Spring naar bijdragen

Dit wil ik even kwijt


Aanbevolen berichten

helaas is dit de gemiddelde tunnelvisie van een Christen fundementalist

Ik ben ertussen opgegroeid en heb er nog steeds in mijn omgeving.

Ik ben dat niet tegengekomen.

Graag jouw bron, anders is dit wel een heel erg persoonlijke mening.

een bron heb ik niet, doch, ga uit van mijn persoonlijke ervaringen in mijn prive leven met extreem zware christenen, die alle andere geloven naar de duivel verwijzen.

Ik weet het en heb er alle begrip voor, dat je zo bent gaan denken.

Misschien nog meer dan je zou denken, maar als je dat nu wil weten, verder via PB. :D

Het zal zeker in de toekomst (ook hier) nog wel eens voorbij komen.

Toch wil ik liever niet generaliseren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 74
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

"Hmm, wat zal ik vandaag eens doen... De honger in Afrika bestrijden..? Naaahhh ik ga m'n gezicht laten verschijnen in de douchecabines van mensen!" _O-

God bekommert zich om ieder individueel mens en wil Zijn grote genade aan ieder mens tonen.

Hij wil aan ieder mens tijd, moeite en energie besteden, zodat elk mens Hem kan leren kennen en kan worden gered. God zal negenennegentig schapen alleen laten om één schaap te vinden (Mat. 18:12).

Hij zal geen tijd besteden aan het bestrijden van honger in Afrika, want Hij heeft de mens al alles gegeven om voorspoedig te kunnen worden.

Is offtopic, maar ik wil toch even reageren.

Misschien toch ontopic, want ik wil dit even kwijt.

Ik heb dit vast verkeerd begrepen.

Zeer rare reactie, en ook geen enkele logica met de tekst, die je aanhaalt.

Dit gaat eerder om genadebrood, maar daarvan kun je niet lijfelijk leven.

Een vraag speciaal voor jou.

Heb je vast een duidelijker en beter antwoord op.

Waarom zou God manna voor de israelieten in de woestijn (Sinaï) uit de hemel hebben laten vallen?

Ergens in onheuglijke tijden.

Eerst overgeleverd van woord tot woord en later van schrift tot schrift.

En niet de mensen in de woestijn (de Sahel gebieden in de Sahara) helpen?

Hier en nu.

https://www.google.nl/search?q=sahel+ho ... 82&bih=758

Het hele oude testament is een voorbode van de komst van Jezus. (Bijna) alles wat er gebeurde/beschreven staat heeft wel iets met Zijn komst te maken en verwijst hier naar.

Eulogia heeft gelijk met zijn opmerking. De aarde zit vol met van alles en nog wat, dus God heeft de mensheid voorzien met meer dan genoeg. Dat wij nu zulke veelvraten/hedonisten/egoisten zijn dat we alles zelf naar binnen moeten stouwen. "Laten we eten en drinken want morgen kan het over zijn."

Prima, allemaal leuk en aardig, die wijzende vingertjes naar christenen en weet ik wat allemaal, maar daar kan je je niet achter verstoppen wanneer de dag des Heeren komt. En één ding is zeker, die komt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij zal geen tijd besteden aan het bestrijden van honger in Afrika, want Hij heeft de mens al alles gegeven om voorspoedig te kunnen worden.

Ik heb dit vast verkeerd begrepen.

Zeer rare reactie, en ook geen enkele logica met de tekst, die je aanhaalt.

Dit gaat eerder om genadebrood, maar daarvan kun je niet lijfelijk leven.

Een vraag speciaal voor jou.

Heb je vast een duidelijker en beter antwoord op.

Waarom zou God manna voor de israelieten in de woestijn (Sinaï) uit de hemel hebben laten vallen?

...

En niet de mensen in de woestijn (de Sahel gebieden in de Sahara) helpen?

Hier en nu.

https://www.google.nl/search?q=sahel+ho ... 82&bih=758

Dat wij nu zulke veelvraten/hedonisten/egoisten zijn dat we alles zelf naar binnen moeten stouwen. "Laten we eten en drinken want morgen kan het over zijn."

Graag deze berichten nog een keer lezen en ook de link openen.

En als je het dan met Eulogía eens bent, (vet cursieve woorden) kun jij misschien een antwoord geven op mijn vraag? :D

Want dit is niet wat in de Bijbel staat.

Of heb ik het mis? :$

Dan graag de tekstplaats.

Prima, allemaal leuk en aardig, die wijzende vingertjes naar christenen.............

Dit zal ik maar even overslaan..... ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

vwb Eulogia, ik heb deze meneer/mevrouw al vaker op antwoorden betrapt waaruit blijkt dat op God vertrouwen het enige juiste is, zonder naar de menselijke situatie te kijken,

zoals hongerigen in Afrika.

Er is geen sprake van nalaten om naar de menselijke situatie te kijken zoals hongerigen in Afrika. Jezus is juist naar de aarde gekomen om een oplossing te bieden voor hongerigen (in Afrika).

Link naar bericht
Deel via andere websites
"Hmm, wat zal ik vandaag eens doen... De honger in Afrika bestrijden..? Naaahhh ik ga m'n gezicht laten verschijnen in de douchecabines van mensen!" _O-

God bekommert zich om ieder individueel mens en wil Zijn grote genade aan ieder mens tonen.

Hij wil aan ieder mens tijd, moeite en energie besteden, zodat elk mens Hem kan leren kennen en kan worden gered. God zal negenennegentig schapen alleen laten om één schaap te vinden (Mat. 18:12).

Hij zal geen tijd besteden aan het bestrijden van honger in Afrika, want Hij heeft de mens al alles gegeven om voorspoedig te kunnen worden.

Is offtopic, maar ik wil toch even reageren.

Misschien toch ontopic, want ik wil dit even kwijt.

Ik heb dit vast verkeerd begrepen.

Zeer rare reactie, en ook geen enkele logica met de tekst, die je aanhaalt.

Dit gaat eerder om genadebrood, maar daarvan kun je niet lijfelijk leven.

Een vraag speciaal voor jou.

Heb je vast een duidelijker en beter antwoord op.

Waarom zou God manna voor de israelieten in de woestijn (Sinaï) uit de hemel hebben laten vallen?

Ergens in onheuglijke tijden.

Eerst overgeleverd van woord tot woord en later van schrift tot schrift.

En niet de mensen in de woestijn (de Sahel gebieden in de Sahara) helpen?

Hier en nu.

https://www.google.nl/search?q=sahel+ho ... 82&bih=758

God heeft al voor hulp in die situaties gezorgd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij zal geen tijd besteden aan het bestrijden van honger in Afrika, want Hij heeft de mens al alles gegeven om voorspoedig te kunnen worden.

Hah, zeg dat maar tegen de 1800 kinderen die het komende uur van de honger zullen omkomen.

Nogmaals.. ik schreef "Hij heeft de mens al alles gegeven om voorspoedig te kunnen worden."

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij zal geen tijd besteden aan het bestrijden van honger in Afrika, want Hij heeft de mens al alles gegeven om voorspoedig te kunnen worden.

Hah, zeg dat maar tegen de 1800 kinderen die het komende uur van de honger zullen omkomen.

Nogmaals.. ik schreef "Hij heeft de mens al alles gegeven om voorspoedig te kunnen worden."

De 43200 kinderen in Afrika die aan de honger zijn overleden sinds mijn laatste post hier zijn in ieder geval wel voorspoedig aan hun einde gekomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hah, zeg dat maar tegen de 1800 kinderen die het komende uur van de honger zullen omkomen.

Nogmaals.. ik schreef "Hij heeft de mens al alles gegeven om voorspoedig te kunnen worden."

De 43200 kinderen in Afrika die aan de honger zijn overleden sinds mijn laatste post hier zijn in ieder geval wel voorspoedig aan hun einde gekomen.

Dat was niet Gods wil. Als het aan God had gelegen, waren ze in leven gebleven en waren ze heel voorspoedig geworden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tja..jammer dat ze niet zo'n goede christen zijn als jij. Dan zouden ze beschermd zijn geweest en konden ze oud worden. Helaas... Ik kan nog steeds niet geloven dat jij werkelijk denkt dat je heelhuids uit het vliegtuig zou 'stappen' dat het WTC doorboordde

Het gaat er niet om om een goede christen te zijn. Ik ben niet zo'n goede christen. Ik heb alleen wel de noodzakelijke kennis om zo'n vlucht te overleven. Ik zou niet uit zo'n vlucht 'stappen'. Ik weet niet wat precies zou gebeuren, maar er zou door Gods kracht iets gebeuren waardoor ik heelhuids niet door een ramp zou worden getroffen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Geen idee waar ik het moest plaatsen, dus maar even hier.

Nu ben ik geen Christen, maar tijdens het douchen zag ik in mijn beslagen spiegel een beeltenis van Jezus, zoals ik hem altijd inbeeld als men het over Jezus heeft. Er kwam een goed gevoel over me heen, alsof mijn beste vriend langs kwam die ik al in jaren niet heb gezien. En het gevoel goed bezig te zijn :)

Ik wilde dit gewoon even delen. Natuurlijk zijn alle vragen, opmerkingen, inzichten e.d. welkom.

Denk je niet eerder dat het gewoon toeval is? Je gaat elke dag onder de douche (hoop ik ;) ) en uiteraard zal het ooit wel eens een keer voorkomen dat je in een beslagen spiegel een gezicht van Jezus ziet. En denk je ook niet dat God wel een betere manier heeft om zich te openbaren dan via beeltenissen in beslagen spiegels,gebakken pizza's, tosti's , ect.

In de Bijbel openbaarde God zich onder meer door een braamstruik en een wolk, vind je dat wel goede manieren? Als je gelooft dat die openbaringen van duizenden jaren geleden wel waar zijn, waarom is zo'n openbaring anno 2012 dan ineens ongeloofwaardig?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tja..jammer dat ze niet zo'n goede christen zijn als jij. Dan zouden ze beschermd zijn geweest en konden ze oud worden. Helaas... Ik kan nog steeds niet geloven dat jij werkelijk denkt dat je heelhuids uit het vliegtuig zou 'stappen' dat het WTC doorboordde _O-

Een "goede" christen kan net zoveel overkomen als niet of anders gelovigen, hij/zij kan verongelukken,sterven aan de meest afschuwelijke ziekten. Een christen zal misschien vertrouwen dat God hem nabij is ondanks alles en dat het ooit beter wordt.

Het is te gemakkelijk om de nood in de wereld op God te schuiven. Wij mensen kunnen niet delen, wij mensen houden van macht, wij mensen liggen niet wakker om de problemen in de derde wereld landen. Die vliegtuigen in het WTC werden door mensen er in gevlogen.

Wij mopperen al als er te veel Polen komen om hier het werk in te pikken wat veel Nederlanders niet willen doen.

Voor de goede orde ik schaar me ook onder die wij, en ik weet dat er ook veel mensen zijn die zich inzetten voor de nood in de wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tja..jammer dat ze niet zo'n goede christen zijn als jij. Dan zouden ze beschermd zijn geweest en konden ze oud worden. Helaas... Ik kan nog steeds niet geloven dat jij werkelijk denkt dat je heelhuids uit het vliegtuig zou 'stappen' dat het WTC doorboordde _O-

Een "goede" christen kan net zoveel overkomen als niet of anders gelovigen, hij/zij kan verongelukken,sterven aan de meest afschuwelijke ziekten. Een christen zal misschien vertrouwen dat God hem nabij is ondanks alles en dat het ooit beter wordt.

Het is te gemakkelijk om de nood in de wereld op God te schuiven. Wij mensen kunnen niet delen, wij mensen houden van macht, wij mensen liggen niet wakker om de problemen in de derde wereld landen. Die vliegtuigen in het WTC werden door mensen er in gevlogen.

Wij mopperen al als er te veel Polen komen om hier het werk in te pikken wat veel Nederlanders niet willen doen.

Voor de goede orde ik schaar me ook onder die wij, en ik weet dat er ook veel mensen zijn die zich inzetten voor de nood in de wereld.

Weet ik. Daar heb ik het ook niet over. Ik had het puur en alleen tegen Eulogia die werkelijk denkt dat hem niks kan overkomen, omdat hij 'kennis' heeft die dat onmogelijk maakt. Hij denkt werkelijk dat hij op de 1 of andere manier een vliegtuigcrash zoals die in het WTC zou overleven.

Jij zegt: "Een "goede" christen kan net zoveel overkomen als niet of anders gelovigen, hij/zij kan verongelukken,sterven aan de meest afschuwelijke ziekten."

Daar ben ik het helemaal mee eens. Iedereen kan onverwachts doodgaan door rampen, ziekte, etc. Veel van die rampen worden door mensen zelf veroorzaakt, en andere mensen hebben daar vaak helaas geen grip op en worden het slachtoffer van terreur. Maar:

Eulogia zegt: "God zou mij zo hebben beschermd dat ik niet zou zijn omgekomen [gaat over een voorbeeld waarin hij in het vliegtuig zou zitten dat het eerste WTC doorboordde], maar dat ik uiteindelijk in volkomen gezondheid mijn leven zou hebben beëindigd in hoge ouderdom.

Hij zegt letterlijk dat hem niks kan overkomen in dergelijke gevallen. Ik weet niet wat hem op dat gebied zo speciaal maakt in God's ogen om voor hem even een uitzondering te maken wat betreft het doodgaan, maar zeg nou zelf; hij leeft in een droomwereld. Ik wil er niet bij zijn als hij door 1 of andere gebeurtenis met beide voeten op de grond word gezet; dat zal geen prettig gezicht zijn.

Nog een voorbeeldje Eulogia, ik ben benieuwd wat jij denkt dat er gebeurt:

Je staat bij een pinautomaat, wilt weglopen, maar er springt ineens een bewapende overvaller de bosjes uit. Je geeft hem alles wat je hebt, maar hij wil geen getuigen achterlaten. Hij zet het pistool tegen je hoofd, en haalt de trekker over.

A) Zal het wapen op magische wijze malfunctioneren?

B) Zal de kogel van je afketsen?

C) Zal de kogel door je hoofd gaan en op wonderlijke wijze nauwelijks schade aanrichten zodat je na een nachtje ziekenhuis weer naar huis kan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tja..jammer dat ze niet zo'n goede christen zijn als jij. Dan zouden ze beschermd zijn geweest en konden ze oud worden. Helaas... Ik kan nog steeds niet geloven dat jij werkelijk denkt dat je heelhuids uit het vliegtuig zou 'stappen' dat het WTC doorboordde _O-

Een "goede" christen kan net zoveel overkomen als niet of anders gelovigen, hij/zij kan verongelukken,sterven aan de meest afschuwelijke ziekten. Een christen zal misschien vertrouwen dat God hem nabij is ondanks alles en dat het ooit beter wordt.

Het is te gemakkelijk om de nood in de wereld op God te schuiven. Wij mensen kunnen niet delen, wij mensen houden van macht, wij mensen liggen niet wakker om de problemen in de derde wereld landen. Die vliegtuigen in het WTC werden door mensen er in gevlogen.

Wij mopperen al als er te veel Polen komen om hier het werk in te pikken wat veel Nederlanders niet willen doen.

Voor de goede orde ik schaar me ook onder die wij, en ik weet dat er ook veel mensen zijn die zich inzetten voor de nood in de wereld.

Weet ik. Daar heb ik het ook niet over. Ik had het puur en alleen tegen Eulogia die werkelijk denkt dat hem niks kan overkomen, omdat hij 'kennis' heeft die dat onmogelijk maakt. Hij denkt werkelijk dat hij op de 1 of andere manier een vliegtuigcrash zoals die in het WTC zou overleven.

Jij zegt: "Een "goede" christen kan net zoveel overkomen als niet of anders gelovigen, hij/zij kan verongelukken,sterven aan de meest afschuwelijke ziekten."

Daar ben ik het helemaal mee eens. Iedereen kan onverwachts doodgaan door rampen, ziekte, etc. Veel van die rampen worden door mensen zelf veroorzaakt, en andere mensen hebben daar vaak helaas geen grip op en worden het slachtoffer van terreur. Maar:

Eulogia zegt: "God zou mij zo hebben beschermd dat ik niet zou zijn omgekomen [gaat over een voorbeeld waarin hij in het vliegtuig zou zitten dat het eerste WTC doorboordde], maar dat ik uiteindelijk in volkomen gezondheid mijn leven zou hebben beëindigd in hoge ouderdom.

Hij zegt letterlijk dat hem niks kan overkomen in dergelijke gevallen. Ik weet niet wat hem op dat gebied zo speciaal maakt in God's ogen om voor hem even een uitzondering te maken wat betreft het doodgaan, maar zeg nou zelf; hij leeft in een droomwereld. Ik wil er niet bij zijn als hij door 1 of andere gebeurtenis met beide voeten op de grond word gezet; dat zal geen prettig gezicht zijn.

Nog een voorbeeldje Eulogia, ik ben benieuwd wat jij denkt dat er gebeurt:

Je staat bij een pinautomaat, wilt weglopen, maar er springt ineens een bewapende overvaller de bosjes uit. Je geeft hem alles wat je hebt, maar hij wil geen getuigen achterlaten. Hij zet het pistool tegen je hoofd, en haalt de trekker over.

A) Zal het wapen op magische wijze malfunctioneren?

B) Zal de kogel van je afketsen?

C) Zal de kogel door je hoofd gaan en op wonderlijke wijze nauwelijks schade aanrichten zodat je na een nachtje ziekenhuis weer naar huis kan?

hij zal zelf met een antwoord komen, waaruit blijkt dat God met hem is, en hem zal verlossen van de boze intenties van de overvaller, derhalve zal antwoord D met hem gebeuren

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hah, ik had dan eigenlijk antwoord E verwacht waarin God persoonlijk even aartsengel gabriël naar beneden stuurt om de overvaller te verblinden in een schitterend wit licht zodat hij op z'n knieën valt en in huilen uitbarst. Vervolgens vraagt gabriël aan Eulogia of hij met hem mee zou willen gaan naar de hemel omdat hij zo ongelooflijk speciaal is, maar slaat Eulogia het aanbod vriendelijk af omdat wij hem nodig hebben op aarde tot hij oud word en tot God genomen word.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hah, ik had dan eigenlijk antwoord E verwacht waarin God persoonlijk even aartsengel gabriël naar beneden stuurt om de overvaller te verblinden in een schitterend wit licht zodat hij op z'n knieën valt en in huilen uitbarst. Vervolgens vraagt gabriël aan Eulogia of hij met hem mee zou willen gaan naar de hemel omdat hij zo ongelooflijk speciaal is, maar slaat Eulogia het aanbod vriendelijk af omdat wij hem nodig hebben op aarde tot hij oud word en tot God genomen word.

_O-_O-_O-_O-_O-_O-_O-_O-_O-

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij zal geen tijd besteden aan het bestrijden van honger in Afrika, want Hij heeft de mens al alles gegeven om voorspoedig te kunnen worden.

Een vraag speciaal voor jou.

Heb je vast een duidelijker en beter antwoord op.

Waarom zou God manna voor de israelieten in de woestijn (Sinaï) uit de hemel hebben laten vallen?

Ergens in onheuglijke tijden.

Eerst overgeleverd van woord tot woord en later van schrift tot schrift.

En niet de mensen in de woestijn (de Sahel gebieden in de Sahara) helpen?

Hier en nu.

https://www.google.nl/search?q=sahel+ho ... 82&bih=758

God heeft al voor hulp in die situaties gezorgd.

Kun je dat aangeven of een link geven waar ik kan nalezen, dat nu na jaren hongersnood nu geen mensen meer sterven van honger?

Kan ik dat ergens bevestigd zien?

Ik zie alleen maar dit:

https://www.google.nl/search?q=overzich ... d=0CGkQsAQ

Dit zijn mijn laatste gegevens over alleen de Sahel.

http://www.worldvision.nl/noodhulpwesta ... -voor-mali

6-7-2012

World Vision heeft 50.000 euro ontvangen van EO Metterdaad. Hiermee zullen de komende 4 maanden 163 gezinnen voorzien worden van 3 maaltijden per dag. In Mali dreigt een grote hongersnood.

Fantastisch.

http://www.worldvision.nl/noodhulpwesta ... est-afrika

•Ernstig getroffen landen: Niger, Mauritanië en Mali

•Aantal mensen in nood: Ongeveer 20 miljoen mensen in de getroffen regio's

http://www.worldvision.nl/noodhulpwesta ... ongersnood

Laatste nieuws

Er dreigt een enorme voedselcrisis in de Sahel en we maken ons hier ernstig zorgen over. Volgens onderzoek van de Verenigde Naties worden 15 miljoen mensen ernstig bedreigd in hun voedselzekerheid, daarvan dreigen maar liefst 1 miljoen kinderen ernstig ondervoed te raken als de internationale gemeenschap niet ingrijpt. World Vision heeft al in maart 2012 de hoogste alarmfase uitgeroepen voor de Sahel landen vanwege de grote droogte en de dreigende voedseltekorten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nogmaals.. ik schreef "Hij heeft de mens al alles gegeven om voorspoedig te kunnen worden."

De 43200 kinderen in Afrika die aan de honger zijn overleden sinds mijn laatste post hier zijn in ieder geval wel voorspoedig aan hun einde gekomen.

Dat was niet Gods wil. Als het aan God had gelegen, waren ze in leven gebleven en waren ze heel voorspoedig geworden.

Waarom zeg jij dat?

Jij schreef toch al eerder, dat Hij ze niet zou helpen?

Krijg je nog gelijk.

Terwijl hij de israelieten in de Sinaï wel schijnt te hebben geholpen.

Misschien zijn deze engeltjes nu in de hemel en dat is toch het belangrijkste nietwaar.

Uit hun lijden verlost en dus toch voorspoedig geworden. |P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is te gemakkelijk om de nood in de wereld op God te schuiven.

Natuurlijk heb je gelijk.

Maar daar gaat het mi. nu niet om.

Het gaat nu alleen maar over de uitspraak van Eulogia.

Hij zal geen tijd besteden aan het bestrijden van honger in Afrika, want Hij heeft de mens al alles gegeven om voorspoedig te kunnen worden.

En alles wat hij/zij verder schrijft maakt de gedachte, dat er niet bewust wordt gelezen en nagedacht, alleen maar erger.

Ik lees slechts clichés.

Ik hoop op wat anders, maar tot nu toe vergeefs.

Link naar bericht
Deel via andere websites

A) Zal het wapen op magische wijze malfunctioneren?

B) Zal de kogel van je afketsen?

C) Zal de kogel door je hoofd gaan en op wonderlijke wijze nauwelijks schade aanrichten zodat je na een nachtje ziekenhuis weer naar huis kan?

A, B of D. Ik maak nooit gebruik van de medische wetenschap en/of een ziekenhuis, dus optie C is niet relevant voor mij. Het betreft optie A of B of een andere mogelijkheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hah, ik had dan eigenlijk antwoord E verwacht waarin God persoonlijk even aartsengel gabriël naar beneden stuurt om de overvaller te verblinden in een schitterend wit licht zodat hij op z'n knieën valt en in huilen uitbarst. Vervolgens vraagt gabriël aan Eulogia of hij met hem mee zou willen gaan naar de hemel omdat hij zo ongelooflijk speciaal is, maar slaat Eulogia het aanbod vriendelijk af omdat wij hem nodig hebben op aarde tot hij oud word en tot God genomen word.

Dat kan ook nog. Overigens ben ik niet zo ongelooflijk speciaal. Ik ben een heel normaal mens en mensen die mij kennen, kennen mij als een (te) bescheiden mens. Mensen hebben heel vaak tegen mij gezegd dat ik veel te bescheiden en rustig ben en dat ik meer voor mezelf zou moeten opkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De 43200 kinderen in Afrika die aan de honger zijn overleden sinds mijn laatste post hier zijn in ieder geval wel voorspoedig aan hun einde gekomen.

Dat was niet Gods wil. Als het aan God had gelegen, waren ze in leven gebleven en waren ze heel voorspoedig geworden.

Waarom zeg jij dat?

Jij schreef toch al eerder, dat Hij ze niet zou helpen?

Krijg je nog gelijk.

Terwijl hij de israelieten in de Sinaï wel schijnt te hebben geholpen.

Misschien zijn deze engeltjes nu in de hemel en dat is toch het belangrijkste nietwaar.

Uit hun lijden verlost en dus toch voorspoedig geworden. |P

God heeft de Israëlieten in de woestijn inderdaad geholpen. Zo zal Zijn hulp ook ten deel vallen aan degenen die zich tot Hem wenden voor hulp. Hij zal niet zozeer iets doen, maar degenen die zich tot Hem wenden, zal Zijn hulp ten deel vallen.

Het gaat niet om het voorspoedig worden in het hiernamaals, maar het gaat om het voorspoedig worden in het hier en nu, op aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid