Spring naar bijdragen

berichten van God


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Kan het zijn dat je in direct verband staat met God en dat Hij je berichten / opdrachten geeft? Volgens mijn psychiater had ik last van een manische psychose...

Hoi,

God kan wel tot je spreken, maar je moet het altijd toetsen aan de Bijbel. Als het daartegenin gaat, weet je dat het God niet is. Psychiaters hebben daar helaas geen verstand van. Er was laatst een evangelist in Nederland en als kind had God tegen hem gezegd dat hij de wereld rond zou gaan later en dat mensen aangeraakt en genezen zouden worden. Maar ja, hij zat in de Dutch reformed church en de dominee werd boos en die stuurde 'm naar de psychiater, die hem medicijnen gaf tegen schizofrenie. Ze geloven niet dat God kan spreken, maar dat deed Hij in de Bijbel ook. In zijn geval was het toch echt God, hij gaat nu de wereld rond en er worden mensen van schizofrenie en autisme genezen in zijn diensten. Mijn man hoorde vroeger stemmen. Hij geloofde niet. Ik kwam hem tegen in een psychiatrische inrichting en heb voor 'm gebeden en hij hoorde geen stemmen meer. Zat er zelf ook niet voor niets, daar ben ik nu ook uiteindelijk vanaf, maar wel door gebed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo allemaal,

Kan het zijn dat je in direct verband staat met God en dat Hij je berichten / opdrachten geeft? Volgens mijn psychiater had ik last van een manische psychose...

Het is uitzonderlijk zeldzaam dat God rechtstreeks berichten/opdrachten geeft. Gecombineerd met je vraag om gebed in een ander topic: het is het goed mogelijk dat je psychiater gelijkt heeft. Maar belangrijkste is inderdaad om het te toetsen aan de bijbel, gaat het daar tegenin dan is het niet van God maar vanuit je (verwarde) zelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo allemaal,

Kan het zijn dat je in direct verband staat met God en dat Hij je berichten / opdrachten geeft? Volgens mijn psychiater had ik last van een manische psychose...

Als het God is , dan WEET je het. en aangezien jij het nu in vraagt stelt, zou ik toch stellen dat het niet van God komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo allemaal,

Kan het zijn dat je in direct verband staat met God en dat Hij je berichten / opdrachten geeft? Volgens mijn psychiater had ik last van een manische psychose...

Als het God is , dan WEET je het. en aangezien jij het nu in vraagt stelt, zou ik toch stellen dat het niet van God komt.

Hmm op dat moment wist ik zeker dat het God was. Maar Hij kwam wel met vreemde opdrachten; zo moest ik een martelaar worden. Ik wist geeneens precies wat dan nou was.....

Nu twijfel ik, mede omdat anderen (eigenlijk iedereen in mn omgeving) vond dat ik (weer) in een manische psychose zat. Ik voelde me veel specialer dan anderen....

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo allemaal,

Kan het zijn dat je in direct verband staat met God en dat Hij je berichten / opdrachten geeft? Volgens mijn psychiater had ik last van een manische psychose...

Als het God is , dan WEET je het. en aangezien jij het nu in vraagt stelt, zou ik toch stellen dat het niet van God komt.

Hmm op dat moment wist ik zeker dat het God was. Maar Hij kwam wel met vreemde opdrachten; zo moest ik een martelaar worden. Ik wist geeneens precies wat dan nou was.....

Nu twijfel ik, mede omdat anderen (eigenlijk iedereen in mn omgeving) vond dat ik (weer) in een manische psychose zat. Ik voelde me veel specialer dan anderen....

Als God iets zegt (kan ook middels gave van profetie) is het altijd opbouwend en als Hij iets zegt wat iemand fout doet, laat Hij daarbij ook de weg uit zien. Als het veroordelend en aanklagend is, is het niet God. Vaak geeft Hij ook een tekst die in de Bijbel staat. Zeker weten maakt niet uit, dat heb ik ook weleens gehad, maar het ging lijnrecht tegen Zijn Woord in, dus het was niet God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je een nauw contact hebt met de Heilige Geest, kan die jou aanzetten om iets te doen of voor iemand te bidden. Ik heb vrienden die me vertelden dat God hen vroeg een wereldvreemde persoon over God aan te spreken en met hen te bidden. Eén van die personen zei haar dat hij tot God had gebeden en gezegd ' toon dan toch aan mij dat je echt bestaat'. De persoon in kwestie begon heel erg te huilen van vreugde.

Ooit dwingde mij de Heilige Geest om nog naar buiten te gaan, terwijl ik helemaal geen zin had, er was geen ontkomen aan. Nadien begreep ik waarom ik moest iemand bepaald ontmoeten. Nadien begon ik te huilen God had die speciale ontmoeting zo gepland.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm op dat moment wist ik zeker dat het God was. Maar Hij kwam wel met vreemde opdrachten; zo moest ik een martelaar worden. Ik wist geeneens precies wat dan nou was.....

Nu twijfel ik, mede omdat anderen (eigenlijk iedereen in mn omgeving) vond dat ik (weer) in een manische psychose zat. Ik voelde me veel specialer dan anderen....

Zolang je in geen geval maar anderen pijn doet... Abraham moest blijkbaar ook z'n zoon vermoorden van God, en God kwam nog tussenbeide, maar ik zou niet verbaasd zijn als er morgen in de krant een stukje staat over een man die dacht dat hij God hoorde praten en z'n zoon vermoordde, denkende dat het een of andere test was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo allemaal,

Kan het zijn dat je in direct verband staat met God en dat Hij je berichten / opdrachten geeft? Volgens mijn psychiater had ik last van een manische psychose...

Als het God is , dan WEET je het. en aangezien jij het nu in vraagt stelt, zou ik toch stellen dat het niet van God komt.

Hmm op dat moment wist ik zeker dat het God was. Maar Hij kwam wel met vreemde opdrachten; zo moest ik een martelaar worden. Ik wist geeneens precies wat dan nou was.....

Nu twijfel ik, mede omdat anderen (eigenlijk iedereen in mn omgeving) vond dat ik (weer) in een manische psychose zat. Ik voelde me veel specialer dan anderen....

Iets als waar voelen is nog iets anders dan het echt weten.

En je kiest niet om martelaar te worden. Dat ben je, of dat ben je niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid