Spring naar bijdragen

Gebedsgenezers, kwakzalvers of geneesheren?


Aanbevolen berichten

Ik denk dat degenen die kritiek hebben, ook kritiek zouden hebben op Jezus als ze zouden hebben geleefd in de tijd dat Hij als Mens op aarde was. Ze zouden de massale genezingen van Jezus waarschijnlijk maar een hoop heisa hebben gevonden, het overbodig en gevaarlijk vinden en het 'inpalmen' noemen.

Daar heb je nou precies waar het verschil zit in Jezus en de mensen van nu, Jezus genas nou eenmaal iedereen, gebedsgenezers niet. Dus je kunt niet zeggen dat mensen die kritiek hebben op gebedsgenezers, ook kritiek gehad zouden hebben op Jezus als mens, want de twee dingen zijn totaal niet te vergelijken.

Het wordt tijd dat Zijlstra het niet meer hoeft te doen, omdat we zelf uit gaan stappen. Ik heb geen kritiek op hem of anderen zoals hij, maar mij trekt het ook niet meer, die massale genezingsdiensten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 302
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

als jezus anoniem op de het leidse plein her en der mensen aan het genezen was met directe genezingen zoals blinde die gaan zien of een oorlogsveteraan een nieuw been laten aangroeien, zonder show, zonder achterliggend agenda, zonder al die poppenkast, dan zou ik welzeker 100 keer meer geintereseerd zijn in wie diegene is.

Ja dat is ook de bedoeling, dat Hij door gewone mensen heen werkt. Dan kijkt iedereen naar Hem en niet naar iemand op een podium.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat degenen die kritiek hebben, ook kritiek zouden hebben op Jezus als ze zouden hebben geleefd in de tijd dat Hij als Mens op aarde was. Ze zouden de massale genezingen van Jezus waarschijnlijk maar een hoop heisa hebben gevonden, het overbodig en gevaarlijk vinden en het 'inpalmen' noemen.

Daar heb je nou precies waar het verschil zit in Jezus en de mensen van nu, Jezus genas nou eenmaal iedereen, gebedsgenezers niet. Dus je kunt niet zeggen dat mensen die kritiek hebben op gebedsgenezers, ook kritiek gehad zouden hebben op Jezus als mens, want de twee dingen zijn totaal niet te vergelijken.

Het wordt tijd dat Zijlstra het niet meer hoeft te doen, omdat we zelf uit gaan stappen. Ik heb geen kritiek op hem of anderen zoals hij, maar mij trekt het ook niet meer, die massale genezingsdiensten.

Mij maakt het niet uit. Ik ben alleen maar uit op Gods glorie en op vermindering van de lasten van mensen. Het maakt me niet uit of genezingen plaatsvinden onder vier ogen of onder miljoenen ogen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het kwam ook voor dat Jezus' discipelen iemand niet konden genezen, maar dat Jezus die persoon wel kon genezen. Niemand is als Jezus. Jezus is het ultieme voorbeeld van zuiver geloof en opvolgen van de Vader. Elke volgeling van Hem is minder dan Hij.

Maar ondanks dat zouden we grotere werken doen dan Hij, omdat Hij ze door ons heen wil doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
als jezus anoniem op de het leidse plein her en der mensen aan het genezen was met directe genezingen zoals blinde die gaan zien of een oorlogsveteraan een nieuw been laten aangroeien, zonder show, zonder achterliggend agenda, zonder al die poppenkast, dan zou ik welzeker 100 keer meer geintereseerd zijn in wie diegene is.

Het zou goed zijn om genezingen te beschouwen als 'zonder show / achterliggende agenda / poppenkast'. Helaas zijn veel mensen onterecht wantrouwend, zoals mensen ook onterecht wantrouwend waren toen Jezus als Mens op aarde genezingen deed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het kwam ook voor dat Jezus' discipelen iemand niet konden genezen, maar dat Jezus die persoon wel kon genezen. Niemand is als Jezus. Jezus is het ultieme voorbeeld van zuiver geloof en opvolgen van de Vader. Elke volgeling van Hem is minder dan Hij.

Maar ondanks dat zouden we grotere werken doen dan Hij, omdat Hij ze door ons heen wil doen.

Mee eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
als jezus anoniem op de het leidse plein her en der mensen aan het genezen was met directe genezingen zoals blinde die gaan zien of een oorlogsveteraan een nieuw been laten aangroeien, zonder show, zonder achterliggend agenda, zonder al die poppenkast, dan zou ik welzeker 100 keer meer geintereseerd zijn in wie diegene is.

Het zou goed zijn om genezingen te beschouwen als 'zonder show / achterliggende agenda / poppenkast'. Helaas zijn veel mensen onterecht wantrouwend, zoals mensen ook onterecht wantrouwend waren toen Jezus als Mens op aarde genezingen deed.

echt niet. de wereld zit vol met bedriegers en dat soort snoodaards. het is een beetje naïef om die te vergeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
als jezus anoniem op de het leidse plein her en der mensen aan het genezen was met directe genezingen zoals blinde die gaan zien of een oorlogsveteraan een nieuw been laten aangroeien, zonder show, zonder achterliggend agenda, zonder al die poppenkast, dan zou ik welzeker 100 keer meer geintereseerd zijn in wie diegene is.

Het zou goed zijn om genezingen te beschouwen als 'zonder show / achterliggende agenda / poppenkast'. Helaas zijn veel mensen onterecht wantrouwend, zoals mensen ook onterecht wantrouwend waren toen Jezus als Mens op aarde genezingen deed.

echt niet. de wereld zit vol met bedriegers en dat soort snoodaards. het is een beetje naïef om die te vergeten.

De wereld zit inderdaad vol met bedriegers en snoodaards. Dat wil niet zeggen dat integere 'gebedsgenezers' geen mensen kunnen genezen in Jezus' naam om mensen goed te doen. Wil je je geld houden, houd je geld dan en ontvang gratis genezing van Jezus. Jezus is nooit uit op je geld en Jezus' dienaars zijn ook nooit uit op je geld.

Mat. 10:8

Geneest zieken, wekt doden op, reinigt melaatsen, drijft boze geesten uit. Om niet hebt gij het ontvangen, geeft het om niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tuurlijk, en om de een of andere duistere reden heeft hij alle zieke mensen op deze wereld laten barsten.

[...]

Hoe erg het echt is kan je lezen in het OT. De goedheid en genade van God wordt daar in alle bloederigheid ten toon gespreid.

God laat geen mensen barsten.

Als God bestaat dan laat hij wel mensen barsten; kijk maar eens hoeveel zieken en gehandicapten er op deze wereld zijn.

Ook toont het OT Gods liefde aan. God laat zich in het OT zien als een zeer goede God Die graag zegent, graag zonden vergeeft, genadig en overvloedig is.

Maar hoe verklaar je als bijbelgetrouw christen dan dat jouw veronderstelde algoede barmhartige god voor slavernij is ? Hoe verklaar je dat jouw algoede barmhartige god meehelpt de volkeren van Kanaan uit te roeien ? Dit zijn zomaar een paar voorbeelden die jouw bewering volledig onderuit halen.
Link naar bericht
Deel via andere websites

God is altijd lief en goed. Behalve als je toevallig in Sodom of Gomorra was zo'n 5 minuten voordat ze in vlammen opgingen. Of als je als wachter op de muur van Jericho een dienst aan het draaien was toen God z'n volk met trompetten eromheen liet dansen. Of als je in Australië woonde en dus onmogelijk de waarschuwingen van Noach kon aanhoren en je met de rest van de bevolking verdronk. Of als je als Egyptische soldaat gewoon je werk deed en orders opvolgde en de gespleten zee in werd gestuurd achter Mozes aan..in dat geval was God ook niet al te vriendelijk en lief voor je. Of als je eind 17e eeuw als kruidenier een zaakje wilde openen in Salem en je werd aangezien als heks/tovenaar die seks met de duivel heeft en je op de brandstapel werd gegooid...getuigd nou ook niet echt van God's liefde..

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Masterjapie,

Geloof me er zijn ook veel christenen die daar mee worstelen. Als je in alles Gods hand ziet dan moet je onder ogen zien dat er ook veel verschrikkelijke dingen gebeurden.

In mijn ogen zinloze dingen; inderdaad het verhaal van de ark is voor christenen een verhaal van hoop ( en dan heb ik het er nog niet eens over of waar gebeurd is of mytisch), maar de rest van de wereld bevolking stierf, werd verzwolgen door het water. Hoe konden mensen meer dan 200 km vanaf Noach weten van God daarvoor hoefde je nog niet eens in Nieuw Zeeland te wonen.

Ik kan het niet anders zien als vloedgolven nu, orkanen zoals Nancy etc, ook oorlogen zijn van alle tijden, maar duizenden jaren geleden zal men in alles letterlijk Gods hand hebben gezien. Ik kan dat niet meer geloven; ja ook omdat ik de Liefdevolle kant van Jezus meer aandacht geef; misschien is dat fout. Maar anders kan ik niet want dan zou ik in een wrede God geloven. Nee soft is het niet, het leven is niet soft maar een wrede God wil niemand volgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zelf geloof dat de Schrift het woord van God is, zoals dat hoort binnen het christendom. Maar ik geloof wel dat de Schrift dat weleens op een héél andere wijze kan zijn dan wij gebruikelijk achten. Soms kun je de menselijke, religieuze geest die oprecht God zoekt heel mooi en romantisch omschrijven, maar soms kun je het veel duidelijker maken door haar gewoon open en bloot te laten zíén.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het was meer even een reactie op Eulogia die eerder beweerde dat de God van het OT alleen maar lief en goed en genadig is. God liet bijvoorbeeld weinig genade zien aan de 42 kinderen die Elisa uitmaakte voor..-houd je vast-.. 'kaalkop'!. God stuurde daar toch mooi 2 beren op af die ze met huid en haar verslonden. In het NT word Hij heel anders afgebeeld en lijkt het alsof Hij een anger management cursus gevolgd heeft, maar in het OT kon er nog wel wat bijgeschaafd worden aan de begrippen rond 'genade' en 'liefde'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
God is altijd lief en goed. Behalve als je toevallig in Sodom of Gomorra was zo'n 5 minuten voordat ze in vlammen opgingen. Of als je als wachter op de muur van Jericho een dienst aan het draaien was toen God z'n volk met trompetten eromheen liet dansen. Of als je in Australië woonde en dus onmogelijk de waarschuwingen van Noach kon aanhoren en je met de rest van de bevolking verdronk. Of als je als Egyptische soldaat gewoon je werk deed en orders opvolgde en de gespleten zee in werd gestuurd achter Mozes aan..in dat geval was God ook niet al te vriendelijk en lief voor je. Of als je eind 17e eeuw als kruidenier een zaakje wilde openen in Salem en je werd aangezien als heks/tovenaar die seks met de duivel heeft en je op de brandstapel werd gegooid...getuigd nou ook niet echt van God's liefde..

Abraham bidt voor Sodom

23 En Abraham kwam dichterbij en zei: Zult U ook de rechtvaardige tegelijk met de goddeloze wegvagen?

24 Misschien zijn er vijftig rechtvaardigen binnen de stad; wilt U hen ook wegvagen en de plaats niet sparen omwille van de vijftig rechtvaardigen die daarin zijn?

25 Er kan toch geen sprake van zijn dat U zoiets doet, dat U de rechtvaardige samen met de goddeloze doodt? Dan zal het zijn: zo de rechtvaardige, zo de goddeloze. Daar kan bij U toch geen sprake van zijn! Zou de Rechter van de hele aarde geen recht doen?

26 Toen zei de HEERE: Als Ik in Sodom vijftig rechtvaardigen binnen de stad vind, dan zal Ik de hele plaats omwille van hen sparen.

27 Abraham antwoordde en zei: Zie toch, ik heb het aangedurfd om tot de Heere te spreken, hoewel ik stof en as ben!

28 Misschien zullen er aan de vijftig rechtvaardigen vijf ontbreken; zult U dan om vijf mensen de hele stad te gronde richten? En Hij zei: Ik zal haar niet te gronde richten, als Ik er vijfenveertig vind.

29 Hij sprak opnieuw tot Hem: Misschien zullen er daar veertig gevonden worden! En Hij zei: Ik zal het niet doen omwille van die veertig.

30 Verder zei hij: Laat de Heere toch niet in toorn ontbranden, omdat ik spreek; misschien zullen er daar dertig gevonden worden! En Hij zei: Ik zal het niet doen, als Ik er daar dertig vind.

31 Hij zei: Zie toch, ik heb het aangedurfd om tot de Heere te spreken; misschien zullen er daar twintig gevonden worden! En Hij zei: Ik zal haar niet te gronde richten omwille van die twintig.

32 Verder zei hij: Laat de Heere toch niet in toorn ontbranden, omdat ik nog eenmaal spreek: Misschien zullen er tien gevonden worden. En Hij zei: Ik zal haar niet te gronde richten omwille van die tien.

33 Toen ging de HEERE weg, nadat Hij geëindigd had met Abraham te spreken, en Abraham keerde terug naar zijn woonplaats. :B

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het was meer even een reactie op Eulogia die eerder beweerde dat de God van het OT alleen maar lief en goed en genadig is. God liet bijvoorbeeld weinig genade zien aan de 42 kinderen die Elisa uitmaakte voor..-houd je vast-.. 'kaalkop'!. God stuurde daar toch mooi 2 beren op af die ze met huid en haar verslonden. In het NT word Hij heel anders afgebeeld en lijkt het alsof Hij een anger management cursus gevolgd heeft, maar in het OT kon er nog wel wat bijgeschaafd worden aan de begrippen rond 'genade' en 'liefde'.

In het OT moest God rechtspreken over zonden, vandaar ook de soms harde straffen. Gelukkig hebben we nu een Verlosser, anders gingen we allemaal regelrecht naar de hel. Vergeet niet, God hoeft ons geen verantwoording af te leggen, mensen denken vaak dat ze wel even op de stoel van God kunnen gaan zitten maar de realiteit is, je bent zijn schepping en niet andersom. God is dezelfde gisteren, heden en toekomst. Wat je zag in het OT is Gods maatstaf ook vandaag de dag, echter hebben we dankzij Jezus nu toegang tot zijn genade en is de straf die rechtmatig voor ons allen gold gedragen door Jezus. Jouw zonden zijn dus ook gewoon gestraft met de doodstraf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het was meer even een reactie op Eulogia die eerder beweerde dat de God van het OT alleen maar lief en goed en genadig is. God liet bijvoorbeeld weinig genade zien aan de 42 kinderen die Elisa uitmaakte voor..-houd je vast-.. 'kaalkop'!. God stuurde daar toch mooi 2 beren op af die ze met huid en haar verslonden. In het NT word Hij heel anders afgebeeld en lijkt het alsof Hij een anger management cursus gevolgd heeft, maar in het OT kon er nog wel wat bijgeschaafd worden aan de begrippen rond 'genade' en 'liefde'.

In het OT moest God rechtspreken over zonden, vandaar ook de soms harde straffen.

Harde straf? Een pak slaag van je pa als je een koekje pikt is een harde straf. Een hele maand nablijven omdat je een propje papier tegen iemand aangooide is een harde straf. Ik heb het over 42 kinderen die verscheurd werden door beren omdat ze iemand een kaalkop noemden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het was meer even een reactie op Eulogia die eerder beweerde dat de God van het OT alleen maar lief en goed en genadig is. God liet bijvoorbeeld weinig genade zien aan de 42 kinderen die Elisa uitmaakte voor..-houd je vast-.. 'kaalkop'!. God stuurde daar toch mooi 2 beren op af die ze met huid en haar verslonden. In het NT word Hij heel anders afgebeeld en lijkt het alsof Hij een anger management cursus gevolgd heeft, maar in het OT kon er nog wel wat bijgeschaafd worden aan de begrippen rond 'genade' en 'liefde'.

In het OT moest God rechtspreken over zonden, vandaar ook de soms harde straffen.

Harde straf? Een pak slaag van je pa als je een koekje pikt is een harde straf. Een hele maand nablijven omdat je een propje papier tegen iemand aangooide is een harde straf. Ik heb het over 42 kinderen die verscheurd werden door beren omdat ze iemand een kaalkop noemden.

En dan te bedenken dat de joden het NT een antisemitisch boek noemen! :+

Overigens vervloekte Elisa de kinderen (2 Kon 2,24) dus hoezo is dat God zijn schuld?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het was meer even een reactie op Eulogia die eerder beweerde dat de God van het OT alleen maar lief en goed en genadig is. God liet bijvoorbeeld weinig genade zien aan de 42 kinderen die Elisa uitmaakte voor..-houd je vast-.. 'kaalkop'!. God stuurde daar toch mooi 2 beren op af die ze met huid en haar verslonden. In het NT word Hij heel anders afgebeeld en lijkt het alsof Hij een anger management cursus gevolgd heeft, maar in het OT kon er nog wel wat bijgeschaafd worden aan de begrippen rond 'genade' en 'liefde'.

In het OT moest God rechtspreken over zonden, vandaar ook de soms harde straffen.

Harde straf? Een pak slaag van je pa als je een koekje pikt is een harde straf. Een hele maand nablijven omdat je een propje papier tegen iemand aangooide is een harde straf. Ik heb het over 42 kinderen die verscheurd werden door beren omdat ze iemand een kaalkop noemden.

Dat was geen straf van God, dat was een verkeerde karaktertrek van Elisa, die wel zo gezalfd was door God dat zijn woorden kracht hadden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat was geen straf van God, dat was een verkeerde karaktertrek van Elisa, die wel zo gezalfd was door God dat zijn woorden kracht hadden.

Wat? Dus als God iemand 'gezalfd' heeft, dan kan diegene God alles laten doen wat hij of zij wilt? Als één of andere poppenspeler? Ik dacht het niet. Elisa stuurde die beren trouwens niet op die kinderen af. Elisa vervloekte ze in God's naam. Uiteindelijk was het toch echt God die het blijkbaar een goed idee vond om ze allemaal af te slachten met beren.

Overigens zal dit verhaal wel niet echt gebeurd zijn, net als alle andere verhalen in het OT, maar dat de God van het OT altijd liefdevol en genadig is is echt niet waar ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat was geen straf van God, dat was een verkeerde karaktertrek van Elisa, die wel zo gezalfd was door God dat zijn woorden kracht hadden.

Wat? Dus als God iemand 'gezalfd' heeft, dan kan diegene God alles laten doen wat hij of zij wilt? Als één of andere poppenspeler? Ik dacht het niet. Elisa stuurde die beren trouwens niet op die kinderen af. Elisa vervloekte ze in God's naam. Uiteindelijk was het toch echt God die het blijkbaar een goed idee vond om ze allemaal af te slachten met beren.

waarom niet? er zijn wel meer personages die hun krachten misbruikten in de bijbel. wat vind je van mozes, die op de rots sloeg om er water uit te halen in plaats van het simpelweg bevelen zoals god gezegd had? daar was god best pissig over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid