Spring naar bijdragen

Slaapverlamming


Aanbevolen berichten

Wie heeft er wel eens last van slaapverlamming? Je wordt wakker en kunt helemaal niet bewegen, ook kun je gaan hallucineren. Dat komt omdat je hersenen nog niet helemaal wakker zijn en je lichaam is uitgeschakeld zodat je als je droomt niet gaat bewegen.

Dat is althans wat de wetenschap zegt. Er wordt ook gezegd dat het demonisch is. Het komt overal voor en verschillende culturen hebben er een ander woord voor en is de demon die gezien wordt anders.

Voor meer informatie typ slaapverlamming in of sleepparalysis in bij google of bij youtube.

Zelf had ik eens een verschrikkelijke ervaring en om mezelf te bevrijden dacht ik aan de naam van Jezus en opeens werd ik losgelaten door de demon. Of het echt was of een droom weet ik niet, het maakt mij ook niet zoveel uit. Het voelde goed om alleen door aan de Naam van Jezus te denken uit deze situatie bevrijd te worden.

Jullie wel eens dit meegemaakt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het zelf vrij vaak als ik overdag ga slapen, een van de redenen dat ik dat ook niet meer doe,, waarschijnlijk omdat ik inslaap val met de gedachte er zo weer uit te moeten.. ik kom dan in de remslaap en ergens wil ik wakker blijven,,

De enige hallucinaties die ik heb zijn geluiden, ik denk mijn moeder mij te horen roepen of ik hoor mijn hond heel erg blaffen, of dat mijn moeder naar boven komt lopen en een keer een demonisch lachje op de achtergrond..

Ik heb het alleen ondertussen zo vaak meegemaakt dat ik het niet eng meer vind, ik bid idd ook of ik probeer gewoon mijn hand of voet te bewegen, op het moment dat je iets weet te bewegen word je wel wakker.. tis alleen wel vreselijk zwaar om ook maar iets te bewegenXD

grappig dat jij dat ook hebt, mijn broer en moeder hebben er ook wel eens last van gehad, maar anderen kijken me altijd aan alsof ik niet spoor als ik erover begin

Link naar bericht
Deel via andere websites
eerlijk gezegd heb ik er nog nooit van gehoord, ik heb wel heel vaak dat ik me niet wil bewegen en dat ik dan met mn ogen open verder slaap als het ware. Dan lig je dus alleen maar en je denkt aan allerlei onzin dingen. Maar dat is niet hetzelfde denk ik.

Niet iedereen heeft het, wat jij bedoelt is inderdaad iets anders. Slaapverlamming is als je het voor het eerst hebt heel angstaanjagend. Dat komt omdat je helemaal niet kunt bewegen, alleen met je ogen knipperen. Je bent bij je volle bewust zijn en je ligt in je eigen kamer, maar je ziet ook dingen die er niet zijn en de mix van droom/werkelijkheid maakt het dus erg creepy.

Maar ik mag zeggen dat ik het al een tijd niet meer gehad heb. En als is het heb, ben ik vaak alleen verlamd maar zie ik geen demonen. Ik denk dan wel van verrek slaapverlamming en daarna sluit ik mijn ogen weer: want ja het ''vlees'' wil nog niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb het zelf vrij vaak als ik overdag ga slapen, een van de redenen dat ik dat ook niet meer doe,, waarschijnlijk omdat ik inslaap val met de gedachte er zo weer uit te moeten.. ik kom dan in de remslaap en ergens wil ik wakker blijven,,

De enige hallucinaties die ik heb zijn geluiden, ik denk mijn moeder mij te horen roepen of ik hoor mijn hond heel erg blaffen, of dat mijn moeder naar boven komt lopen en een keer een demonisch lachje op de achtergrond..

Ik heb het alleen ondertussen zo vaak meegemaakt dat ik het niet eng meer vind, ik bid idd ook of ik probeer gewoon mijn hand of voet te bewegen, op het moment dat je iets weet te bewegen word je wel wakker.. tis alleen wel vreselijk zwaar om ook maar iets te bewegenXD

grappig dat jij dat ook hebt, mijn broer en moeder hebben er ook wel eens last van gehad, maar anderen kijken me altijd aan alsof ik niet spoor als ik erover begin

Ik heb wel eens als ik bijna in slaap val dat ik opeens mijn naam hoor roepen of een eng hoofd op me af komt vliegen waardoor ik wakker wordt. Mijn vader en broertje hebben er ook last van, maar mijn moeder herkent het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

apart verschijnsel:p Ik heb het trouwens ook al sinds kleins af aan, inderdaad je kan je hele slaapkamer tot in details zien alleen dan hangt er ineens een schilderij ofzo die er niet hoort:p zo herkende ik vroeger dat ik nog sliep, ik keek de kamer rond of ik dingen zag die niet klopten zo voorkwam ik dat ik in paniek zou raken:p dan ging ik gewoon weer slapen tot ik wel echt wakker zou gaan worden..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb zelf wel eens een soort 'val-ervaring' gehad, of dat je merkt dat je verlamd bent. Die dingen heb ik altijd in bed. Meestal van erg korte duur, dat je plotseling denkt te vallen of je plotseling even verlamd voelt en vervolgens bijkomt met een kloppend hart. Is het bij jullie ook van korte duur, of langer? Ik ga uit van de wetenschappelijke verklaring in dezen; dat delen van je lichaam nog slapen en je dus te vroeg wakker wordt, of dat er eventjes iets mis gaat met je evenwichtsorgaan en je dus denkt te vallen. Ik denk verder niet dat er iets demonisch achter zit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb niet echt tijdsbesef op zon moment maar soms voelt het wel heel lang aan, ik word ook niet met kloppend hart wakker, als ik wakker word doordat ik met veel moeite mijn hand omhoog getild heb bijvoorbeeld, voelt die wel heel moe aan.. ik denk idd ook lichamelijk gwn hoewel sommige mensen zeggen dat je op zon moment boven je lichaam kan uitstijgen.. heb ik iig nog nooit gedaan en ben dat ook niet van plan:p

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb zelf wel eens een soort 'val-ervaring' gehad, of dat je merkt dat je verlamd bent. Die dingen heb ik altijd in bed. Meestal van erg korte duur, dat je plotseling denkt te vallen of je plotseling even verlamd voelt en vervolgens bijkomt met een kloppend hart. Is het bij jullie ook van korte duur, of langer? Ik ga uit van de wetenschappelijke verklaring in dezen; dat delen van je lichaam nog slapen en je dus te vroeg wakker wordt, of dat er eventjes iets mis gaat met je evenwichtsorgaan en je dus denkt te vallen. Ik denk verder niet dat er iets demonisch achter zit.

Ik geloof dat een mens zowel lichaam als geest is. De wetenschappelijk verklaring neem ik ook aan en die klopt ook als je het lichamelijk bekijkt. Aan de andere kant geloof ik ook in een onzichtbare wereld die ook invloed op ons wil uitoefenen. Maar het is niet zo dat ik daarom extra bang ben en ik ben er ook helemaal niet van om overal de duivel achter te zien. Alleen al het denken aan de Naam doet de vijand beven, waarom zou ik nog vrezen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik heb niet echt tijdsbesef op zon moment maar soms voelt het wel heel lang aan, ik word ook niet met kloppend hart wakker, als ik wakker word doordat ik met veel moeite mijn hand omhoog getild heb bijvoorbeeld, voelt die wel heel moe aan.. ik denk idd ook lichamelijk gwn hoewel sommige mensen zeggen dat je op zon moment boven je lichaam kan uitstijgen.. heb ik iig nog nooit gedaan en ben dat ook niet van plan:p

Ja dat uit je lichaam stijgen heb ik ook over gelezen, maar vind het creepy en dus doe ik het niet. Als ik als klein kind droomde dan eindigde de droom altijd dat ik terug zweefde in mijn bed. Dus ik dacht altijd dat ik echt weggevlogen was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan me vaag herinneren dat ik wel eens zoiets had gehad, dat ik wakker werd en mee niet kon bewegen. Maar ik was zo slaperig, en bovendien wist ik al dat er zoiets is als slaapverlamming, dus ik vond er niets engs aan.

Verder geloof ik niet dat het ook maar iets met demonen te maken heeft en ik snap niet hoe iemand er bij komt dat dat wel het geval is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wie heeft er wel eens last van slaapverlamming? Je wordt wakker en kunt helemaal niet bewegen, ook kun je gaan hallucineren. Dat komt omdat je hersenen nog niet helemaal wakker zijn en je lichaam is uitgeschakeld zodat je als je droomt niet gaat bewegen.

Dat is althans wat de wetenschap zegt. Er wordt ook gezegd dat het demonisch is. Het komt overal voor en verschillende culturen hebben er een ander woord voor en is de demon die gezien wordt anders.

Voor meer informatie typ slaapverlamming in of sleepparalysis in bij google of bij youtube.

Zelf had ik eens een verschrikkelijke ervaring en om mezelf te bevrijden dacht ik aan de naam van Jezus en opeens werd ik losgelaten door de demon. Of het echt was of een droom weet ik niet, het maakt mij ook niet zoveel uit. Het voelde goed om alleen door aan de Naam van Jezus te denken uit deze situatie bevrijd te worden.

Jullie wel eens dit meegemaakt?

meerdere malen.

niet zo prettig om mee te maken.

niet kunnen bewegen en proberen te praten, maar niets kunnen zeggen en ook is het voorgekomen dat ik dan alles op zijn kop zag in de slaapkamer.

en andere keren zie ik voorwerpen, die er niet zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Verder geloof ik niet dat het ook maar iets met demonen te maken heeft en ik snap niet hoe iemand er bij komt dat dat wel het geval is.

Nou ja, zo moeilijk lijkt mij dat niet te begrijpen. Ineens niet kunnen bewegen + vreemde dingen of enge hoofden zien in je kamer = heel erg eng = misschien wel demonisch. Het gevoel (tijdelijk) geen controle meer te hebben over je lichaam en over wat je wel en niet ziet kan ontzettend beangstigend overkomen, bijna alsof je bezeten bent door een hogere macht die je niet begrijpt. Zeker als je net wakker wordt en het dan vaak nog donker is in je kamer. Het is oprecht heel fijn als jij geen last hebt van dergelijke gevoelens, zelf heb ik dat ook maar heel matig en vind ik zoiets vooral erg fascinerend, maar probeer wel begrip op te brengen voor het gegeven dat veel mensen zoiets wél vrij tot heel erg eng vinden en je helemaal geen zweverd hoeft te zijn om zoiets als (semi-)demonisch te ervaren. Al is het dan alleen maar iets lichamelijks.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Verder geloof ik niet dat het ook maar iets met demonen te maken heeft en ik snap niet hoe iemand er bij komt dat dat wel het geval is.

Nou ja, zo moeilijk lijkt mij dat niet te begrijpen. Ineens niet kunnen bewegen + vreemde dingen of enge hoofden zien in je kamer = heel erg eng = misschien wel demonisch. Het gevoel (tijdelijk) geen controle meer te hebben over je lichaam en over wat je wel en niet ziet kan ontzettend beangstigend overkomen, bijna alsof je bezeten bent door een hogere macht die je niet begrijpt. Zeker als je net wakker wordt en het dan vaak nog donker is in je kamer. Het is oprecht heel fijn als jij geen last hebt van dergelijke gevoelens, zelf heb ik dat ook maar heel matig en vind ik zoiets vooral erg fascinerend, maar probeer wel begrip op te brengen voor het gegeven dat veel mensen zoiets wél vrij tot heel erg eng vinden en je helemaal geen zweverd hoeft te zijn om zoiets als (semi-)demonisch te ervaren. Al is het dan alleen maar iets lichamelijks.

Ja precies. Wij als moderne mensen verklaren nu het meeste via de wetenschap, maar honderden jaren geleden konden we dat nog niet. Bovendien is er nog heel veel onderzoek te doen over onze hersenen en over dromen. Vroeger werd alles met het bovennatuurlijke verklaard, nu gebeurd het beiden of met een mix van de twee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 9 months later...
ik heb niet echt tijdsbesef op zon moment maar soms voelt het wel heel lang aan, ik word ook niet met kloppend hart wakker, als ik wakker word doordat ik met veel moeite mijn hand omhoog getild heb bijvoorbeeld, voelt die wel heel moe aan.. ik denk idd ook lichamelijk gwn hoewel sommige mensen zeggen dat je op zon moment boven je lichaam kan uitstijgen.. heb ik iig nog nooit gedaan en ben dat ook niet van plan:p

nou .... ik hoop eigenlijk van wel! :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid