Spring naar bijdragen

Café art. 31 KO


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 99
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hoi Gaitema!

Welkom hier...!!

Je boom ging achter slot en grendel, maar kijk hier eens:

boompje_bruna_k_ezg_2_thumb_12002.jpg

We geven hem van tijd tot tijd wat water en als dan die andere "onzinkletstopics" dicht gaan, omdat ze aan hun post-limiet zitten, dan zetten we hem gewoon weer in de volle grond en dan heb je ook op dit forum weer gewoon je eigen "boom"!!!

Met als het nodig is opnieuw dat opschrift waar het ooit mee begon:

"Ik dacht vandaag: waar doe ik toch altijd mijn best voor om alles uitgebreid te verwoorden waarom ik geloof wat ik geloof, dat het bijbelgetrouw is en zeker niet zo maar wat onzin. Iedere keer raak ik teleurgesteld over de resultaten en denk ik geregeld: ik kan net zo goed tegen een boom aan gaan praten.

Dus vandaar dit topic. Voor iedereen die net als ik zin hebben om tegen een boom aan te praten stellen we deze boom voor als het luisterend oor die alles begrijpt wat je voelt, wat je zoekt en je graag antwoord wil geven op je innerlijke zoektocht."

bron: archief GKV-forum (post d.d. donderdag 15 april 2010 22:08)

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Gaitema,

Ja die boom daar wachten we op, heeft toch meer als een topic over de lente of de kerstman.

Ik hoop je er wel tegen te komen want heerlijk bomen in een winterslandschap nu de kerstman weg is heeft ook wel wat. Het is al lang geleden dat we er een vuurtje gestookt hebben en gemijmerd.

Mogen wij; niet GKVers hier alleen maar orgels plaatsen? Trouwens posten hier wel GKVers, of zijn die druk aan de studie?

GKVers gaan voor inhoudt en dat waardeer ik enorm, dus ik heb mijn best gedaan met het uitzoeken van info over het orgel in de Sint-Nicolaaskerk in Elburg. Niet het uiterlijk `wat zeker mooi is` maar de inhoudt is het belangrijkste.

GKVers hebben dat altijd al begrepen,jullie voegen iets toe aan dit forum, zeker weten. :Y

http://orgelconcerten.ncrv.nl/orgel/que ... colaaskerk

Credible een huis voor ieder hart. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mooi forum, dat GKv-forum. Er valt zelf vanalles te lezen over credible :)

http://forum.gkv.nl/forum/list_messages/9691

nou ga je me toch niet vertellen dat hij gereformeerde kerk kerkt?

Nee, ik vrees dat geeneen kerk goed genoeg is.

ah ok, ik was al van m'n stoel gevallen..

maar is hij al ge-unbanned? want anders zijn we een beetje stout nu geloof ik..

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar even een vraag: waarom gaan gereformeerd vrijgemaakte kinderen vaak naar een vrijgemaakte school zoals bijv het Greijdanus college. Wat is het grootste bezwaar tegen onderwijs volgen op de christelijke school om de hoek.

Vroeger hoorde dat enigszins bij de zuil. Je ging naar de vrijgemaakte kerk, de vrijgemaakte basisschool, de vrijgemaakte bakker, je las de vrijgemaakte krant, stemde op de vrijgemaakte partij en ging op vakantie met de vrijgemaakte reisorganisatie. Hoorde bij de 'doorgaande reformatie', en als je daar vanaf week had je wat uit te leggen.

Tegenwoordig is dat wat minder vastomlijnd, en meer een keuze van de ouders. Het beeld dat ik heb van 'christelijke scholen' is niet heel positief; vaak geldt dat alleen voor de naam en is het de vraag of daar inhoudelijk ook wat mee wordt gedaan. Bij vrijgemaakte scholen is dat wel zo. Ook is het onderwijs vaak kwalitatief goed. Daarnaast zijn de vrijgemaakte scholen zelf vaak opener, soms uit noodzaak. Bij het Gomarus College moet het personeel bijv. nog wel vrijgemaakt zijn maar zijn leerlingen uit verschillende stromingen welkom (al weet ik niet hoe breed dat is).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jouw beeld van christelijke scholen deel ik niet maar de geref vrijgemaakte scholen staan de laatste jaren meer open voor andere christenen dat zie ik wel.. Zo zijn er ook nogal wat leden van onze gemeente die hun kinderen op een geref vrijgemaakte school doen.

Inderdaad was dat "vroeger" niet mogelijk. :)

Maar is dat zo omdat men de leer op christelijke scholen niet zuiver vindt? Of zoals jij aangeeft, te weinig bijbelsonderwijs.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee hoor. Grootouders van tak vader waren zelf zeer actief in de pinkstergemeente. En voor hun zit er al die roots leger des heils.

Grootouders moeders zijde hebben gereformeerde roots. Oma was gereformeerd (en ook gebleven), maar opa was niet echt gelovig. Die kwam via pinkster evangelisatie tot geloof, raakte vervolgens later teleurgesteld in de kerk en in de pinksterbeweging, maar is wel altijd overtuigd christen gebleven. Oma heeft later belijdenis gedaan in GKV, maar daar ben ik zelf des tijds nog aanwezig geweest. Voor en na die tijd ging oma best graag als ze in een weekend op visite was wel met ons mee naar de kerk.

Dus nee, hebben ze geen moeite mee gehad. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoi Gaitema!

Welkom hier...!!

Je boom ging achter slot en grendel, maar kijk hier eens:

boompje_bruna_k_ezg_2_thumb_12002.jpg

We geven hem van tijd tot tijd wat water en als dan die andere "onzinkletstopics" dicht gaan, omdat ze aan hun post-limiet zitten, dan zetten we hem gewoon weer in de volle grond en dan heb je ook op dit forum weer gewoon je eigen "boom"!!!

Met als het nodig is opnieuw dat opschrift waar het ooit mee begon:

"Ik dacht vandaag: waar doe ik toch altijd mijn best voor om alles uitgebreid te verwoorden waarom ik geloof wat ik geloof, dat het bijbelgetrouw is en zeker niet zo maar wat onzin. Iedere keer raak ik teleurgesteld over de resultaten en denk ik geregeld: ik kan net zo goed tegen een boom aan gaan praten.

Dus vandaar dit topic. Voor iedereen die net als ik zin hebben om tegen een boom aan te praten stellen we deze boom voor als het luisterend oor die alles begrijpt wat je voelt, wat je zoekt en je graag antwoord wil geven op je innerlijke zoektocht."

bron: archief GKV-forum (post d.d. donderdag 15 april 2010 22:08)

Ja, toen wist ik het vanuit mijn hart gegrepen te forumuleren.

Echt waar, ik vond het maar komisch. Uit pure frustratie opende ik het topic en gevoed met wat humor typte ik die tekst. Ja en waarempel, het liep als een trein!

Met nog ruimte voor diepgang ook. Een broedplaats voor topics zelfs.

Dat experiment gaat we nog eens over doen :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid