Spring naar bijdragen

Hardwareproblemen


Aanbevolen berichten

Hoi allen,

Gisteren weigerde mijn beeldscherm dienst. Hij is al een paar jaartjes oud dus het zou kunnen dat ie gewoon af was. Vandaag getest op de PC van mijn huisgenoot maar het beeldscherm deed het daar wel gewoon. Waarschijnlijk ligt het dus aan de videokaart (als jullie andere ideeën hebben dan hoor ik dat graag). In dat geval is het wel raar dat hij er plotseling mee ophoudt.

Naast oplossingen voor het probleem zoek ik nu dus een nieuwe videokaart. Iemand nog tips qua type e.d.? Mijn vorige kaart was een NVIDIA GeForce 9700 (uit mijn hoofd).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoi allen,

Gisteren weigerde mijn beeldscherm dienst. Hij is al een paar jaartjes oud dus het zou kunnen dat ie gewoon af was. Vandaag getest op de PC van mijn huisgenoot maar het beeldscherm deed het daar wel gewoon. Waarschijnlijk ligt het dus aan de videokaart (als jullie andere ideeën hebben dan hoor ik dat graag). In dat geval is het wel raar dat hij er plotseling mee ophoudt.

Naast oplossingen voor het probleem zoek ik nu dus een nieuwe videokaart. Iemand nog tips qua type e.d.? Mijn vorige kaart was een NVIDIA GeForce 9700 (uit mijn hoofd).

Wat wil je er mee doen? :)

Gamen? En zoja, op welke settings?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zou fijn zijn om de boel wat up te graden, dat ik bijv. Civ5 op DX11 kan spelen met een beetje snelheid en Minecraft überhaupt kan doen. Heb nu (nog) een 17" monitor dus 1048*1200 (oid) is wel de max. Qua specs kan ik helaas niet veel vertellen, aangezien het beeldscherm niet aan kan en ik niks op papier heb staan. Uit mijn hoofd was het 3 GB RAM.

Elders zag ik al een Hadeon 7770 of 7750 voorbij komen. Dat leek me wel wat, mits het past in de kast.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zou fijn zijn om de boel wat up te graden, dat ik bijv. Civ5 op DX11 kan spelen met een beetje snelheid en Minecraft überhaupt kan doen. Heb nu (nog) een 17" monitor dus 1048*1200 (oid) is wel de max. Qua specs kan ik helaas niet veel vertellen, aangezien het beeldscherm niet aan kan en ik niks op papier heb staan. Uit mijn hoofd was het 3 GB RAM.

Elders zag ik al een Hadeon 7770 of 7750 voorbij komen. Dat leek me wel wat, mits het past in de kast.

Ja, of probeer eens een GTX460/560/660 2e hands op de kop te tikken.

Je kan ook een HD5870 2e hands proberen te scoren :)

En of het past: Heb je een ATX moederbord of een mini-ATX? Je kan ook de kaartlengte eens googlen en je kastruimte eens opmeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoi allen,

Gisteren weigerde mijn beeldscherm dienst. Hij is al een paar jaartjes oud dus het zou kunnen dat ie gewoon af was. Vandaag getest op de PC van mijn huisgenoot maar het beeldscherm deed het daar wel gewoon. Waarschijnlijk ligt het dus aan de videokaart (als jullie andere ideeën hebben dan hoor ik dat graag). In dat geval is het wel raar dat hij er plotseling mee ophoudt.

Naast oplossingen voor het probleem zoek ik nu dus een nieuwe videokaart. Iemand nog tips qua type e.d.? Mijn vorige kaart was een NVIDIA GeForce 9700 (uit mijn hoofd).

Een Geforce 9700 kan ik alleen in een mobiele variant vinden dus ik vermoed dat je je vergist. Heb je een merk pc of is het een zogenaamde grijze doos? Of anders het merk en typenummer van het moederbord. Ik heb namelijk nog wel een videokaart liggen maar de vraag is of die past in jou systeem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid