Spring naar bijdragen

Ware reden geloof?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 63
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

De volmaakte reden: omdat je Christus liefhebt en Hem wilt behagen.

Een iets minder volmaakte reden: omdat je naar de hemel wilt.

Een nog iets minder volmaakte reden: omdat je bang bent voor de hel.

Waarbij "minder volmaakt" nog niet meteen staat voor "verkeerd." Het volmaakte is alleen nu eenmaal het beste en uiteindelijk zul je daar ook wel naar toegroeien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik dien Hem omdat Hij me zoveel meer gegeven heeft dan ik verdien, het enige wat ik terug kan geven is mijn leven, en zelfs dat voldoet in mijn ogen niet maarja meer heb ik niet.. Daarom wil ik Hem dienen de rest van mijn leven. En ben ik bovenal gewoon dankbaar voor alles wat Hij me geeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De volmaakte reden: omdat je Christus liefhebt en Hem wilt behagen.

Een iets minder volmaakte reden: omdat je naar de hemel wilt.

Een nog iets minder volmaakte reden: omdat je bang bent voor de hel.

Maar bij die minder volmaakte redenen, wat is dan het antwoord op 'waarom geloof je überhaupt in die hemel / hel? '

Link naar bericht
Deel via andere websites

omdat de man de Waarheid sprak.

Zijn manier is de enige om Verlicht te worden.

Ik ben tegelijk boos op de dwaasheid van een forumleider, die de kern van Christus zijn boodschap tegen de FAQ vindt ingaan.

De kern van dit topic is Christus.

Ik predik dat wat de Apostelen wisten.

en dit kan iedereen nazoeken.

Wie de Waarheid wil weten, kijkt bij Gesloten Topics.

Wie zichzelf voor de gek wil blijven houden over wat Jezus gezegd zou willen hebben zeg ik Matheus 23:33 volgens de sleutel in het Grieks.

Jullie zijn als ramen die geen licht doorlaten.

De Gekruisigde Messias wil de Kameel via de Deur naar binnen laten en Israel repareren.

Deze is aan degene die mij ten onrechte verwijderd heeft en aan de mensen die dat onderstrepen omdat ze niet in staat zijn de simpele tekst in het forum gesloten te lezen.

Lees alles zoals het staat en interpreteer niets...

Hou op met jullie Dwaasheid en ga kijken wat God werkelijk gezegd heeft:#

Voor deze mensen geldt: Adderengebroed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mijn vraag voor jullie is?

Wat is de juiste reden om Jezus te dienen?

Geen idee.

oftwel:

Waarom dien je Jezus?

Omdat Hij mij gemaakt heeft, van mij houdt en als ik niks van hem wilt weten zelfs afdaalt in de rotzooi die wij van deze wereld gemaakt heeft, en daar wordt vernederd en afgeslacht. En dat hij dat ondergaat voor mij en de rest van de mensheid. En dat waarmee ik hem dien dat niet voor zijn eigen belang is, maar dat dit uiteindelijk ten goede komt voor ons, als mens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook bij mij is het inderdaad een antwoord op zijn liefde voor mij. Ik heb beseft wat hij voor mij gedaan heeft en ik besef ook dat ik niks terug kan doen dat daarbij ook maar in de buurt komt, maar ik wil toch leven zoals God het bedoeld heeft omdat ik weet dat dat het beste voor mij en voor mijn medemensen is. Ik wil graag meewerken met Gods plan, als ik dat niet zou doen zou Gods plan toch wel uitgevoerd worden maar het is gewoon vet om er deel van uit te maken, en ook een grote eer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat is de juiste reden om Jezus te dienen? Waarom dien je Jezus?

Ik heb geen idee wat de juiste reden is, ik weet ook eigenlijk niet waarom ik Jezus dien, behalve dan dat het me een diepe rust geeft en innerlijke zekerheid doordat ik het doe. Ik kan zijn liefde om me heen voelen en deel uitmaken van het komende koninkrijk. Jezus is niet voor niets voor ons gestorven en daarna weer opgestaan om voor ons een plek gereed te maken. Wij mogen Gods kinderen zijn en dat vind ik zo mooi. We zijn geliefd en worden geaccepteerd, ondanks onze fouten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar bij die minder volmaakte redenen, wat is dan het antwoord op 'waarom geloof je überhaupt in die hemel / hel? '

Ik was in de veronderstelling dat de vraag van het topic gesteld werd vanuit een alreeds bestaand geloof in Christus en dat de topicstarter zich afvroeg om welke redenen men Christus kon dienen. Maar het antwoord op jouw vraag is niet zo moeilijk: men gelooft het omdat men gelooft dat het waar is. En bewust gelovende katholieken zullen daarbij antwoorden: omdat de Kerk het leert.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dienen vind ik een lastig verschijnsel, want dat maakt je kleiner dan wie je werkelijk bent (vind ik dan).

Je zou er een minderwaardigheidscomplex van kunnen krijgen.

Ik vind in sommige kerken dat je dat ook aangepraat wordt, zodat je vervolgens de verlossing makkelijker kunt accepteren omdat je je al zo'n slechterik voelt.

De ware reden voor het geloof is hopelijk toch het zoeken naar waarheid en hopelijk deze gevonden te hebben en daar mee te leven.

En bovendien in Mattheus 20:28 Gelijk de Zoon des mensen niet is gekomen om gediend te worden, maar om te dienen, en Zijn ziel te geven tot een rantsoen voor velen (statenvertaling).

Link naar bericht
Deel via andere websites

De ware reden? Weet ik niet. Uit liefde, maar soms netzogoed omdat Hij gewoon zegt: Volg Mij, omdat het beter is voor jezelf en de mensen om je heen. Toen ik overtuigd was dat God bestond, was het voor mij niet echt een vraag van wil ik Hem dienen of niet. Waarom niet? Maar als je tegen ellende aanloopt, waarin je toch gewoon moet doen wat Hij zegt, is het soms toch omdat het moet, als dat 'de liefde van Christus dringt mij' er even niet is. Dan is het domweg gehoorzamen en daardoor kan Zijn liefde je dan weer dringen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De dubbele "reden" om Jezus te volgen staat denk ik in Johannes 6:

39 Dit is de wil van hem die mij gezonden heeft: dat ik niemand van wie hij mij gegeven heeft verloren laat gaan, maar dat ik hen allen laat opstaan op de laatste dag. 40 Dit wil mijn Vader: dat iedereen die de Zoon ziet en in hem gelooft, eeuwig leven heeft, en dat ik hen op de laatste dag uit de dood zal opwekken.’

Omdat God het wil ben ik aan Christus gegeven. En omdat God het wil zal ik leven.

Waarom ik niet bij Hem weg kan gaan? Hij doet mij inzien: "Naar wie zou ik moeten gaan, Heer? U spreekt woorden die eeuwig leven geven, en ik geloof en weet dat U de Heilige van God bent."

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mijn vraag voor jullie is?

Wat is de juiste reden om Jezus te dienen?

Geloof in de Bijbel.

Ware reden geloof?

De titel dekt niet de inhoud.

Die houdt in.

Waarom geloof je?

Omdat je het hebt geleerd van je ouders?

Omdat je het geleerd van je vrienden?

Omdat je het geleerd hebt op school?

Je kunt leren wat het geloof inhoudt.

Maar dat zegt nog niet waarom je gelooft.

Je voelt je er goed bij?

Je bent bang voor alles wat negatief is?

Je ziet geen zin in het leven en zoekt er wanhopig naar en het geloof geeft je de ultieme reden waarom je zou willen leven?

Je kunt niet accepteren dat dit leven begint uit het niks en eindigt met niks?

Je kunt niet geloven dat het slechte niet bestraft wordt en het goede niet beloont?

Ook al zei Jezus dat je uit stof geboren wordt en tot stof ook weer vergaat.

Je kunt niet geloven dat alle geestelijke verdiensten en geestelijke nood ook tot niets overblijft?

De Jezus van de Bijbel zei veel wijze woorden.

Zoals hij de liefde beschrijft is uniek en ook weer niet voor hen, die werkelijk kunnen liefhebben.

Ik denk dat idd. de wereld er anders uit zou zien, als je deze beschrijving zou volgen, ook al is het geen uitvinding van hem en wordt het alleen bij monde van hem beschreven.

Wat niet wil zeggen, dat ik al dezelfde dingen geloof, als hij deed.

Hij had immers een heel ander en eigen leven in een heel andere tijd met heel andere kennis en heel andere normen en waarden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De dubbele "reden" om Jezus te volgen staat denk ik in Johannes 6:

Komt dus direct de vraag:

Waarom geloof je dat?

Dan moet je eerst geloven dat de Bijbel, als een bundeling geschreven boeken uit verschillende perioden en van verschillende schrijvers met verschillende moeizame vertalingen, de belangrijkste autoriteit is in je leven, dat al geweest is voor ieder mens op aarde, sinds de samenstelling van wat er wel in hoort en wat niet, en dat zal blijven tot in eeuwigheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De ware reden? Weet ik niet. Uit liefde, maar soms netzogoed omdat Hij gewoon zegt: Volg Mij,

omdat het beter is voor jezelf en de mensen om je heen.

Eerlijk antwoord.

Toen ik overtuigd was dat God bestond, was het voor mij niet echt een vraag van wil ik Hem dienen of niet. Waarom niet?

Maar waarom geloofde je dat?

Maar als je tegen ellende aanloopt, waarin je toch gewoon moet doen wat Hij zegt, is het soms toch omdat het moet, ..... Dan is het domweg gehoorzamen en daardoor kan Zijn liefde je dan weer dringen.

Ieder heeft zijn motivaties om toch door te zetten. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wil je dat geloven, dan moet je eerst geloven waarom de bijbel dat zou zijn. wie die bijbel samengesteld heeft en waarom. Zeker aangezien er in het begin van het christendom er nog geen bijbel was en er verschillende mensen verschillende opvattingen hadden over wat een 'evangelie' was. De Bijbel is niet de belangrijkste autoriteit in mijn leven. De belangrijkste autoriteit in het christendom is Jezus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De Bijbel is niet de belangrijkste autoriteit in mijn leven. De belangrijkste autoriteit in het christendom is Jezus.

Waardoor heb je Jezus leren kennen?

Mij valt nu pas op, dat je schreef, dat Jezus de belangrijkste autoriteit in Christendom is en niet, dat hij dat is in jouw leven.

Natuurlijk heb je gelijk, zoals je het schreef.

Maar je omzeilt zo wel een belangrijke kwestie. ;)

Deed je dat bewust en dan waarom?

Of niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
De Bijbel is niet de belangrijkste autoriteit in mijn leven. De belangrijkste autoriteit in het christendom is Jezus.

Waardoor heb je Jezus leren kennen.

Door mijn ouders, door mijn naasten, door de mensen die hun ervaringen met Hem deelden, over hem hoorden en ze opschreven (zoals de evangeliën), in gebed, contact met Hem, in de liturgie, wat ik leerde van leraren, predikanten, theologen en andere mensen, etc.

Jezus maakt zich kenbaar door middel van de Kerk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mij valt nu pas op, dat je schreef, dat Jezus de belangrijkste autoriteit in Christendom is en niet, dat hij dat is in jouw leven.

Natuurlijk heb je gelijk, zoals je het schreef.

Maar je omzeilt zo wel een belangrijke kwestie. ;)

Deed je dat bewust en dan waarom?

Of niet?

1) Jezus is de belangrijkste autoriteit in het christendom

2) Ik ben christen

3) Jezus de belangrijkste autoriteit in mijn leven. Tenzij je stelt dat als je zondigt je op dat moment kennelijk iets anders hoger zet. En net als ieder mens zondig ik wel eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Toen ik overtuigd was dat God bestond, was het voor mij niet echt een vraag van wil ik Hem dienen of niet. Waarom niet?

Maar waarom geloofde je dat?

Ik had Hem een jaar uitgetest en om wonderen gevraagd, omdat ik occulte zaken wel begon te geloven en ik dacht: ik ben nu bij-gelovig, dan kan ik netzogoed gelovig worden. Als er dan toch geesten bestaan, waarom dan geen Oppergeest? Het was wel heel raar en ik dacht elke keer: ah, dat is gewoon toeval. Maar na een jaar was ik toch overtuigd en toen heeft mijn broer die in dezelfde tijd met zen-boeddhisme bezig was en tijdens het mediteren Jezus zag me meegenomen naar een kerk. Hij zei dat ik tegen hem gezegd had dat hij een kerk moest zoeken en hij is er toen een heel stel afgegaan tot hij een leuke had. Daar duurde het ook nog een paar maanden, voordat ik begreep dat ik Jezus moest vragen mijn zonden te vergeven en in mijn leven te komen om christen te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jezus maakt zich kenbaar door middel van de Kerk.

De leer van de Kerk is dus gebaseerd op de Bijbel en op mensen die hem lezen en uitleggen.

Alles wat je hoorde en zag in je omgeving is daar ook weer op gebaseerd.

"Het voelt goed" kan inderdaad een reden/argument zijn om je er bij en in thuis te voelen.

Met rede heeft dat weinig te maken. :)

Maar dan nog.

Ik had zo'n omgeving.

Toch ben ik mijn geloof verloren.

Omdat geloof met rede niets heeft te maken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid