Spring naar bijdragen

Leuk/bijzonder nieuwstopic


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 113
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

leuk vond ik het niet, maar wel zeer merkwaardig.

Ik kan me enkel bedenken: hoe weten die kinderen op die leeftijd dat dat bestaat??

School sluit omdat 5-jarigen orale sex met elkaar hadden

In een kleuterschool in Californië werd een school gesloten nadat ouders hadden ontdekt dat er seksuele activiteiten tussen de 4- en 5-jarigen plaatsvonden.

De kleuters van de First Lutheran Church of Carson School in Californië zijn niet vies van een spelletje. Tijdens hun middagdutje, in de tunnel van de speeltuin of rond de badkamers deden ze wel eens aan orale seks. Procureur Greg Owen, die de slachtoffers vertegenwoordigt, vertelt: “Het begon allemaal met een gebrek aan toezicht. Er waren momenten dat de leerkrachten bijgestaan werden door verpleegsters, maar als ook zij in slaap vielen of niet opletten, begonnen de kinderen elkaar te molesteren.â€

Richard McCarthy, de vader van één van de kinderen, vertelde dat zijn 4-jarige zoon verschillende keren oraal bevredigd werd door een meisje. “Hij vertelde me over alle foute dingen dat het meisje met hem gedaan heeft. Ze deden het in de klas, in de toiletten en op de speelplaats.†Datzelfde meisje randde ook enkele andere kleuters aan.

Nieuwe school

Maar een nieuwe school voor hun kinderen zoeken is makkelijker gezegd dan gedaan. Zeker in het midden van het semester én nadat alles wat de kinderen gezien en meegemaakt hebben. Owen: “Ouders hebben nu het gevoel dat hun kind een pedofiel is. Hoe kunnen ze hen dan naar een nieuwe school sturen? Er waren veel kinderen betrokken en velen zagen ook de daden van op afstand. Dat is psychologisch niet in orde als je deze dingen op zo een jonge leeftijd al waarneemt.â€

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is iemand bezig geweest op het CHE... Beetje jammer.

' '‘Hate you’ en ‘fuck Christ’ dat staat met dikke graffiti letters op de muren van de CHE geklad.

"Op de bewakingsbeelden is iemand te zien die op donderdagavond rond half elf een ruit insloeg en teksten op muren en ramen aan de buitenkant van de CHE schreef. Uit de beelden zijn geen duidelijke kenmerken op te maken. De CHE heeft aangifte gedaan", zo meldt Ad Rem, de schoolkrant van de CHE.

Ab Rebergen van de servicebalie legt aan Ad Rem uit: “Toen het werd ontdekt hebben we gelijk actie ondernomen. Vanavond moet alles opgelost zijn.†Wie de dader is, weet Rebergen niet, “Maar zo’n iemand moet wel een zieke geest hebben.â€

De teksten zijn inmiddels van de muur verwijderd door een reinigingsbedrijf en ook de kapotte ruit is vervangen.'

Link: http://www.eo.nl/neo/blog/item/che-bekl ... f1d4f8c284

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je hebt doktertje spelen, en je hebt oraal. Wereld van verschil.

Hmmm, mag ik hier eigenlijk wel reageren, hoop niet dat ik een discussie start. MAar ik denk dat dit bericht te weinig geeft om er een oordeel over te geven. ook hoor je het verhaal vanuit een (emotioneel) betrokken persoon. Het komt voor dat jonge kinderen op seksueel gebied "extreem gedrag" lijken te hebben, maar dat dit dan binnen de kaders van de ontwikkeling te verklaren valt en minder ernstig hoeft te zijn... Ik vind het artikel vrij beperkt daarin...

Het klinkt wel bizar, maar ja, ervaring heeft mij geleerd dat kinderen soms minder bizar zijn dan wij denken in hun gedrag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ah ik wist niet eens dat zoiets bestond in Nederland. Worden ongehoorzame kinderen daar gestenigd?

Grapje :P

Gewoon een 'kleinere' HBO. (lees: ze hebben niet elke hbo studie die maar bestaat op hun campus verzameld.) Eentje die in tegendeel tot veel andere Hoge Scholen met de letter C in hun naam, nog naast de gewone colleges ook nog actief tijd inplant voor gemeenschappelijke geloof gerelateerde zaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Duizenden jaren oude tempel ontdekt in Peru

Archeologen hebben in Peru de resten gevonden van een tempel die mogelijk vijfduizend jaar oud is. Dat heeft het Peruaanse ministerie van cultuur bekendgemaakt. De resten werden gevonden bij het archeologische complex El Paraíso ten noorden van de hoofdstad Lima.

Geschat wordt dat de tempel werd gebouwd rond drieduizend voor Christus. Als die datering klopt, gaat het om een van de oudste overgeleverde gebouwen ter wereld, ouder dan de meeste eerdere opgravingen in Peru of de piramides in Egypte.

De afmetingen van de tempel, die de Vuurtempel is gedoopt, zijn met een kleine zeven bij acht meter bescheiden. De enige toegang is met een breedte van 48 centimeter zo beperkt dat er slechts een persoon tegelijk naar binnen kan.

Binnen in het bouwwerk bevindt zich de plek waar ceremonieel vuur werd gestookt en offers werden gebracht. De stenen muren zijn bedekt met gele klei, waar sporen op zijn gevonden van rode verf.

De vondst is volgens het Peruaanse ministerie van groot belang, omdat er nu belangrijk bewijs is dat de regio rond Lima een belangrijk centrum van de inheemse beschaving was. Daarnaast getuigt het complex bij El Paraiso, dat bestaat uit tien gebouwen verspreid over vijftig hectare, van een veel grotere schaal van contact en handel tussen de verschillenden Peruaanse samenlevingen uit die tijd.

Het terrein bij El Paraiso werd al in 1965 ontdekt. Het onderzoek bij de tempel begon half december. De werkzaamheden maken deel uit van een investering van omgerekend 1,3 miljoen euro om de monumenten de komende vijf jaar te restaureren en klaar te maken voor toerisme.

Altijd interessant, restanten van een oude beschaving!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Nepkardinaal vergadert mee in Vaticaan

Tijdens een belangrijke bijeenkomst over de nieuwe paus in het Vaticaan heeft maandag ook een nepkardinaal meevergaderd.

Foto: ANP

Ralph Napierski noemde zichzelf 'Basilius', lid van de 'Italiaanse Orthodoxe Kerk', die dus niet bestaat. Hij droeg een te kort gewaad, sportschoenen, een ketting met een kruis en een sjaal in plaats van een sjerp.

De vergadering was erg belangrijk voor de toekomst van de kerk, schrijft NY Daily News. Kardinalen van over de hele wereld kwamen bij elkaar om in het diepste geheim te praten over de opvolger van paus Benedictus XVI.

De aanwezige geestelijken hadden lange tijd niet door dat Napierski hen voor de gek hield. Uiteindelijk kwam de beveiliging achter het bedrog en werd de grapjas het Vaticaan uit gewerkt.

Waarom Napierski zich zo graag voor wilde doen als kardinaal is niet bekend.

:#

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid