Spring naar bijdragen

Wie is ook sponsor van een kind?


Aanbevolen berichten

Ik sponsor (sommige financieel/sommige door te schrijven) van Compassion en een meisje van het HLID in Jordanie.

Ik vind dit heel waardevol.

Mijn Compassionsponsor(schrijf)kinderen komen uit Rwanda (4) en Togo (1). Het jongetje uit Togo wordt eigenlijk gesponsord door de kinderen van de kindernevendienst van onze kerk, maar ik coordineer dat project en heb dus de eer om te mogen schrijven met hem en de tekeningen van onze kinderen mee te sturen.

Sponsoren jullie ook een kind op een bepaalde manier? En bij welke organisatie? Het lijkt me leuk om met andere sponsors in conatct te komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb bewust gekozen voor Compassion. Ik wilde een organisatie waarin alle kinderen opgenomen werden, ondanks welk geloof dan ook en waarin de kinderen ook vrij zijn om hun eigen geloof te behouden. Dit doet Compassion wel. Alle kinderen krijgen wel het evangelie te horen, maar dit is ook vrijwillig.

Dank je Ursa, het is nog even uitzoeken hoe het forum precies werkt. Is er ergens een plekje waar je je kan voorstellen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...

Compassian is zeker niet de ideale organisatie, Jezuieten zijn nog oecomenischer en vrijer in het helpen van mensen dan ze.

Ze werken vooral ook veel in christelijke landen, en proberen daar kinderen te helpen, op zich nobel: maar alleen kinderen die vervolgens naar evangelische kerken toe moeten gaan en evangelisch onderwijs volgen, katholieke of orthodoxe doelen en kinderen worden in beginsel alleen geholpen ze evangelisch onderwijs en bijbelstudie willen volgen.

Hun uitspraak dat ze niet bij een bepaalde denominatie horen klopt wel, er zijn immers zoveel losse evangelische denominaties dat het niet verstandig je zou zijn aan eentje ervan te koppelen. Voor katholieke, orthodoxe of Angelicaanse christenen hebben ze echter weinig te bieden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Mystic

Natuurlijk is dat zo, zeker in het verleden.

Maar het is dus wel goed om aan te geven dat het een uitgesproken verzuilde instelling is.

Je moet dus gewoon weten dat als je een kindje sponserd bij hun, dat een flink deel gaat naar het bekeren van katholieken en niet alleen naar noodhulp. Dat is natuurlijk prima toegstaan, maar het is wel nuttig het erbij te zetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid