Spring naar bijdragen

geaardheid, hoe veranderen


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 316
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hoi iedereen.

ik ben een meisje en ik ben meerdere malen erg verliefd geweest op een vrouw, nooit op een jongen. ik wil dit niet, ik wil graag hetero worden.

wie heeft tips voor mij,

groetjes

je kunt geen hetero worden als je lesbisch of homo bent.

je bent wie je bent en dat kun je maar beter accepteren.

dit is mijn tip dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat God er ook van vindt, Hij heeft je lief zoals je bent en naar de hel ga je zeker niet. Als jij naar de hel gaat, gaat de rest van de mensheid mee, want volgens Romeinen 3:23 heeft iedereen gezondigd, hetero of niet. Het eeuwige leven hangt niet af van wat jij wel of niet doet, maar van wat Jezus heeft gedaan voor jou. Is Jezus de Heer over jouw leven? Dan woont de Heilige Geest in jou, die je duidelijk zal maken welke dingen wel of niet volgens Gods wil zijn. Als je iets doet wat tegen Gods wil ingaat, is dat slecht voor jezelf, niet voor God, want Hij heeft het beste met je voor, net als wanneer een moeder tegen haar kind zegt dat die moet uitkijken met oversteken. God heeft jou gemaakt zoals je nu bent, en heeft een plan speciaal voor jou, je bent al perfect want je bent in Jezus, vraag dus aan God waarom je in deze situatie zit en wat Zijn bedoeling speciaal voor jou is, vraag Hem om de leiding over jouw leven te nemen, en alles zal goed komen. Je levensreis zal misschien niet makkelijk zijn, maar de eindhalte is het zeker waard. Wat je ook doet, doe het samen met God, wees eerlijk tegen Hem, Hij kent je als geen ander.

Link naar bericht
Deel via andere websites
maar waarom staat er dan in de Bijbel dat homoseksualiteit verkeerrd is?

Ja, vooral naar iemand luisteren die 2000 jaar geleden een brief schreef naar een stad om te vertellen hoe het verkeerd is om seks te hebben met mensen van hetzelfde geslacht. In dezelfde brief staat ook dat je als vrouw niet mag bidden zonder hoofddoek; heb jij altijd een hoofddoek op tijdens het bidden?

Of had je het niet over de brief naar Korinthe maar over de wetten in Leviticus? En volg je de andere wetten in dat boek dan ook op? Ongehoorzame kinderen stenigen, het verbod op kleren die verschillende stoffen bevatten, verkrachte maagden forceren te trouwen met hun verkrachter..?

Waarom zou je je houden aan de wetten van een ander land zo'n 2000 jaar geleden...?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat God er ook van vindt, Hij heeft je lief zoals je bent en naar de hel ga je zeker niet. Als jij naar de hel gaat, gaat de rest van de mensheid mee, want volgens Romeinen 3:23 heeft iedereen gezondigd, hetero of niet. Het eeuwige leven hangt niet af van wat jij wel of niet doet, maar van wat Jezus heeft gedaan voor jou. Is Jezus de Heer over jouw leven? Dan woont de Heilige Geest in jou, die je duidelijk zal maken welke dingen wel of niet volgens Gods wil zijn. Als je iets doet wat tegen Gods wil ingaat, is dat slecht voor jezelf, niet voor God, want Hij heeft het beste met je voor, net als wanneer een moeder tegen haar kind zegt dat die moet uitkijken met oversteken. God heeft jou gemaakt zoals je nu bent, en heeft een plan speciaal voor jou, je bent al perfect want je bent in Jezus, vraag dus aan God waarom je in deze situatie zit en wat Zijn bedoeling speciaal voor jou is, vraag Hem om de leiding over jouw leven te nemen, en alles zal goed komen. Je levensreis zal misschien niet makkelijk zijn, maar de eindhalte is het zeker waard. Wat je ook doet, doe het samen met God, wees eerlijk tegen Hem, Hij kent je als geen ander.

God heeft je lief zoals je bent? Je gaat niet naar de hel? God heeft een plan speciaal voor jou? Zijn dit dingen die je Bijbels kan onderbouwen? Ik snap heus wel wat je over wilt brengen en dat je het meisje wilt helpen maar met ongefundeerde evangelische cliche's strooien heeft meer fout gedaan dan goed. Je kan de Heilige Geest niet loskoppelen van de Bijbel, het is dus niet zo dat wanneer je de Heilige Geest hebt je niet meer hoeft te lezen in Gods woord. Ook kan jij niet vertellen of iemand wel of niet naar de hel/hemel gaat.

Ik zeg dit omdat door dit soort berichten, welke helaas ook vaak in sommige kerken worden verspreid, mensen met een valse hoop wegsturen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat denk je hier mee te bereiken MasterJapie?

Je hebt een christelijk meisje dat problemen heeft met haar gevoelens en ze bang is naar de hel te gaan. Dan ga jij op een sarcastische manier brengen dat het belachelijk is om de Bijbel serieus te nemen. Denk je dat je haar daar mee helpt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, je hebt gelijk, laten we haar cryptische antwoorden gaan geven zoals "Je moet je laten leiden door God, Hij zal je laten zien wat het juiste is" of "alleen God kan bepalen of je naar de hel gaat of niet, je moet aan hem vragen of je goed bezig bent". Dit is een perfect voorbeeld van hoe religie je van binnen uit kapot kan maken, door je te laten denken dat er iets mis met je is terwijl het niet zo is, dus ik vond het nu niets anders dan gepast om de Bijbel op dit punt even flink belachelijk te maken, zodat zij kan inzien dat het belachelijk is om te denken dat haar geaardheid een zonde is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben ook christelijk, maar ben het toch voor een groot deel met MasterJapie eens. Je kunt de bijbel best serieus nemen, maar je moet de dingen wel in de context zien. Het is voor mij geen boek van regels, maar een boek van hoe mensen invulling hebben gegeven aan hun leven met God, met al hun verschillende roepingen en achtergronden. Dat betekent niet dat ik geen waarde hecht aan de leefwijze die gepromoot wordt (al is die zelfs in de bijbel niet altijd hetzelfde), of de bijbel afdoe als onzin, of maar teksten kies die mij wel uitkomen. Maar het betekend wel dat het geen magisch boek is, het is niet uit de hemel komen vallen, God is niet de (enige?) auteur. Er is geen handleiding voor elk leven apart, we zullen onze eigen keuzes moeten maken, naar eer en geweten. Mijn leiddraad is daarbij Romeinen 12: 18:

Stel, voor zover het in uw macht ligt, alles in het werk om met alle mensen in vrede te leven.

Want op deze manier, heb ik mijn naasten lief.

Bovendien, de enorme aandacht en sterke meningen die er altijd zijn over seksualiteit en seksuele geaardheid verbazen mij, omdat de meeste mensen de andere 'regels' rustig aan de laars lappen. Bijvoorbeeld kwaadspreken, begeren wat van een ander is. En het erge vind ik nog, dat ik dat inderdaad als zonde zie, omdat het iemand anders, een naaste, kwaad doet.

Terwijl dat in homoseksualiteit niet gebeurd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt niet NIET lesbisch worden. Noch lijkt het me sterk dat je naar de hel gaat om die reden.

Eerste tip inderdaad: Accepteer wie je bent.

Tweede tip. Als je echt niet lesbisch wilt zijn, is er maar 1 manier: De gevoelens en de bron ervan ontwijken. Dus zo weinig mogelijk in situaties komen waar je verliefd kunt worden op vrouwen. Het is wetenschappelijke onderbouwd dat dit gedrag tot uitdoving van die gevoelens leidt. Het is weliswaar praktisch zeer moeilijk te realiseren, en al even wetenschappelijk bewezen dat je er waarschijnlijk niet gelukkiger van wordt, maar wellicht is het voor jou het beste van de twee Kwaden.

En wat je ook doet: Niet trouwen met iemand en kinderen krijgen omdat je denkt dat dat helpt. daar heb je niet alleen jezelf mee. maar ook je partner en kinderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ongelofelijk...jullie vinden dus inderdaad dat je de Bijbel wat betreft homoseksualiteit serieus moet nemen? Het word 3x genoemd, in de brief aan Korinthe (10 Dwaal niet! Ontuchtplegers, afgodendienaars, overspelers, schandknapen, mannen die met mannen slapen, dieven, hebzuchtigen, dronkaards, lasteraars en rovers zullen het Koninkrijk van God niet beërven.), in Leviticus (22 Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk.), en de brief aan de Romeinen (Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald._, en alledrie de keren wordt het afgewezen, waardoor mensen zoals Meisjexxx zichzelf niet durven zijn...

Ik probeerde haar te doen inzien dat je dit niet zo letterlijk zou moeten lezen, ik probeerde het in een context te plaatsen dat deze 'wetten' belachelijk maakt (in de brief aan korinthe staat ook dat je met een hoofddoek moet bidden, en half Leviticus word tegenwoordig als barbaars gezien) zodat ze de teksten wat betreft homoseksualiteit ook door de vingers kan zien (ik neem namelijk aan dat ze niet altijd bid met een hoofddoek op en dat ze geen ongehoorzame kinderen stenigt). Maar blijkbaar moet alles altijd lief en aardig worden doorgegeven? "God heeft je lief, hij houdt altijd van je, je moet doen wat je denkt dat God van je wilt, alleen God kan je hiermee helpen, alleen God weet wie naar de hemel/hel gaat". Hoe moet dat haar in hemelsnaam helpen? Geef gewoon toe dat de Bijbel op dit punt flink wat steken laat vallen in plaats van reacties te verwijderen die dat aantonen... :?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoi iedereen.

ik ben een meisje en ik ben meerdere malen erg verliefd geweest op een vrouw, nooit op een jongen. ik wil dit niet, ik wil graag hetero worden.

wie heeft tips voor mij,

groetjes

Lieve Meisjexxx,

Wat ontzettend naar voor je dat je je zo slecht voelt over jezelf. Ik heb zelf geen ervaring met homoseksuele gevoelens, maar ik kan me wel goed voorstellen dat het heel erg schrikken is en dat je erg twijfelt aan jezelf. Een paar tips, hopelijk heb je er wat aan:

1. Je bent nog erg jong, dus gun jezelf wat tijd om jezelf te ontwikkelen. Als je 17 bent ben je nog volop bezig met het leren kennen van jezelf en het ontdekken van verliefde gevoelens en je seksualiteit. Er zijn mensen die op hun 17e al helemaal weten dat ze homo of lesbisch zijn (en die zijn dat ook echt), maar voor veel mensen is het allemaal nog erg onzeker en warrig. Dus heb geduld met jezelf met uitzoeken wie je bent en op wie je valt.

!!! 2. De allerallerallerbelangrijkste: God houdt van jou, zoals je bent. Het maakt voor Hem helemaal NIKS uit of je nou man of vrouw bent, jong of oud, of homo of hetero. Als Hij naar jou kijkt, ziet Hij een meisje dat Hij heeft gemaakt en van wie Hij zielsveel houdt. Hij keurt jou niet af, wat voor gevoelens je ook hebt.

Er staan in de Bijbel een paar verzen over homoseksualiteit, maar die gaan allemaal over een bepaald gedrag. NERGENS staat in de Bijbel dat God mensen die homoseksuele gevoelens hebben afkeurt. Soms lijkt dat niet zo, omdat christenen nogal naar doen over homo's. Maar in de Bijbel kun je nergens terugvinden dat jij minder waard bent dan wie dan ook. En NERGENS staat in de Bijbel dat als jij homoseksuele gevoelens hebt, of als jij een relatie aan zou gaan met een vrouw, dat jij naar de hel zou gaan.

In de Bijbel (Joh 3:16) staat zelfs dat iedereen die in Hem gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft. Er staat dus nadrukkelijk niet dat alleen hetero's eeuwig leven hebben. Of je nou homo of hetero bent, als jij oprecht Jezus volgt en in Hem gelooft, ga jij naar de hemel.

3. Er is iets heel belangrijks dat daaruit volgt: jij moet ook van jezelf houden. Anders kom je niet verder. En ik denk dus dat het heel belangrijk is dat jij jezelf accepteert zoals je bent. Het kan zijn dat je lesbisch bent, en in dat geval kun je er denk ik niets aan veranderen. Maar in dat geval moet je jezelf voor ogen houden dat jij niet minder waard bent dan hetero's. Jij bent net zo goed als ieder ander een kind van God, een koningskind. Dat is het belangrijkste.

4. Een moeilijke vraag voor veel christenen is of je, als je lesbisch bent, een relatie aan mag gaan met een vrouw. Er staan namelijk teksten in de Bijbel die volgens sommigen zeggen dat je niet een seksuele relatie mag hebben met iemand van hetzelfde geslacht. Maar zoals al in dit topic kunt zien, wordt daar heel verschillend over gedacht. Er zijn ook veel mensen die geloven dat die Bijbelteksten helemaal niet gaan over mensen zoals jij.

Ik denk dat het het beste zou zijn als je hier met iemand over zou kunnen praten en dat je hier zelf over gaat nadenken en bidden. Als je ergens op een forum, zoals hier, de vraag stelt of je als homo een relatie aan mag gaan, krijg je alleen maar allemaal verschillende meningen over heen en krijg je felle discussies. Ik denk niet dat je daar iets aan hebt.

Heb je mensen in je omgeving met wie je hierover kunt praten? Dat is denk ik het belangrijkste, want dan hoef je je niet alleen te voelen. Ga je naar de kerk, en zijn daar mensen met wie je erover kunt praten? Mocht je niet iemand kennen die je begrijpt, zou je ook met christelijke organisaties voor homo's contact op kunnen nemen. Bekende organisaties zijn bijvoorbeeld Contrario en RefoAnders, die kun je wel op internet vinden.

Hopelijk heb je hier wat aan. En bedenk vooral dat je echt niet minder waard, minder leuk, minder mooi, of wat dan ook bent als je verliefd wordt op vrouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lawrencelot en Jeast, als jullie die discussie verder gaan voeren, mag dat, maar wil een van jullie daar dan een apart topic voor maken? Dan kunnen we hier bij het onderwerp blijven. Bij voorbaat dank!

Ik ga hier inderdaad maar niet in op wat Jeast zei, daar is Meisje niet bij gebaat, maar Jeast als je hierover door wil praten kun je wel een berichtje sturen ofzo (ik kan zelf geen berichtjes sturen trouwens zie ik net)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid