Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 53
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ook hier was dit groot nieuws. Zelf heb ik weinig met het koningshuis, maar dat komt vooral door de specifieke situatie in België. Ik heb meer sympahtie voor dat van NL dan voor dat van België.

Ik heb Bea altijd wel 'cool' gevonden, ze is ook altijd zo verstandig op mij overgekomen. Van Willem-Alexander heb ik niet echt een beeld, maar het lijkt me in elk geval een leukere koning dan die ons te wachten staat...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij gaat koning Willem-Alexander heten, zo had ik begrepen. Wel jammer, vond koning Willem IV veel mooier. Verrassend ook.

Veel zegen toegewenst aan koningin Beatrix, dat ze nu mag genieten van haar rust. En veel zegen toegewenst aan prins Willem-Alexander, dat hij voor veel mensen een inspiratie en voorbeeld mag zijn, met de waardigheid die bij het koningschap past.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn verloofde en ik zitten al de hele avond samen te kijken naar de live-uitzending. Hoewel ik gecharmeerd ben door het koningshuis heeft het nooit een grote rol gespeeld in mijn leven. Toch vind ik het een vreemde gedachte dat we nu na drie generaties koninginnen een koning krijgen. Ik besef nu pas dat er voor mij een bepaalde nederigheid gepaard gaat met het begrip 'koningin'. Koningsdag klinkt zo chauvinistisch en stug in mijn oren! Tegelijkertijd is het er ook wel tijd voor, en ben ik met vele anderen benieuwd naar Willem-Alexander.

Gecondoleerd zij iedereen die graag GTST had willen kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tijd voor een republiek.

Het eerste wat ik dacht is, het maakt toch geen zak uit wie er op die troon zit. Ze hebben toch geen enkele macht, het enige wat ze nog mogen doen is lintjes doorknippen. Maar ik ben het helemaal met je eens hoor, Nederland moet een republiek worden.

Ik volg de mening van Floes.

Ik heb ook meer sympathie voor Beatrix, Willem-Alexander, ... dan voor ons koningshuis. Deels doordat het bij ons allemaal zo stijf is, en het Nederlandse heel warm en open overkomt.

Ik ben benieuwd :)

Dat was misschien vroeger zo, maar tegenwoordig is Willem-Alexander een VVD balletje geworden.

Het enige wat echt gaat veranderen is dat Koninginnedag verdwijnt en dat het koningsdag word op 27 april.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beatrix was wat mij betreft een prima Koningin, een vreemd beroep maar ze deed haar taak serieus, ze kwam op mij nooit nep vriendelijk over. Rustig soms afstandelijk maar betrokken wanneer het nodig was. Een republiek, ik weet het niet. Maar een koning is zeker wennen, een beste jongen die Willem -Alexander maar Maxima kan de lakens op het paleis wel eens uit gaan delen. :)

Maar één voordeel; eindelijk gewoon op 30 april mijn mannetjes verjaardag vieren. |P

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid