Spring naar bijdragen

Twee vragen aan niet-gelovigen


Aanbevolen berichten

Antoon bracht me op een idee, dus in navolging van PietV van Freethinker met zijn 200 vragen aan een gelovige, hier 2 vragen voor een niet-gelovige:

1. Wat heb je nodig om te kunnen geloven dat God bestaat?

2. Mag ik voor je bidden?

Antwoorden:

1. Wetenschappelijk bewijs.

2. Bidt dat ik morgen mijn been breek doordat een rotorblad van een helikopter loskomt en tegen mijn been aankomt, kijken of het helpt. Als dat gebeurt zal ik mij bekeren tot jouw geloof, aangezien dat voor mij overtuigend bewijs zou zijn.

Bidt dan gelijk of Hij mijn been na 24 uur weer instant wil genezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 145
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

De kans dat zoiets gebeurt schat ik even groot als de kans dat ik in elk Europees land een staatslot koop en daarop de jackpot win dus voor mij zou dat een dergelijke gebeurtenis overtuigend genoeg zijn.

De twee punten lijken tegenstrijdig te zijn, maar statistisch 'bewijs' en wetenschappelijk bewijs vind ik beiden overtuigend genoeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe kan je van God verlangen dat hij zoveel voor je zou doen als je zelf niet eens de moeite doet om naar hem op zoek te gaan? :)

"Eerst zien en dan geloven", een uitdrukking die ik vaak hoor. (in)Zicht beperkt zich echter niet tot visuele perceptie.

Ik heb (bijna) dertig jaar naar hem gezocht zonder hem te vinden.

Ik weet het antwoord al hoor. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik mij niet vergis staat er in de Bijbel dat, als je het God oprecht vraagt, hij zich zal openbaren (of iets dergelijks). Ik kan je verzekeren dat ik in het verleden vaak genoeg heb gevraagd om zich te openbaren (een geluid, iets visueels, een gevoel), maar er kwam niks. Ik denk niet dat dat teveel gevraagd is aangezien hij almachtig en omnipotent zou zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als ik mij niet vergis staat er in de Bijbel dat, als je het God oprecht vraagt, hij zich zal openbaren (of iets dergelijks). Ik kan je verzekeren dat ik in het verleden vaak genoeg heb gevraagd om zich te openbaren (een geluid, iets visueels, een gevoel), maar er kwam niks. Ik denk niet dat dat teveel gevraagd is aangezien hij almachtig en omnipotent zou zijn.

Zoekt en gij zult vinden staat er. Ik kan niet voor dat rotorblad dat uit een helikopter in je been schiet bidden vrees ik, want je moet bidden naar Gods wil. Het is wel Zijn wil dat iedereen behouden wordt, dus of Hij zich aan je wil openbaren, daar wil ik wel voor bidden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als ik mij niet vergis staat er in de Bijbel dat, als je het God oprecht vraagt, hij zich zal openbaren (of iets dergelijks). Ik kan je verzekeren dat ik in het verleden vaak genoeg heb gevraagd om zich te openbaren (een geluid, iets visueels, een gevoel), maar er kwam niks. Ik denk niet dat dat teveel gevraagd is aangezien hij almachtig en omnipotent zou zijn.

Nu ja...ook helemaal niet zo'n probleem. Als jij gelukkig bent met je leven zoals het loopt en niet het verlangen hebt God te kennen. Wie ben ik (zijn wij) dan om het je op te dringen. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Inderdaad Maran...Stond dit niet in het OT, omdat men nogal een concurrentiestrijd had met het volk dat geloofde in de God Baäl?

(Lang geleden dat ik me hierin verdiept heb, dus kan beetje roestig zijn)

ja, in het OT.

naast Baäl [zoon van de god van de vruchtbaarheid "El"] waren er nog veel meer goden die aanbeden werden door de vroege Joden.

de Hebreeën vereerden ook hemellichamen, natuurgoden, huisgoden, dierlijke goden (kalf, slang), heilige bomen, heilige bronnen en rotsen.

alle stammen hadden zo hun eigen stamgod, waaronder ook Jahweh

Link naar bericht
Deel via andere websites
De vraag blijft natuurlijk, àls er een god is, naar welke god je moet bidden.

Er is er maar één, dus die keuze is niet zo moeilijk.

Hoi

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_deities

Doei.

Hoi

Je zei "als er een god is".

Als er een god is, is het niet moeilijk, er is er dan maar één. Dat impliceer je met je vraag. Ik vond je vraag niet uitgaan van een politheïstisch kader.

Doei.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid