Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

sommige namen kunnen wellicht wel raar of ongewoon klinken, maar er zijn er ook velen die een naam kiezen voor hun kind uit de top 10.

dan krijg je zo'n eenheidsworst.

vreselijk .. :(

of men gaat kinderen vernoemen naar hun idool, op wat voor gebied dan ook ......

die over pakweg 10 of 20 jaar jaar ook geen idool meer is of erger. :|

dan ga ik toch liever voor originaliteit.

en ja, hoe vreemd het misschien ook mag klinken uit mijn mond, :D ik vind veel bijbelse namen erg mooi.

Levi, Gideon, Sarah, Elias, Hannah, Leah etc...

verder vind ik de betekenis van een naam ook erg belangrijk.

maar goed\

tja,en wat is raar - it's all in the eye of the beholder denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Pas geleden werd er een Gaius gedoopt in de kerk. Vast genoemd naar een of andere Romeinse keizer...

Je zal toch Gajes heten zeg... :|

tja, als je er Gajes van maakt klinkt het minder leuk...

:(

maar waarschijnlijk moet je het uitspreken als Gaioes..denk ik.

de naam betekent "Geluk" en is inderdaad een Romeinse naam.

de naam "Kai" is hier een afleiding van - komt vaak voor in Scandinavië en Duitsland, maar eigenlijk overal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

en ja, hoe vreemd het misschien ook mag klinken uit mijn mond, :D ik vind veel bijbelse namen erg mooi.

Levi, Gideon, Sarah, Elias, Hannah, Leah etc...

verder vind ik de betekenis van een naam ook erg belangrijk.

|P

iemand hier het boek 'taal is zeg maar echt mijn ding' gelezen?

daar komen namen als: bink, boet, spijker, roest en dat soort gekke dingen in voor. Je kind vernoemen naar een gebruiksvoorwerp vind ik sowieso gek en ik geloof inderdaad niet dat je later nog zo blij bent met je naam. Doe mij maar gewoon een beetje normale namen.

Mijn ouders hebben ook nog eens namen gekozen met betekenissen die achter elkaar te zetten zijn: Vriendschap en Liefde, Door God Gegeven: Hij is genadig.

allemaal bijbelse namen ook.

Namen kiezen is trouwens wel lastig want je hebt heel vaak een bepaald persoon in je gedachte bij een naam, ik in elk geval.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...

Teletekst:

"Ar'Disianthony, QuiNHCy, Kip en Oz.

Zo maar een greep uit de namenlijst van

2013. Die is gepubliceerd door de

Sociale Verzekeringsbank die de namen

van baby's bijhoudt. Semm en Tess zijn

de populairste kindernamen van 2013.

De lijst bevat weer een hoop creatieve

namen zoals: Uchechukwu, Miquishadrion,

Xzi'Jayno en Oluwatimileyin. Ook kwamen

ouders met kortere namen op de proppen.

Ze noemde hun kroost W,I,Cj en Oz.

Ook komen er merknamen zoals Harley,

Bentley en Mexx voorbij. En grootste

namen als Winner,Wisdom en Godbles. Nog

enkele opvallende namen: Dutch, Provider,

Kip, Witte, Vriend, Adolf en Ufuk "

WAAROM....?? hoe stoppen we deze ellende...?? :(

Link naar bericht
Deel via andere websites

Absurd. Ik mag hopen dat de procedure om je voornaam te laten veranderen als je volwassen bent niet zo heel moeilijk is. Je zal bijvoorbeeld maar Shearis-vyènshally heten. Hoe vaak zal je dat wel niet letter voor letter moeten spellen voor iemand die het op wil schrijven.

Kinderen uit groep 2 vinden het vaak leuk om hun eigen naam al te stempelen (schrijven is niet goed voor de ontwikkeling op die leeftijd). Nou, hier zal de juf aardig wat tijd in moeten steken...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, wanneer je met kinderen werkt is het moeilijk wanneer je zelf een kindje krijgt om een naam te kiezen zonder assositaties met kinderen die je in het verleden bent tegen gekomen. Ik hoor de meest uit eenlopende namen, van oer hollands tot de meest creactieve uitspattingen. Ik vind het ergens niet kunnen om je kind naar een auto merk te vernoemen of dat soort dingen...

Het ergste wat ik meemaakte was een kind dat door moeder anders genoemd werd dan door vader, want ze waren er nog niet uit.... dat kind was toen 2 jaar....

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid