Spring naar bijdragen

Wat heb jij geleerd van Credible?


Aanbevolen berichten

Nou, dat dus. Wat heb jij geleerd op of van Credible? Heb je inzicht gekregen in andere christelijke stromingen of zijn de mysteriën van het katholicisme onthuld? Vertel!

Ik heb eigenlijk voornamelijk geleerd hoe mensen in elkaar kunnen zitten. En dat het verdraaid lastig is om iedereen tevreden te houden op een forum met zo veel verschillende mensen en dus meningen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat ik heb geleerd is dat een grapje maken in de digitale omgeving van credible snel verkeerd opgevat wordt. Of dat ligt aan de omgeving of de personen in de omgeving ben ik nog niet helemaal uit. :)

Dat ligt er denk ik aan dat het vaak over serieuze onderwerpen gaat en dan denken mensen snel dat je alles serieus bedoelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nou, dat dus. Wat heb jij geleerd op of van Credible? Heb je inzicht gekregen in andere christelijke stromingen of zijn de mysteriën van het katholicisme onthuld? Vertel!

Ik heb eigenlijk voornamelijk geleerd hoe mensen in elkaar kunnen zitten. En dat het verdraaid lastig is om iedereen tevreden te houden op een forum met zo veel verschillende mensen en dus meningen.

Ik heb geleerd over hoe een forum werkt en mensen online onderling.

Ik heb geleerd over verschillende stromingen: Hoe gelovigen uit die stromingen inhoudelijk over zaken denken en ook het bewust worden hoe mensen naar de bijbel kijken door hun eigen bril, maar vanuit die bril gekeken het heel bijbels kan zijn, terwijl iemand met een andere bril op iets anders gelooft wat dan heel bijbels is, terwijl dat ze het tegenovergestelde geloven.

Ik heb geleerd hoe ongelooflijk nutteloos het is te denken dat je de persoon waarmee je discussieert kunt overtuigen van je eigen gelijk.

Ik heb veel over mijn eigen geloof geleerd. In een discussie wordt je ook gemotiveerd meer te verdiepen in je eigen argumenten en de ontstaansgeschiedenis van je visie.

Ik denk dat dit forum me ook wel op taalgebied sterker heeft gemaakt en ook dat ik dingen ben tegen gekomen die me tot onderzoek hebben aangezet omdat ik er meer over wil leren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb geleerd hoe ongelooflijk nutteloos het is te denken dat je de persoon waarmee je discussieert kunt overtuigen van je eigen gelijk.

Ik heb veel over mijn eigen geloof geleerd. In een discussie wordt je ook gemotiveerd meer te verdiepen in je eigen argumenten en de ontstaansgeschiedenis van je visie.

Dat heb ik ook allebei geleerd ja, en dat is heel handig in het daag'lijks leven. Mensen zijn koppig, dat zit er ondertussen wel diep in ja.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mensen zijn koppig, dat zit er ondertussen wel diep in ja.

Dat is denk ik altijd zo geweest.

'Zeg tegen de dochter van Sion: Zie, uw Koning komt tot u, zachtmoedig en gezeten op een ezelin en een veulen dat een jong van een jukdragende ezelin is.' (Mat 21,5)

De ezelin komt vaker voor in de Bijbel, denk aan de ezelin van Bileam en was ook Eva niet met recht een ezelin toen ze geloofde wat de slang zei?

Koppigheid is iets wat in ons aard ligt en wat de reden is van vele geschillen. De humanisten die dat ontkennen bevestigen dat alleen maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mensen zijn koppig, dat zit er ondertussen wel diep in ja.

Dat is denk ik altijd zo geweest.

'Zeg tegen de dochter van Sion: Zie, uw Koning komt tot u, zachtmoedig en gezeten op een ezelin en een veulen dat een jong van een jukdragende ezelin is.' (Mat 21,5)

De ezelin komt vaker voor in de Bijbel, denk aan de ezelin van Bileam en was ook Eva niet met recht een ezelin toen ze geloofde wat de slang zei?

Koppigheid is iets wat in ons aard ligt en wat de reden is van vele geschillen. De humanisten die dat ontkennen bevestigen dat alleen maar.

het is maar net wat je onder koppigheid verstaat.

sommigen noemen het hebben van een andere mening dan zijzelf en het zelf nadenken van de ander, doordat deze zich niet zich wil conformeren al koppigheid.

het kan daarentegen ook een positieve eigenschap zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op Credible heb ik wel geleerd dat er christenen zijn in allerlei rangen en standen, dat wist ik natuurlijk wel maar hier kom ik meer ruimere opvattingen tegen dan op verschillende andere christelijk discussie sites.

Ook leerde ik er meer over de roomskatholieke "leer", mijn ervaringen met roomskatholieken was: niet moeilijk doen, de paus kan nog meer zeggen.. En dan blijkt dat er toch heel veel dogma's zijn die dat niet moeilijk doen toch tegen spreken. Robert F is voor mij daarin een positief voorbeeld, hij neemt het serieus, maar verder voel ik meer afstand met de roomskatholieke leer dan ooit tevoren.

Ik begrijp de crew beter dan toen ik hier pas postte; de mening van atheisten is net zo waardevol en leerzaam als van de theist, maar het besef dat je op een christelijk forum post mag er wezen.

Kortom een prima site jammer dat deze alleen voor jongeren is. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Heb je dat niet op andere fora dan? O ja ik heb ook geleerd dat hier de users gemiddeld toch wat intelligenter zijn dan op andere fora...

Wellicht is de gemiddelde Credibler de overige tijd niet zo druk op het net als dat jij dat bijv. bent?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 years later...

Dat er ontelbare smaken Christendom bestaan en dat er binnen deze stromingen mensen zijn die ook nog eens verschillende visies dan hun zelf-geïndiceerde stroming er op nahouden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een hoop geleerd over de verschillen in geloof binnen het christendom en de inhoud van verschillende dogma's.

Daarnaast heb ik geleerd dat bij verder doorvragen in sommige discussies vaak blijkt dat mensen niet zozeer hun mening geven maar een soort spreekbuis zijn van de eigen achterban. Men vertelt wat er in de boeken staat. Of dit nu katholiek is of protestant of Jg of zevendedag advendisten. Het maakt weinig verschil. Het hangt overigens wel af van de type discussie.

Als laatste puntje: weinig mensen inclusief mezelf, raken overtuigd van de argumenten van de andere partij. Wel heb ik mijn mening op bepaalde punten moeten bijschaven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Via credible heb ik vanaf 2004 een aantal bijzondere mensen leren kennen (in persoon), die me door een behoorlijk moeilijke periode heen hebben geholpen. (Taam, Rainbow, Eric, Ceasarion, Marillion, Pius, en ik ben vast nog mensen vergeten). Momenteel zijn er van deze mensen nog 2 die na al die tijd in onze vriendengroep huishouden. Ik heb oa veel geleerd over hoe mensen werken, hoe vriendschap werkt, in combi met geloof werkt dat toch anders als met niet-gelovige mensen.

Over geloofsgebied en persoonlijke ontwikkeling kom ik later nog wel even terug (misschien :D).

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid