komt, omdat Capital Lights met deze cd een stap richting de dance zet(als het goed is heet dat zo, vergeef me mijn gebrek aan muzikale kennis in die hoek). In elk geval 'Newport Party', 'Say Hey', en 'Caroline' kunnen vrij makkelijk in een gemiddeld cafe gedraaid worden, of op een strandfeest ofzo. Ze doen het goed als christelijke zomerhits, dus als je ze zoekt… 'Gotta Have Love' is er overigens ook zo een, maar die lijkt wat meer op een singer/songwriter-liedje.

Het lied Rhythm 'n' Moves' is me een typisch liefdeslied.  'I've got the rhythm, she's got the moves, all the right grips and all the right grooves' zoals de eerste 2 regels van het refrein gaan. Een lekker nummer, die je op welke plek dan ook lekker mee kunt zingen. Later in het liedje begrijp ik dat het om 'zijn' oservaties over 'haar' gaat. Ook 'Don't Drop Dead, Juliet' is een liefdeslied, ik ben geneigd te denken aan Shakespeare. 'Save The Last Dance' spreekt voor zich: Het gaat hier om een meisje die met elke jongen danst. maakt niet uit, zolang ze haar laatste dans van de avond maar met de zanger danst! 'Coldfront Heatstroke' hoort ook bij de liefdesliedjes.

Het nummer 'Honey Don't Jump' gaat, naar de titel al aangeeft, over een depressief meisje, op de rand van zelfmoord. Naast de bovengenoemde liedjes vind ik het best een zwaar onderwerp. Ik verbaas me aan de ene kant erover deze tegen te komen, maar als ik verder luister, hoor ik de tekst 'In Gods arms you're safe' langskomen. Natuurlijk, door de eerstgenoemde liedjes was ik even vergeten dat het uiteindelijk een christelijke band is. 'Hey Little One' gaat over het missen van een vriend, een kameraad, die voor bepaalde tijd, of altijd weg is.

Na het luisteren van de cd heb ik de indruk dat Capital Lights weet hoe ze met muziek niet- christelijke jongeren kunnen interesseren. Dat heb ik nog niet vaak gehad met een christelijke band. Ondanks dat klinkt het gemiddeld niet heel verschillend, alsof ze niet echt experimenteren. Toch een klein aandachtspunt denk ik.

Ik geef de cd 3 cedible vissen.

Tracklist:

  1. Rhythm N Moves (3:46)
  2. Let Your Hair Down (4:24)
  3. Caroline (3:25)
  4. Coldfront Heatstroke (3:28)
  5. Newport Party (4:04)
  6. Honey Don't Jump (4:24)
  7. Say Hey! (3:03)
  8. Don't Drop Dead Juliet (3:48)
  9. Hey Little One (5:12)
  10. Save The Last Dance (3:43)
  11. Gotta Have Love (feat. Jason Dunn) (3:25)

Capital Lights zijn:

  1. Bryson Phillips – Zang, Basgitaa
  2. Brett Admire – Gitaar
  3. Michael Phillips – Drums
  4. Jonathan Williams – Gitaar
  5. Jon Odle - Basgitaar

Gewoon Paul

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid