Spring naar bijdragen

De balkenendenorm;  

9 leden hebben gestemd

  1. 1. De balkenendenorm;

    • is prima
      5
    • liever niet
      0
    • symboolpolitiek
      2
    • whatever
      3


Aanbevolen berichten

SNS laten omvallen klinkt heel stoer, maar via het deposito-garantiestelsel breng je dan de echte systeembanken in direct gevaar. Dat heeft forse impact op een toch al fragiele economie. Ds nationalisatie zat er wel in. En ja, dan heb je een directie nodig die de zaak opruimt en klaar maakt voor herintroductieol de markt. 500K is voor een dergelijke functie vrij bescheiden.

Kan je je boos over maken, of niet. De werkelijkheid wordt er niet anders door.

En al die directeuren van die banken denken nu, ach we kunnen wel risicovol beleggen, als het fout gaat grijpt de staat toch wel in. Misschien moeten we gewoon een voorbeeld stellen bij de SNS bank door ze gewoon te laten verrekken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mystic,

Uitleggen waarom de Balkenendenorm niet voldoende is.

Ik dacht dat wel duidelijk was ;) De salarissen voor goede bestuurders van banken liggen gewoon hoger dan bijv die van ministers. De financiele salarisnorm *is* nou eenmaal wat ze is, al eeuwenlang is deze relatief hoog. Daar kun je het eens of oneens mee zijn, maar feit is dat je iemand nodig hebt uit de financiele wereld en dat deze mensen dus gewend zijn om goed te verdienen. Op een filantropische weldoener na, ga je dus gewoon niemand vinden uit deze wereld met de juiste capaciteiten. Het is een heel simpel verhaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik zou eerst meer details moeten weten voor ik een oordeel vel. Uit dit artikel en de link naar de Groene Amsterdammer haal ik niet genoeg. Maar zo op het eerste gezicht lijkt het me een kwalijke zaak ja. Echter gezien de 'kwaliteit' van veel van dit soort ondezoeken hou ik nog een slag of wat rond de arm ;)
Link naar bericht
Deel via andere websites
En al die directeuren van die banken denken nu, ach we kunnen wel risicovol beleggen, als het fout gaat grijpt de staat toch wel in. Misschien moeten we gewoon een voorbeeld stellen bij de SNS bank door ze gewoon te laten verrekken.

Volgens mij is de top al ontslagen zonder vertrekvergoeding en worden ze misschien nog gerechtelijk vervolgd? Volg het niet zo, maar dat klopt toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites
En al die directeuren van die banken denken nu, ach we kunnen wel risicovol beleggen, als het fout gaat grijpt de staat toch wel in. Misschien moeten we gewoon een voorbeeld stellen bij de SNS bank door ze gewoon te laten verrekken.

Volgens mij is de top al ontslagen zonder vertrekvergoeding en worden ze misschien nog gerechtelijk vervolgd? Volg het niet zo, maar dat klopt toch?

Ik hoop het, al ben ik bang dat we er geen cent van terug gaan zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid