Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Het kan aan mij liggen, maar ik heb het donkerbruine vermoeden dat jij en Nunc me niet geloven lol.

Ik dacht dat je wat anders geloofde, deze uitleg had ik nog nooit gehoord. Ik geloof wel dat Jezus, de Zoon, de Verschijning van de Vader is overigens, dus in die zin kun je wel zeggen dat de Vader stierf, maar de Alomtegenwoordige God kan niet sterven aan een kruis, daarom moest Hij mens worden.

God zegt zelf dat Hij dood is geweest en weer levend geworden, dus ook al lijkt het jou onmogelijk, toch kon het.

'Ik ben dood geweest en zie, Ik ben levend tot in alle eeuwigheid' (Op 1,18)

'Dit zegt de Eerste en de Laatste, Die dood is geweest en weer levend is geworden' (Op 2,8)

Het boek waar jij uit citeert getuigt tegen je en daarom zou ik je willen adviseren om te luisteren of op te houden met citeren uit de Bijbel.

Overigens wel grappig: Israel was getrouwd met de Vader, de gemeente is de bruid van de Zoon. Volgens de wet is het een doodzonde om de vrouw van je vader in te pikken, dus dan is Jezus Dezelfde als de Vader lijkt me zo.

Heel grappig inderdaad, maar volgens diezelfde wet doet degene die de verlatene trouwt overspel (Mat 5,32) dus ook dat kan niet. Ja, of je moet geloven dat God er geen problemen mee heeft om één te worden met een hoer.

'Of weet gij niet, dat die de hoer aanhangt, één lichaam met haar is?' (1 Kor 6,16)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 226
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Aha, nou bedankt voor de uitleg! Dan kan dit topic wel dicht. ;)

Overigens ben ik enigszins opgelucht dat jij toch niet gelooft dat Jezus de Vader is, want ik snapte al niet hoe dat kon terwijl we verder mijlenver uit elkaar zitten qua opvattingen.

Ja, eerst zeg je Jezus is de Vader en nu behoren we de Zoon toe, de Vader dus, want je zegt dat de Zoon de Vader is.

Voor de wet is de Zoon een Ander als de Vader (Rom 7,4) maar wij zijn niet onder de wet maar onder de genade.

Laat maar verder inderdaad, het wordt me te verwarrend.

Probeer eens te luisteren, misschien helpt het, het is maar een wilde gok! ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het boek waar jij uit citeert getuigt tegen je en daarom zou ik je willen adviseren om te luisteren of op te houden met citeren uit de Bijbel.

Overigens wel grappig: Israel was getrouwd met de Vader, de gemeente is de bruid van de Zoon. Volgens de wet is het een doodzonde om de vrouw van je vader in te pikken, dus dan is Jezus Dezelfde als de Vader lijkt me zo.

Heel grappig inderdaad, maar volgens diezelfde wet doet degene die de verlatene trouwt overspel (Mat 5,32) dus ook dat kan niet. Ja, of je moet geloven dat God er geen problemen mee heeft om één te worden met een hoer.

'Of weet gij niet, dat die de hoer aanhangt, één lichaam met haar is?' (1 Kor 6,16)

Dat doet me denken aan die opmerking van eclammers van de hoer van Babylon, hahaha.

Ik stop wel met beide voor wat betreft dit onderwerp, teksten quoten en luisteren.

Ja, die deed overspel en als ze dan weer terugging naar haar eerste man nadat die tweede gestorven was, spuwde het land zijn inwoners uit. Maar Israel kan dus wel terug naar haar eerste man, Jezus die de Verschijning is van de Vader, door het offer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, of je moet geloven dat God er geen problemen mee heeft om één te worden met een hoer.

Nog een mooi gedeelte tot slot:

Hosea 1

De HERE zeide tot Hosea: Ga heen, neem u een ontuchtige vrouw en kinderen uit een ontuchtige geboren, want het land wendt zich in schandelijke ontucht van de HERE af.

Nadat zij Lo-Ruchama gespeend had, werd zij zwanger en baarde een zoon. 9 Toen zeide Hij: Noem hem Lo-Ammi, want gij zijt mijn volk niet en Ik zal de uwe niet zijn. 10 Eens echter zullen de kinderen Israëls talrijk wezen als het zand der zee, dat niet te meten of te tellen is. En ter plaatse waar tot hen gezegd wordt: Gij zijt mijn volk niet – zullen zij genoemd worden kinderen van de levende God. 11 Dan zullen de kinderen van Juda en de kinderen van Israël zich bijeenscharen, één hoofd over zich stellen, en optrekken uit het land; want groot zal de dag van Jizreël zijn. 12 Zegt tot uw broeders: Ammi, en tot uw zusters: Ruchama.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Beste Nunc, ik heb je al gezegd dat ik geloof dat Degene die aan het kruis stierf de Vader was en de Ander die is opgewekt en wie de gelovigen nu toebehoren is de Zoon.

Dus de "Vader" stierf, en de "Zoon" werd opgewekt. Op zich een interessante uitweg uit het probleem van Rom.7 (behalve dan dat Paulus het heeft over de wet waaraan de gelovige broeders gebonden zijn. Maar als je dat punt negeert, dan is je "Vader stierf, Zoon stond op" oplossing een mogelijkheid).

Echter, Jezus zegt dat de Zoon moest sterven en weer opgewekt worden:

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:Mat.12:40 - Want zoals Jona drie dagen en drie nachten in de buik van de grote vis was, zo zal de Zoon des mensen drie dagen en drie nachten in het hart van de aarde zijn

Mat.17:12 - Ik zeg u echter dat Elia al gekomen is, en ze hebben hem niet erkend, maar ze hebben met hem gedaan alles wat ze wilden; zo zal ook de Zoon des mensen door hen lijden

Mat.17 - 22 Toen zij in Galilea verbleven, zei Jezus tegen hen: De Zoon des mensen zal overgeleverd worden in de handen van mensen. 23 En zij zullen Hem doden, maar op de derde dag zal Hij opgewekt worden. En zij werden erg bedroefd.

Mat.20 - 17 En toen Jezus naar Jeruzalem ging, nam Hij de twaalf discipelen onderweg apart bij Zich en zei tegen hen: 18 Zie, wij gaan naar Jeruzalem en de Zoon des mensen zal aan de overpriesters en schriftgeleerden overgeleverd worden, en zij zullen Hem ter dood veroordelen; 19 en zij zullen Hem aan de heidenen overleveren om Hem te bespotten en te geselen en te kruisigen; maar op de derde dag zal Hij opgewekt worden.

Mat.21 (gelijkenis) - 36 Nogmaals stuurde hij andere slaven, meer in aantal dan de eerste, en zij deden met hen hetzelfde. 37 Ten slotte stuurde hij zijn zoon naar hen toe en zei: Voor mijn zoon zullen zij ontzag hebben. 38 Maar toen de landbouwers de zoon zagen, zeiden zij onder elkaar: Dit is de erfgenaam. Kom, laten we hem doden en zijn erfenis voor onszelf houden. 39 Toen ze hem gegrepen hadden, wierpen zij hem buiten de wijngaard en doodden hem

Joh.3 - 14 En zoals Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, zo moet de Zoon des mensen verhoogd worden, 15 opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. 16 Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.

Joh.8:38 - Jezus dan zei tegen hen: Wanneer u de Zoon des mensen verhoogd zult hebben

Joh.12 - 23 Maar Jezus antwoordde hun: Het uur is gekomen dat de Zoon des mensen verheerlijkt zal worden. 24 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Als de tarwekorrel niet in de aarde valt en sterft, blijft hij alleen, maar als hij sterft, draagt hij veel vrucht. 25 Wie zijn leven liefheeft, zal het verliezen, en wie zijn leven haat in deze wereld, zal het behouden tot het eeuwige leven. 26 Als iemand Mij dient, laat hij Mij volgen, en waar Ik ben, daar zal ook Mijn dienaar zijn. En als iemand Mij dient, zal de Vader hem eren. 27 Nu is Mijn ziel in beroering en wat zal Ik zeggen? Vader, verlos Mij uit dit uur! Maar hierom ben Ik in dit uur gekomen.

Ik vrees dat we dus kunnen stellen dat je vinding kan werken voor Rom.7, maar beslist niet voor zo ongeveer alle andere teksten in de bijbel.

Dus nee, het is niet: "Degene die aan het kruis stierf de Vader was en de Ander die is opgewekt en wie de gelovigen nu toebehoren is de Zoon". Jezus zelf maakt keer op keer duidelijk dat de Zoon moest sterven aan het kruis. Niet voor niets kon Johannes de Doper als profeet over Jezus spreken: "‘Daar is het lam van God, dat de zonde van de wereld wegneemt." (Joh.1:29). Enig idee wat er met een Paaslam gebeurt? Juist ja: dat wordt gedood: "Doe de oude desem weg en wees als nieuw deeg. U bent immers als ongedesemd brood omdat ons pesachlam, Christus, is geslacht." (1 Kor.5:7).

Zoals iemand in dit topic ooit schreef: "Het boek waar jij uit citeert getuigt tegen je en daarom zou ik je willen adviseren om te luisteren of op te houden met citeren uit de Bijbel" (link)

Deze vraag kan je beter aan jezelf stellen, want aangezien de Vader volgens jou niet gekruisigd is maar de Zoon, benieuwt het me zeer Wie de Ander is aan wie de gemeente nu toebehoort en nog veel meer hoe de gemeente vrij kan zijn van de wet door het lichaam van een Ander. Want als de man niet gestorven is van wie de wet was, dan is de vrouw nog altijd zijn slaaf. Dat is voor een jood heldere logica, maar de vleselijke mens ageert tegen wat hij niet begrijpt.

Volgens mij heb je mijn posts verder niet gelezen. Ik heb toch duidelijk geschreven (of niet dan? Nota bene in meerdere posts!) dat Paulus het heeft over DE WET waaraan de gelovigen gebonden waren, en dat ze door de dood van de Zoon (via verbondenheid aan de Zoon) zelf ook gestorven zijn en vrij van die wet. Die "Ander" is dus de Zoon. Hoe wil je bijbelteksten begrijpen, als je posts die aan jou geschreven worden, niet eens nauwkeurig leest?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Beste Nunc, ik heb je al gezegd dat ik geloof dat Degene die aan het kruis stierf de Vader was en de Ander die is opgewekt en wie de gelovigen nu toebehoren is de Zoon. Deze vraag kan je beter aan jezelf stellen, want aangezien de Vader volgens jou niet gekruisigd is maar de Zoon, benieuwt het me zeer Wie de Ander is aan wie de gemeente nu toebehoort en nog veel meer hoe de gemeente vrij kan zijn van de wet door het lichaam van een Ander. Want als de man niet gestorven is van wie de wet was, dan is de vrouw nog altijd zijn slaaf. Dat is voor een jood heldere logica, maar de vleselijke mens ageert tegen wat hij niet begrijpt.

He? Je denkt dat de Vader dood is en we nu Jezus hebben? Hij is gewoon Dezelfde. Het lichaam werd gekruisigd, niet een Geest, dat kan niet. Onze zonden zijn op het Lichaam gebracht en dat is gedood.

Het kan aan mij liggen, maar ik heb het donkerbruine vermoeden dat jij en Nunc me niet geloven lol. Een laatste vraag dan voor ik me terugtrek uit deze discussie: Waarom zei de Geest tegen Johannes dat hij dood was geweest als dat niet kan? Zie: Op 1,18 + 2,8.

Hoezo "zei de Geest"? Het is Jezus ("de Zoon") die daar aan het woord is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Aha, nou bedankt voor de uitleg! Dan kan dit topic wel dicht. ;)

Overigens ben ik enigszins opgelucht dat jij toch niet gelooft dat Jezus de Vader is, want ik snapte al niet hoe dat kon terwijl we verder mijlenver uit elkaar zitten qua opvattingen.

Ja, eerst zeg je Jezus is de Vader en nu behoren we de Zoon toe, de Vader dus, want je zegt dat de Zoon de Vader is.

Voor de wet is de Zoon een Ander als de Vader (Rom 7,4) maar wij zijn niet onder de wet maar onder de genade.

creatief. Maar dat moet ook wel, als je je interpretatie die zo lek is als een mandje, nog een beetje op wilt lappen. Ook qua genade spreekt Paulus nog steeds van Vader en Zoon:

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:"genade zij u en vrede van God de Vader en van onze Heere Jezus Christus" (Gal.1:3)

"genade zij u en vrede van God, onze Vader, en van de Heere Jezus Christus." (Ef.1:2)

"genade zij u en vrede van God, onze Vader, en van de Heere Jezus Christus." (Fil.1:2)

genade, barmhartigheid, vrede zal met u zijn, van God de Vader en van de Heere Jezus Christus, de Zoon van de Vader, in waarheid en liefde. (2 Joh.1:3)

etc..

Als ze onder de genade hetzelfde zijn, dan doen Paulus en Johannes wel erg moeilijk om dat duidelijk te maken, door nu juist steeds over "genade van de Vader EN van Jezus" te spreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het kan aan mij liggen, maar ik heb het donkerbruine vermoeden dat jij en Nunc me niet geloven lol.

Ik dacht dat je wat anders geloofde, deze uitleg had ik nog nooit gehoord. Ik geloof wel dat Jezus, de Zoon, de Verschijning van de Vader is overigens, dus in die zin kun je wel zeggen dat de Vader stierf, maar de Alomtegenwoordige God kan niet sterven aan een kruis, daarom moest Hij mens worden.

Jezus is een "verschijning" van God. Dat is een subtiel verschil

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, mee eens. Maar dat betekent niet dat Paulus het hier over heeft. Paulus heeft het over de wet die ons bond. Door Jezus' kruisdood en opstanding zijn we gestorven en weer opgestaan, en nu behoren we "een Ander" toe.

Maar die oude man van die vrouw was gestorven en dat was niet de wet.

Kolossenzen 2

Ook u heeft Hij, hoewel gij dood waart door uw overtredingen en onbesnedenheid naar het vlees, levend gemaakt met Hem, toen Hij ons al onze overtredingen kwijtschold, 14 door het bewijsstuk uit te wissen, dat door zijn inzettingen tegen ons getuigde en ons bedreigde. En dat heeft Hij weggedaan door het aan het kruis te nagelen: 15 Hij heeft de overheden en machten ontwapend en openlijk tentoongesteld en zo over hen gezegevierd.

Het bewijsstuk was niet de wet, maar het lichaam der zonde, de zondenatuur, de oude mens, misschien was dat die oude man, ik snap het ook niet meer, sorry.

Misschien wil je teveel details uit beeldspraken letterlijk nemen (denk aan het verhaal van profeet Nathan over Davids' handelswijze met Uriah en Bathseba). Paulus zegt in Rom.7 dat we vrij zijn van de wet omdat we juridisch gezien gestorven zijn voor de wet (vanwege onze verbondenheid met Jezus). In Kolossenzen 2 gaat het niet over waar we "aan vast" zitten, maar waardoor we veroordeeld worden. Dat is het "bewijsstuk" (de overtredingen van de wet). Als we niet aan de wet vastzaten (Rom.7) dan zou een overtreding geen probleem zijn. Dat is het verband tussen Rom.7 en Kol.2

Link naar bericht
Deel via andere websites
(...)
Overigens wel grappig: Israel was getrouwd met de Vader, de gemeente is de bruid van de Zoon. Volgens de wet is het een doodzonde om de vrouw van je vader in te pikken, dus dan is Jezus Dezelfde als de Vader lijkt me zo.

Heel grappig inderdaad, maar volgens diezelfde wet doet degene die de verlatene trouwt overspel (Mat 5,32) dus ook dat kan niet.(...)

Ofwel, je hebt alweer je eigen standpunt dat de Zoon de Vader is, ondergraven.

Zoals je zelf schreef: "Het boek waar jij uit citeert getuigt tegen je en daarom zou ik je willen adviseren om te luisteren of op te houden met citeren uit de Bijbel"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jezus is een "verschijning" van God. Dat is een subtiel verschil

Ja inderdaad. Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de Vader dan door Mij. Het hele N.T. staat er bol van dat Jezus de Zoon is.

En trouwens, ik ga niet met mijn Vader trouwen. De Zoon is de Bruidegom.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien wil je teveel details uit beeldspraken letterlijk nemen (denk aan het verhaal van profeet Nathan over Davids' handelswijze met Uriah en Bathseba). Paulus zegt in Rom.7 dat we vrij zijn van de wet omdat we juridisch gezien gestorven zijn voor de wet (vanwege onze verbondenheid met Jezus). In Kolossenzen 2 gaat het niet over waar we "aan vast" zitten, maar waardoor we veroordeeld worden. Dat is het "bewijsstuk" (de overtredingen van de wet). Als we niet aan de wet vastzaten (Rom.7) dan zou een overtreding geen probleem zijn. Dat is het verband tussen Rom.7 en Kol.2

Ja, klopt, ik snap 'm nu eindelijk.

Jezus is een "verschijning" van God. Dat is een subtiel verschil

Kolossenzen 1: 15 Hij is het Beeld van de onzichtbare God, de Eerstgeborene van heel de schepping.

16 Want door Hem zijn alle dingen geschapen die in de hemelen en die op de aarde zijn, die zichtbaar en die onzichtbaar zijn

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, eerst zeg je Jezus is de Vader en nu behoren we de Zoon toe, de Vader dus, want je zegt dat de Zoon de Vader is.

Voor de wet is de Zoon een Ander als de Vader (Rom 7,4) maar wij zijn niet onder de wet maar onder de genade.

creatief. Maar dat moet ook wel, als je je interpretatie die zo lek is als een mandje, nog een beetje op wilt lappen. Ook qua genade spreekt Paulus nog steeds van Vader en Zoon:

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:"genade zij u en vrede van God de Vader en van onze Heere Jezus Christus" (Gal.1:3)

"genade zij u en vrede van God, onze Vader, en van de Heere Jezus Christus." (Ef.1:2)

"genade zij u en vrede van God, onze Vader, en van de Heere Jezus Christus." (Fil.1:2)

genade, barmhartigheid, vrede zal met u zijn, van God de Vader en van de Heere Jezus Christus, de Zoon van de Vader, in waarheid en liefde. (2 Joh.1:3)

etc..

Als ze onder de genade hetzelfde zijn, dan doen Paulus en Johannes wel erg moeilijk om dat duidelijk te maken, door nu juist steeds over "genade van de Vader EN van Jezus" te spreken.

Nu noem je mijn visie wel zo lek als een mandje, maar feit blijft dat de profeet de Zoon de Eeuwige Vader noemt dus ik weet me in goed gezelschap. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

God zegt zelf dat Hij dood is geweest en weer levend geworden, dus ook al lijkt het jou onmogelijk, toch kon het.

'Ik ben dood geweest en zie, Ik ben levend tot in alle eeuwigheid' (Op 1,18)

'Dit zegt de Eerste en de Laatste, Die dood is geweest en weer levend is geworden' (Op 2,8)

Jezus en de Vader zijn de Alpha en Omega, maar er worden 2 stemmen gehoord, niet 1: een bazuin en vele wateren. Als je de Vader wilt zien, zie je automatisch Jezus. (Ik draaide mij om om te zien wie het was)

Vader:

Ik ben de alfa en de omega, zegt de Here God, die is en die was en die komt, de Almachtige.9 Ik, Johannes, uw broeder en deelgenoot in de verdrukking en in het Koninkrijk en de volharding in Jezus, was op het eiland, genaamd Patmos, om het woord Gods en het getuigenis van Jezus. 10 Ik kwam in vervoering des geestes op de dag des Heren, en ik hoorde achter mij een luide stem, als van een bazuin, 11 zeggende: Hetgeen gij ziet, schrijf dat in een boek ..

12 En ik keerde mij om, ten einde de stem te zien, die met mij sprak. En toen ik mij omkeerde, zag ik zeven gouden kandelaren, 13 en te midden van de kandelaren iemand als eens mensen zoon, bekleed met een tot de voeten reikend gewaad, en aan de borsten omgord met een gouden gordel; 14 en zijn hoofd en zijn haren waren wit als witte wol, als sneeuw, en zijn ogen als een vuurvlam; 15 en zijn voeten waren gelijk koperbrons, als in een oven gloeiend gemaakt, en zijn stem was als een geluid van vele wateren. 16 En Hij had zeven sterren in zijn rechterhand en uit zijn mond kwam een tweesnijdend scherp zwaard; en zijn aanzien was gelijk de zon schijnt in haar kracht.

Hij wil dus de Vader zien die tot hem spreekt en ziet dan Jezus die dit zegt:

17 En toen ik Hem zag, viel ik als dood voor zijn voeten; en Hij legde zijn rechterhand op mij en zeide: Wees niet bevreesd, Ik ben de eerste en de laatste, 18 en de levende, en Ik ben dood geweest, en zie, Ik ben levend tot in alle eeuwigheden, en Ik heb de sleutels van de dood en het dodenrijk. 19 Schrijf dan hetgeen gij gezien hebt en hetgeen is en hetgeen na dezen geschieden zal.

Openbaringen 4:1

1 Na deze dingen zag ik, en zie, er was een deur geopend in de hemel; en de eerste stem, die ik gehoord had, alsof een bazuin met mij sprak, zeide: Klim hierheen op en ik zal u tonen, wat na dezen geschieden moet. 2 Terstond kwam ik in vervoering des geestes en zie, er stond een troon in de hemel en iemand was op die troon gezeten. 3 En die erop gezeten was, was van aanzien de diamant en sardius gelijk; en een regenboog was rondom de troon, van aanzien de smaragd gelijk. 4 En rondom de troon waren vierentwintig tronen, en op die tronen waren vierentwintig oudsten gezeten, in witte klederen gekleed en met gouden kronen op hun hoofden. 5 En van de troon gingen bliksemstralen, stemmen en donderslagen uit; en zeven vurige fakkels brandden voor de troon; dit zijn de zeven Geesten Gods. 6 En voor de troon was als een glazen zee, kristal gelijk. En midden in de troon en rondom de troon waren vier dieren, vol ogen van voren en van achteren...

Volgens mij beschrijft hij hier de Vader, want Jezus zit aan Zijn rechterhand.

Deze is nog wel het overduidelijkst eigenlijk:

Handelingen 7:55

Maar vervuld van de heilige Geest sloeg Stefanus zijn blik op naar de hemel en zag de luister van God, en Jezus, die aan Gods rechterhand stond, 56 en hij zei: ‘Ik zie de hemel geopend en de Mensenzoon, die aan Gods rechterhand staat.

Openbaringen 5

En ik zag in het midden van de troon en van de vier dieren en te midden der oudsten een lam staan, als geslacht, met zeven horens en zeven ogen; dit zijn de zeven Geesten Gods, uitgezonden over de gehele aarde. 7 En het kwam en heeft (de rol) aangenomen uit de rechterhand van Hem, die op de troon gezeten was.

En alle schepsel in de hemel en op de aarde en onder de aarde en op de zee en alles wat daarin is, hoorde ik zeggen:

Hem, die op de troon gezeten is, en het Lam zij de lof en de eer en de heerlijkheid en de kracht tot in alle eeuwigheden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat Michael Brown daar in het filmpje uitlegt hoe het zit en die voormalig agnost legt het ook goed uit.

Voor wie geen zin heeft om te luisteren of het boek te bestellen:

Objection 1

“Jews don’t believe in the Trinity. We believe in one God, not three.â€

Answer: We do not in any way believe in three gods. My God is one, and his name is the LORD (or, Yahweh, known to Orthodox Jews as HaShem). He revealed Himself to us through his Son, the Messiah, who is the very image and reflection of God. And he touches us and speaks to us by his Spirit. These are deep, spiritual truths. Later theologians labeled this relationship the Trinity, God as a triune One. But the word ‘Trinity’ is not found anywhere in the New Testament and it may confuse the issues for you.†(See Answering Jewish Objections to Jesus, vol. 2, pp. 3-14.)

Isaiah 9:6-His Name:

For unto us a child is born, unto us a Son is given, and the government will be upon His shoulder. And His name will be called Wonderful, Counselor, Mighty God, Everlasting Father, Prince of Peace.

This prophecy tells of the unique nature of the baby to be born. These names characterize his nature. Wrote Dr. Michael Brown:

As the brilliant Hebrew and Rabbinic scholar Franz Delitzsch noted, even Samuel David Luzzatto, one of the greatest of the Italian rabbis, rightly observed that “you do not expect to find attributes of God here, but such as would be characteristic of the child. “This agrees with statements in the Talmudic and Midrashic writings, along with the comments of Abraham Ibn Ezra, all of which state that the names refer to the child.(5)

The Midrash on Ezekiel 48:35 asks, “What is the name of KING MESSIAH? Rabbi Abba, son of Kohana said JEHOVAH. For it is written, This is His name whereby HE shall be called, THE LORD OUR RIGHTEOUSNESS.â€(6) Clearly the boy (King Messiah) that is born will possess the name God and bring peace.

Immanuel: God met ons.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor de wet is de Zoon een Ander als de Vader (Rom 7,4) maar wij zijn niet onder de wet maar onder de genade.

creatief. Maar dat moet ook wel, als je je interpretatie die zo lek is als een mandje, nog een beetje op wilt lappen. Ook qua genade spreekt Paulus nog steeds van Vader en Zoon:

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:"genade zij u en vrede van God de Vader en van onze Heere Jezus Christus" (Gal.1:3)

"genade zij u en vrede van God, onze Vader, en van de Heere Jezus Christus." (Ef.1:2)

"genade zij u en vrede van God, onze Vader, en van de Heere Jezus Christus." (Fil.1:2)

genade, barmhartigheid, vrede zal met u zijn, van God de Vader en van de Heere Jezus Christus, de Zoon van de Vader, in waarheid en liefde. (2 Joh.1:3)

etc..

Als ze onder de genade hetzelfde zijn, dan doen Paulus en Johannes wel erg moeilijk om dat duidelijk te maken, door nu juist steeds over "genade van de Vader EN van Jezus" te spreken.

Nu noem je mijn visie wel zo lek als een mandje, maar feit blijft dat de profeet de Zoon de Eeuwige Vader noemt dus ik weet me in goed gezelschap. :)

Ach, feit blijft dat Jezus (de Zoon van God) zelf meermalen opmerkte dat Hij (de Zoon) aan het kruis zou sterven, en niet de Vader, zoals jij stelt. Dus ik weet me in het beste gezelschap :E

En voor de rest ... gewoon andermans posts blijven negeren en je eigen dogma herhalen, dan blijft je lekke bootje het langst varen (H)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Open. 1:6 vervolgt nog "en hij (Jezus)heeft ons gemaakt tot een koninkrijk, tot priesters voor zijn God en Vader".

dit geeft weer eens duidelijk de verhouding weer tussen Jezus en zijn God en Vader Jehovah.

Jezus erkent Jehovah als degene die boven hem staat (God) en de persoon uit wie hij is ontstaan (vader=bron van leven).

Have a nice dat,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
Open. 1:6 vervolgt nog "en hij (Jezus)heeft ons gemaakt tot een koninkrijk, tot priesters voor zijn God en Vader".

dit geeft weer eens duidelijk de verhouding weer tussen Jezus en zijn God en Vader Jehovah.

Jezus erkent Jehovah als degene die boven hem staat (God) en de persoon uit wie hij is ontstaan (vader=bron van leven).

Have a nice dat,

Ed

Ik zal je toch wat moeten nuanceren. Uiteindelijk zijn die priesters ook priesters van Jezus (zie Opb.19) en krijgt Jezus eerder dan de Vader de zevenvoudige aanbidding (Opb.5:12, 7:12). En natuurlijk de overige puzzelstukjes waarvan ik er eerder (hier) een aantal opgesomd had. Al die puzzelstukjes passen uitermate goed, als Jezus ook, samen met de Vader (en de Geest, maar daar heb ik vrijwel niks over gezegd) Jehovah is. Dat neemt niet weg dat er tussen Vader en Zoon (en Geest) bepaalde verhoudingen zijn (een 'orde' of 'volgorde' zou je kunnen zeggen). Maar uit heel het boek Openbaringen komt naar voren, dat Jezus op gelijk niveau met de Vader wordt getekend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

creatief. Maar dat moet ook wel, als je je interpretatie die zo lek is als een mandje, nog een beetje op wilt lappen. Ook qua genade spreekt Paulus nog steeds van Vader en Zoon:

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:"genade zij u en vrede van God de Vader en van onze Heere Jezus Christus" (Gal.1:3)

"genade zij u en vrede van God, onze Vader, en van de Heere Jezus Christus." (Ef.1:2)

"genade zij u en vrede van God, onze Vader, en van de Heere Jezus Christus." (Fil.1:2)

genade, barmhartigheid, vrede zal met u zijn, van God de Vader en van de Heere Jezus Christus, de Zoon van de Vader, in waarheid en liefde. (2 Joh.1:3)

etc..

Als ze onder de genade hetzelfde zijn, dan doen Paulus en Johannes wel erg moeilijk om dat duidelijk te maken, door nu juist steeds over "genade van de Vader EN van Jezus" te spreken.

Nu noem je mijn visie wel zo lek als een mandje, maar feit blijft dat de profeet de Zoon de Eeuwige Vader noemt dus ik weet me in goed gezelschap. :)

Ach, feit blijft dat Jezus (de Zoon van God) zelf meermalen opmerkte dat Hij (de Zoon) aan het kruis zou sterven, en niet de Vader, zoals jij stelt. Dus ik weet me in het beste gezelschap :E

En voor de rest ... gewoon andermans posts blijven negeren en je eigen dogma herhalen, dan blijft je lekke bootje het langst varen (H)

Prima, blijf jij vooral lasteren dat Jezus eeuwige Vader genoemd wordt door de profeet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu noem je mijn visie wel zo lek als een mandje, maar feit blijft dat de profeet de Zoon de Eeuwige Vader noemt dus ik weet me in goed gezelschap. :)

Ach, feit blijft dat Jezus (de Zoon van God) zelf meermalen opmerkte dat Hij (de Zoon) aan het kruis zou sterven, en niet de Vader, zoals jij stelt. Dus ik weet me in het beste gezelschap :E

En voor de rest ... gewoon andermans posts blijven negeren en je eigen dogma herhalen, dan blijft je lekke bootje het langst varen (H)

Prima, blijf jij vooral lasteren dat Jezus eeuwige Vader genoemd wordt door de profeet.

Je beseft hopelijk, dat wat je nu doet, geen argument is, maar slechts een emotioneel beroep. Toch een beetje jammer, dat je geen inhoudelijke argumenten geeft en poogt mijn punt te weerleggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid