Spring naar bijdragen

Buigen/schudden bij de Klaagmuur


Aanbevolen berichten

Ik heb weleens gehoord dat dat komt omdat ze vroeger zo onder Gods Heerlijkheid waren, dat dat vanzelf ging en dat dit er een overblijfsel van was, maar of het klopt, weet ik niet.

Bij mensen die in engelen geloven en ze ook zien e.d. die doen dat inderdaad ook omdat het volgens hen 'vanzelf' gaat en dan specifiek naar de richting waar de engel zich bevindt.

Maar waarom joden dat doen ? hm, een zanger tapt mee op de maat van de muziek en zij schudden op het maat van het gebed ? hm er zal wel iets anders achter zitten. Tja ik weet het ook niet Moet het misschien eens aan een joods iemand vragen

Link naar bericht
Deel via andere websites
ja maar ik kan geen engels :$

Dan raad ik je aan dat te gaan leren, want het is geen moeilijke taal maar wel een verrijking voor je algemene kennis.

Tot die tijd kan Google translate (vertaal) uitkomst bieden. Kopieer de te vertalen tekst naar je klembord en klik op deze link. Vervolgens plak je de tekst in het linker veld en dan vertaalt Google het voor je naar het Nederlands. De zinsconstructies kloppen vaak niet, maar het is een ideale tool om vreemde talen mee te ontcijferen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Degene die antwoord geeft, is er zelf verantwoordelijk voor dat de ontvanger het antwoord begrijpt. De ontvanger is dus nooit verplicht een vreemde taal te leren om de zender te begrijpen. De zender zal dus gewoon moeten vertalen, want híj wil immers iets zeggen. Daarbij mag je hier sowieso niet enkel met links antwoorden; die dienen hoogstens je eigen verhaal in eigen woorden te ondersteunen.

Maar goed, ik had begrepen dat de joden dat doen om aan het gebod te beantwoorden God ook met je lichaam te eren. Zo willen ze tijdens het gebed of het lezen uit de Torah zowel hun geest als hun lichaam erbij betrekken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is de vertaling van Google translate:

Hier zijn twee verklaringen gegeven door de Joodse traditie:

a) Koning David schrijft (Psalm 35:10), "Al mijn ledematen zult uitroepen: Wie is als U ..." Als we G-d loven, we dat doen met al van ons wezen: de geest, het hart en de mond drukken het gebed door middel van spraak, en de rest van het lichaam doet dit door het bewegen. Elke vezel van ons zelf is betrokken bij verbinding met onze Schepper.

B) "De ziel van de mens is een kaars van G-d" (Spreuken 20:27). De kaarsvlam constant zwaait en flikkert omdat het toestel probeert te scheuren vrij van de lont en op hoge ascenderen. Onze ziel is ook bezig met een voortdurende inspanning om de lichamelijkheid van de aardse wereld en aankleven te ontsnappen aan de G'ddelijke bron. Dit is vooral het geval in de loop van het gebed, deze eilanden in de tijd toen we ons concentreren en focussen op onze relatie met G-d. Ons lichaam weerspiegelt deze inspanning als het zwaait heen en weer als een vlam.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Degene die antwoord geeft, is er zelf verantwoordelijk voor dat de ontvanger het antwoord begrijpt. De ontvanger is dus nooit verplicht een vreemde taal te leren om de zender te begrijpen. De zender zal dus gewoon moeten vertalen, want híj wil immers iets zeggen. Daarbij mag je hier sowieso niet enkel met links antwoorden; die dienen hoogstens je eigen verhaal in eigen woorden te ondersteunen.

Maar goed, ik had begrepen dat de joden dat doen om aan het gebod te beantwoorden God ook met je lichaam te eren. Zo willen ze tijdens het gebed of het lezen uit de Torah zowel hun geest als hun lichaam erbij betrekken.

Dat is dus slechts één verklaring.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid