Spring naar bijdragen

PR-chef Westboro Baptists verlaat kerk


Aanbevolen berichten

Na jaren loeihard haar eigen waarheid de wereld ingeslingerd te hebben, is Megan Phelps tot (een begin van) inkeer gekomen. Ze heeft samen met haar zus Grace de Westboro Baptist Church verlaten. Phelps (27) heeft dat gisteren zelf in een blog laten weten. Ze schrijft dat ze inmiddels geen contact meer heeft met haar familie. De laatste jaren was Megan Phelps actief op Twitter om de boodschap van de kerk wereldkundig te maken, waarvan haar opa Fred Phelps voorganger is.

Wij gaven regelmatig aandacht aan de bizarre uitspattingen van de haatbaptisten, die elke ramp aangrijpen om te vertellen dat God ellende de wereld instuurt als straf voor (het mogelijk maken van) homoseksualiteit. God hates Fags, vatte de kerk haar eigen evangelie samen. Kerkleden lieten bij begrafenissen van slachtoffers van rampen en oorlogsgeweld borden zien met deze harde boodschap.

Horten en stoten

Het is een bijna onvoorstelbare stap om uit de realiteit van het dagelijks prediken van haat te stappen. Dat gaat ongetwijfeld met horten en stoten. Phelps schrijft zelf in een blog:

We know that we can’t undo our whole lives. We can’t even say we’d want to if we could; we are who we are because of all the experiences that brought us to this point. What we can do is try to find a better way to live from here on. That’s our focus. Up until now, our names have been synonymous with “God Hates Fags.†[...] We hope [...]  that the changes we make in our lives will speak for themselves.

 

Bron: Staat Geschreven

Artikel the Guardian (engels)

Blog Megan Phelps (engels)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, ik zat ook wat te lezen in een blog dat ze vanuit haar eigen blog gelinkt had. Je staat versteld van de hersenspoeling die daar plaatsvindt. Zaken die voor andere christenen normaal zijn, waren voor haar een openbaring.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Goed nieuws. Hopelijk volgen meer van die gekkies hun voorbeeld.

Definieer normaal... (H)|P

Anyway... WBC verliest wat leden.. zal er geen nacht minder om slapen. Integendeel. Als je soldatensterfte linkt aan homoseksualiteit dan is er iets stuk in je vermogen tot het beoordelen van causaliteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Poeh, zit een kwartier te kijken... bizar.

Wat wel 'grappig' is, je ziet Megan Phelps prominent naar voren komen, zingend met vier borden, in 'gesprek' met omstanders en dansend op de aangepaste muziek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zag het al een beetje aankomen. In de documentaires is ze wel de "normaalste" en reageert ze minder "fel" op Louis als de andere WBC leden en op Twitter heb ik haar al een tijdje niet meer gezien.

Maar goede zaak! Ze is veel te sympathiek voor WBC, de schandvlek van het christendom...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dan hebben ze nu dus welgeteld zo'n 39 leden.... Veel te veel aandacht voor zo'n klein clubje. Ik verwacht overigens dat er in het verborgene nog wel vreemdere en ergere christelijke sekten zijn.

Ongetwijfeld.

Wel is het zo dat deze sekte redelijk bekend is vanwege hun openbare activiteiten en natuurlijk die rechtszaak. Voor veel mensen wel een herkenbaar voorbeeld, van een sekte of van extreme (christelijke) leringen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja heb die uitzending al eerder gezien en het verradelijke is dat ze letterlijk teksten uit de Bijbel nemen; ook cherry pickend, net als mensen zo als ik dat doen met liefdevolle teksten.

Daarbij gaat het ook om de interpretatie. Ze kiezen er zelf voor de tekst in een bepaald licht te zetten. Wat bijvoorbeeld behoorlijk raar is dat ze zich baseren op een boek door joden geschreven en ondertussen behoorlijk antisemitisch zijn. :|

Wat ik me overigens vervolgens afvraag is of 'wij' als christenen er beter van afkomen dan deze sekte. Zijn wij, gereformeerden of katholieken, voor 'de wereld' soms niet net zo gek?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Ja heb die uitzending al eerder gezien en het verradelijke is dat ze letterlijk teksten uit de Bijbel nemen; ook cherry pickend, net als mensen zo als ik dat doen met liefdevolle teksten.

Daarbij gaat het ook om de interpretatie. Ze kiezen er zelf voor de tekst in een bepaald licht te zetten. Wat bijvoorbeeld behoorlijk raar is dat ze zich baseren op een boek door joden geschreven en ondertussen behoorlijk antisemitisch zijn. :|

Wat ik me overigens vervolgens afvraag is of 'wij' als christenen er beter van afkomen dan deze sekte. Zijn wij, gereformeerden of katholieken, voor 'de wereld' soms niet net zo gek?

Laten we het hopen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daarbij gaat het ook om de interpretatie. Ze kiezen er zelf voor de tekst in een bepaald licht te zetten. Wat bijvoorbeeld behoorlijk raar is dat ze zich baseren op een boek door joden geschreven en ondertussen behoorlijk antisemitisch zijn. :|

Wat ik me overigens vervolgens afvraag is of 'wij' als christenen er beter van afkomen dan deze sekte. Zijn wij, gereformeerden of katholieken, voor 'de wereld' soms niet net zo gek?

Ja daarom ook cherry pickend; er zijn of waren meer christenen antisemitisch ( Luther bijv) ook daar vinden we Bijbelteksten voor: ~~zijn bloed kome over hen en over hun kinderen~~ enz.

Je kunt de Bijbel op verschillende wijze lezen/interpreteren; ja zeker zullen er veel mensen zijn die gelovigen maf vinden. Relioten dat woord lees ik nogal eens of God voor dommen. Maar haat prediken of liefde; beiden is misschien teksten in een bepaald licht zetten, maar ik word liever "gek" of relioot genoemd dan harteloos en haatdragend.

Het gaat er niet over of wij betere mensen zijn, maar de manier waarop het evangelie van Jezus belicht wordt. 1 Cor 13 halen "wij" misschien teveel aan maar zou deze groep dit aanhalen/ proberen na te leven?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat ik me overigens vervolgens afvraag is of 'wij' als christenen er beter van afkomen dan deze sekte. Zijn wij, gereformeerden of katholieken, voor 'de wereld' soms niet net zo gek?

Niet soms. Vrijwel altijd. De WBC gelooft absurde teksten uit de bijbel, en denken dat God hen heeft geopenbaard hoe de wereld in elkaar zit. Hun conclusies zijn wansmakelijk, schofferend en nergens op gebaseerd.

De meeste christen geloven ook in de bijbel en denken dat God daarin uitlegt hoe alles zit. Hun conclusies zijn niet per definitie wansmakelijk of schofferend, maar nog steeds nergens op gebaseerd.

(allemaal interpretatie, maar wel nadat deze door Ursa gevraagd is. Al ben ik niet "de wereld", er is voor mij qua denkpatroon geen verschil. Al vind ik de meeste christenen duizenden malen minder afstotelijk dan de WBC)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid