Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ed, over de vraag wie Jezus is is al een ander topic. Gelieve op te houden je stokpaardje te bereiden. Hoewel het erg samenhangt, behandelt dit topic de verhouding tussen Vader en Zoon. Over de Triniteit of Jezus Zelf zijn al andere topics.

De vraag wie Jezus is, kun je niet losmaken van de vraag naar de relatie tussen de Vader en de Zoon. Hooguit zou je dit "Vader en Zoon" topic kunnen beperken tot: "alleen discussie tussen Trinitariers en Modalisten toegestaan".

Ja, het onderscheid is lastig te maken. Maar een discussie over de Triniteit is toch echt weer andere koek en die is hier niet aan de orde.

dat is zo, maar je kunt niet over de Vader en de Zoon praten als je het onderwerp: "is de Zoon God" probeert uit te sluiten.

Hooguit kun je de scope van deze discussie beperken tot: alleen modalistische en trinitarische visies (en e.v.t. andere opties die Jezus als Jahweh God erkennen). Mag van mij, maar ik ben niet de TS.

Gelieve op te houden je stokpaardje te bereiden.

Overigens ben ik wel benieuwd, hoe stokpaardjes smaken? :E

Paardenvlees schijnt best lekker te zijn, stiekem. ;)

:B

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 226
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid