Spring naar bijdragen

Sport en Geloof!!


Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

Ik ga over een aantal weken een inleiding geven op onze jv.

Nu leek mij het wel gaaf om het over sport en geloof te doen. Ik ben zelf ook fanatiek sporter.

Hebben jullie wat leuke ideeën om over te discussiëren en hoe denken jullie over topsport op zondag en wat zegt de bijbel daar over?

Aantal puntjes die ik zelf al had:

Altijd willen winnen

Zondag

Vloeken

Trainen - Geloof kun je ook trainen.

Ik ben benieuwd waar jullie mee komen.

Mvg,

Daan

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoi Allemaal,

Ik ga over een aantal weken een inleiding geven op onze jv.

Nu leek mij het wel gaaf om het over sport en geloof te doen. Ik ben zelf ook fanatiek sporter.

Hebben jullie wat leuke ideeën om over te discussiëren en hoe denken jullie over topsport op zondag en wat zegt de bijbel daar over?

Aantal puntjes die ik zelf al had:

Altijd willen winnen

Zondag

Vloeken

Trainen - Geloof kun je ook trainen.

Ik ben benieuwd waar jullie mee komen.

Mvg,

Daan

Voor een Christen – gelovige is er geen enkel beletsel in Gods Woord te vinden die (intens of beroeps) sporten op zondag zou verbieden. Daar de zondag, als eerste dag van de week, een dag is zoals de vijf overige dagen waarop gewerkt mag worden , gekocht en verkocht en dus ook intensief gesport.

Voor de RKK- gelovige en de protestants – gelovigen is dit echter wel anders, daar zij als volgelingen van deze instituten dan ook verondersteld worden om zich te schikken naar hun respectievelijk opgelegde (menselijke) wetten en voorschriften .

Afhankelijk van het instituut (kerk) zal het dan ook voor hun leden verboden zijn, getolereerd of vereist worden, om al dan niet op zondag te werken, te sporten , diensten te volgen …enz.

Doch deze laatste vereisten staan dan ook los van uw vraag betreffende een bestaand Bijbels voorschrift in verband met de zondagsviering of zondagsheiliging ; omdat er eenvoudig weg geen enkel voorschrift in verband met de zondag bestaat

Link naar bericht
Deel via andere websites
Voor de RKK- gelovige en de protestants – gelovigen is dit echter wel anders, daar zij als volgelingen van deze instituten dan ook verondersteld worden om zich te schikken naar hun respectievelijk opgelegde (menselijke) wetten en voorschriften .

Je hebt je er echt in verdiept he? ;)

Een tip: Je kunt beter niet over andere stromingen schrijven als je niet weet wat ze geloven. Want dat maakt je betoog er niet bepaald sterker op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Voor de RKK- gelovige en de protestants – gelovigen is dit echter wel anders, daar zij als volgelingen van deze instituten dan ook verondersteld worden om zich te schikken naar hun respectievelijk opgelegde (menselijke) wetten en voorschriften .

Je hebt je er echt in verdiept he? ;)

Een tip: Je kunt beter niet over andere stromingen schrijven als je niet weet wat ze geloven. Want dat maakt je betoog er niet bepaald sterker op.

In uw antwoord misschien toch even bij het onderwerp blijven .

En wat de tip betreft; Daar ik uit die "stromingen" kom ben ik toch van een en ander op de hoogte betreffende hetgeen men al dan niet leert en gelooft

Link naar bericht
Deel via andere websites

Teksten over geloof en sport:

1 Tim. 4:8

Oefen u in de godsvrucht. 8 Want de oefening van het lichaam is van weinig nut, doch de godsvrucht is nuttig tot alles, daar zij een belofte inhoudt van leven, in heden en toekomst. 9 Dit is een betrouwbaar woord en alle aanneming waard. 10 Ja, hierom getroosten wij ons moeite en grote inspanning

Dus dat je je in het geestelijke net zo moet oefenen als bij sport. En dat het ook moeite kost en dat je er net als bij krachttraining sterk van wordt. Je geloof bouwen door het Woord te lezen.

Judas:20 – “Maar jullie, geliefden, bewaar jezelf in de liefde van God, door jezelf op te bouwen in je allerheiligst geloof en door

te bidden in de Heilige Geest.

O ja en die tekst van die wedloop:

24 Weet gij niet, dat zij, die in de renbaan lopen, allen wel lopen, doch dat slechts één de prijs kan ontvangen? Loopt dan zó, dat gij die behaalt!25 En al wie aan een wedstrijd deelneemt, beheerst zich in alles; zij om een vergankelijke erekrans te verkrijgen, wij om een onvergankelijke. 26 Ik loop dan ook niet maar in den blinde en ik ben geen vuistvechter, die zo maar in de lucht slaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid