Spring naar bijdragen

Mars voor het leven


Aanbevolen berichten

Hartelijk nodigen wij u uit, deel te nemen aan de jaarlijkse stille Mars voor het Leven, georganiseerd door de Nederlandse Pro-Life organisatie Schreeuw om Leven / Cry for Life, in samenwerking met andere organisaties, waaronder Christenen voor de Waarheid (CFT) en Hulp Vervolgde Christenen (HVC).

De Mars voor het Leven wordt jaarlijks gehouden om aandacht te vragen voor het recht op bescherming van het ongeboren leven. Door deelname aan deze stille tocht vragen de deelnemers aan koningin en overheid om de liberale wetten, waarin de vrijheid van abortus en euthanasie geregeld is terug te draaien. Deze wetten vormen een bedreiging voor het ongeboren kind, onze oudere burgers en de christelijke familiewaarden.

De Mars voor het Leven is georganiseerd rond de datum van 18 december, dat is de dag waarop in 1980 de leden van de Tweede Kamer de Wet Afbreking Zwangerschap aannamen met een stem meerderheid. Abortus werd daardoor legaal, en beschikbaar voor alle vrouwen, tot de 24ste week van hun zwangerschap.

De route van de Mars zal de deelnemers voeren rondom de regeringsgebouwen in het centrum van Den Haag. Het is een stille tocht. Spandoeken en borden zullen beschikbaar worden gesteld door de mars organisatie.

Zie voor verdere informatie onze websites www.schreeuwomleven.nl, www.BrinkTV.com en www.erishulp.nl, of bezoek ons op Facebook: facebook.com/MarsvoorhetLeven

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij zo'n onderwerp heb ik eigenlijk een hekel aan spandoeken en borden. Waarom niet gewoon één sober bord met daarop gewoon de naam "Mars voor het leven?" Men kan dan nog altijd folders uitdelen waarin op heldere, doch wel niet-veroordelende wijze het standpunt uiteen wordt gezet. Of is dat te ingewikkeld voor "radicale christenen?"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja Robert, deze mensen zijn niet zo van de nuance. Ik heb zelf wel eens meegelopen. Je mocht niet praten met de tegendemonstranten. Met eentje had ik nog wel een interessant gesprek. Een ander sprak geen woord, ging in de weg staan en spuugde naar ons. Ergens vond ik dat nog het beangstigendst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid