Spring naar bijdragen

Hoe zien jullie de hemel voor je?


Aanbevolen berichten

Ik zie de hemel voor als een mooie plek waar altijd de zon schijnt en er geen pijn en verdriet meer is. Ik geloof dat ik al de dierbaren die me voor zijn gegaan daar weer zal ontmoeten. En het "dagelijks leven" daar? ik denk net als op vakantie, haha, lekker genieten van de rust ;)

Ooit viel ik midden in een gesprek op tv tussen een dominee(of pastoor) en nog een persoon, het ging over de dood etc. Die dominee(of pastoor) zei:"Het zal daar wel goed zijn, want er is tot nu toe nog nooit iemand terug gekomen!" Die zin zal ik altijd onthouden!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik zie de hemel voor als een mooie plek waar altijd de zon schijnt en er geen pijn en verdriet meer is. Ik geloof dat ik al de dierbaren die me voor zijn gegaan daar weer zal ontmoeten. En het "dagelijks leven" daar? ik denk net als op vakantie, haha, lekker genieten van de rust ;)

Ooit viel ik midden in een gesprek op tv tussen een dominee(of pastoor) en nog een persoon, het ging over de dood etc. Die dominee(of pastoor) zei:"Het zal daar wel goed zijn, want er is tot nu toe nog nooit iemand terug gekomen!" Die zin zal ik altijd onthouden!

als sommige dierbaren nu eens niet geloofden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

als sommige dierbaren nu eens niet geloofden?

Ik ben van mening dat iedereen in de hemel komt, of je nou gelooft of niet, als je in mijn ogen een normaal leven hebt geleefd(dus geen verschrikkelijke dingen hebt gedaan zoals moord, verkrachting, inbraken, en andere criminelen activiteiten), laat God iedereen toe. Hij heeft ons tenslotte allemaal gemaakt, ook de mensen die niet in hem geloven(alleen die mensen missen wel wat in hun leven ;) )

Link naar bericht
Deel via andere websites
Met de hemelvaart werden er mensen opgewekt en gingen ze mee naar de hemel.

Waar baseer je dat op?

1 Petrus 3:19,20 Hij heeft in het dodenrijk het evangelie gepreekt aan die mensen van voor de zondvloed.

Matthéüs 27:52-53:

"en de graven gingen open en "vele" lichamen der ontslapen heiligen werden opgewekt. En zij gingen uit de graven na zijn opstanding en kwamen in de heilige stad waar zij aan velen verschenen." Beetje raar om mensen die eeuwen eerder hadden geleefd en doodgegaan waren en tegelijk met Hem opgewekt, op aarde achter te laten en nog een keer dood te laten gaan. Daarom staat er: opgevaren naar den hoge voerde Hij krijgsgevangenen mede.

( Ef. 4:8) Jezus nam uit het dodenrijk, dat ook wel gevangenis wordt genoemd, velen mee. Ook daar was Hij dus gekomen om gevangenen vrijheid te schenken en het aangename jaar van de Heer te verkondigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat is de hemel? Jezus leerde dat niemand is opgevaren naar de hemel dan degene die uit de hemel neergedaald is (Joh 3,13) dus als wij naar de hemel gaan zijn we dan ook neergedaald? :)

Nee, Hij is neergedaald en de Geest is uitgestort. We zijn hier in het Koninkrijk der hemelen overgeplaatst en uit God geboren, maar dat is wat anders dan nedergedaald.

13 En niemand is opgevaren naar de hemel, dan die uit de hemel nedergedaald is, de Zoon des Mensen.

Dat zei Hij toen Hij nog niet gestorven was. Toen was er nog niemand naar de hemel gegaan, maar zaten ze in Abrahams schoot. Met de hemelvaart werden er mensen opgewekt en gingen ze mee naar de hemel.

klopt helemaal, bijbels gezien.

zonder de bijbel gebruikmakende, heb je dan ook een eigen mening??

Nope, daar ga je de vragen van Ken Jehuwdiy niet mee oplossen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
als sommige dierbaren nu eens niet geloofden?

Ik ben van mening dat iedereen in de hemel komt, of je nou gelooft of niet, als je in mijn ogen een normaal leven hebt geleefd(dus geen verschrikkelijke dingen hebt gedaan zoals moord, verkrachting, inbraken, en andere criminelen activiteiten), laat God iedereen toe. Hij heeft ons tenslotte allemaal gemaakt, ook de mensen die niet in hem geloven(alleen die mensen missen wel wat in hun leven ;) )

ik vindt deze mening erg aanvaardbaar :Y

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat is een moeilijke kwestie enola, maar kan je echt mensen herkennen dan? Want dan kan je toch ook mensen di eject niet mag tegenkomen of mensen missen? Ik denk dat je dus onherkenbaar bentofzo, gekleurde windvlaagjes xd, wie weet.

waar ik op doelde is dat een aantal mensen in een andere bestemming dan de hemel geloven

met mijn opmerking suggereerde ik dat als je volgens sommigen daar zit, en de anderen wel lekker in de hemel zitten zal je ze toch gaan missen ofzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Met de hemelvaart werden er mensen opgewekt en gingen ze mee naar de hemel.

Waar baseer je dat op?

1 Petrus 3:19,20 Hij heeft in het dodenrijk het evangelie gepreekt aan die mensen van voor de zondvloed.

Matthéüs 27:52-53:

"en de graven gingen open en "vele" lichamen der ontslapen heiligen werden opgewekt. En zij gingen uit de graven na zijn opstanding en kwamen in de heilige stad waar zij aan velen verschenen." Beetje raar om mensen die eeuwen eerder hadden geleefd en doodgegaan waren en tegelijk met Hem opgewekt, op aarde achter te laten en nog een keer dood te laten gaan. Daarom staat er: opgevaren naar den hoge voerde Hij krijgsgevangenen mede.

( Ef. 4:8) Jezus nam uit het dodenrijk, dat ook wel gevangenis wordt genoemd, velen mee. Ook daar was Hij dus gekomen om gevangenen vrijheid te schenken en het aangename jaar van de Heer te verkondigen.

In het OT lezen we ook dat enkelen een opstanding uit de dood kregen. Toch zijn ze ook weer opnieuw gestorven. Bernard3 heeft in een post in dit topic Prediker 9:5,6 en 10 ook al aangehaald. Hier lezen we over de doden dat "zij zich van helemaal niets bewust" zijn en dat er helemaal niets te doen is in het dodenrijk.

Tegen Adam was al gezegd dat als hij zou zondigen, hij tot stof zou terugkeren. Als je ergens naar terugkeert, dan ben je er eerder geweest. Waar was hij voordat hij geschapen werd? Hij was er eenvoudig niet!

De tekst die Ken heeft aangehaald, Johannes 3:13, staat niet op zichzelf. In Handelingen 2:34 lezen we bijvoorbeeld over David: "David immers is niet naar de hemelen opgestegen".

Wanneer de hemelse opstanding plaatsvindt, lezen we in 1 Korinthiers 15:23: "Maar een ieder in zijn eigen rangorde: "Christus, de eersteling, daarna zij die de Christus toebehoren, gedurende zijn tegenwoordigheid".

De Bijbel leert ons dat degenen die naar de hemel gaan, samen met Jezus als koningen over de aarde gaan regeren. Ik heb hierboven al meer daarover geschreven. Als er koningen zijn, dan moeten er ook onderdanen zijn. Nu schrijft de Bijbel ook over een aardse opstanding; in Johannes 5:28,29 bijvoorbeeld.

Uiteindelijk was het ook het doel van de schepping van de mens dat ze voor eeuwig op aarde zouden leven, en niet om naar de hemel te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waar baseer je dat op?

1 Petrus 3:19,20 Hij heeft in het dodenrijk het evangelie gepreekt aan die mensen van voor de zondvloed.

Matthéüs 27:52-53:

"en de graven gingen open en "vele" lichamen der ontslapen heiligen werden opgewekt. En zij gingen uit de graven na zijn opstanding en kwamen in de heilige stad waar zij aan velen verschenen." Beetje raar om mensen die eeuwen eerder hadden geleefd en doodgegaan waren en tegelijk met Hem opgewekt, op aarde achter te laten en nog een keer dood te laten gaan. Daarom staat er: opgevaren naar den hoge voerde Hij krijgsgevangenen mede.

( Ef. 4:8) Jezus nam uit het dodenrijk, dat ook wel gevangenis wordt genoemd, velen mee. Ook daar was Hij dus gekomen om gevangenen vrijheid te schenken en het aangename jaar van de Heer te verkondigen.

In het OT lezen we ook dat enkelen een opstanding uit de dood kregen. Toch zijn ze ook weer opnieuw gestorven. Bernard3 heeft in een post in dit topic Prediker 9:5,6 en 10 ook al aangehaald. Hier lezen we over de doden dat "zij zich van helemaal niets bewust" zijn en dat er helemaal niets te doen is in het dodenrijk.

Tegen Adam was al gezegd dat als hij zou zondigen, hij tot stof zou terugkeren. Als je ergens naar terugkeert, dan ben je er eerder geweest. Waar was hij voordat hij geschapen werd? Hij was er eenvoudig niet!

De tekst die Ken heeft aangehaald, Johannes 3:13, staat niet op zichzelf. In Handelingen 2:34 lezen we bijvoorbeeld over David: "David immers is niet naar de hemelen opgestegen".

Wanneer de hemelse opstanding plaatsvindt, lezen we in 1 Korinthiers 15:23: "Maar een ieder in zijn eigen rangorde: "Christus, de eersteling, daarna zij die de Christus toebehoren, gedurende zijn tegenwoordigheid".

De Bijbel leert ons dat degenen die naar de hemel gaan, samen met Jezus als koningen over de aarde gaan regeren. Ik heb hierboven al meer daarover geschreven. Als er koningen zijn, dan moeten er ook onderdanen zijn. Nu schrijft de Bijbel ook over een aardse opstanding; in Johannes 5:28,29 bijvoorbeeld.

Uiteindelijk was het ook het doel van de schepping van de mens dat ze voor eeuwig op aarde zouden leven, en niet om naar de hemel te gaan.

Ja dat wel, maar ik geloof dat met de opstanding de geest van die mensen weer terug in hun opgewekte lichaam op aarde komt en dan worden ze opgenomen en 7 jaar later komen ze weer terug naar de aarde om te regeren met Christus.

Dus je gelooft dat als iemand dood is, hij er niet meer is, maar met de opstanding der laatste dagen is ie er ineens weer wel? Dan geloof je niet dat een mens een geest heeft denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus je gelooft dat als iemand dood is, hij er niet meer is, maar met de opstanding der laatste dagen is ie er ineens weer wel? Dan geloof je niet dat een mens een geest heeft denk ik.

Het klopt inderdaad dat ik geloof dat als iemand sterft, hij er niet meer is. Sterven is immers een straf op de zonde. Als we op de één of andere manier toch verder zouden leven, dan had Satan gelijk gehad tegen Eva toen hij zei: "gij zult volstrekt niet sterven". Wel geloof ik dat we als mens een geest hebben. Maar misschien verschillen we van gedachten over wat de geest dan betekent? In Prediker 12:7 staat dat als we sterven "de geest zelf terugkeert tot de ware God". Het Hebreeuwse woord dat hier met "geest" vertaald is, is "Roeach". Het wordt ook wel vertaald met "adem" of "levenskracht". En als iemand is overleden, kunnen wij als mensen er niet voor zorgen dat iemand weer die levenskracht of adem terugkrijgt. Alleen God kan daar voor zorgen.

Wat geloof je zelf dat "de geest" betekent?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid