Spring naar bijdragen

onchristelijke liedjes?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 112
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ziet er wel appetijtelijk uit deze mevrouw. :B

Wat een drama queen is diegene die het inspreekt overigens. Die zou nog een drama kunnen maken van een gemiddelde werkdag van een gemiddelde Nederlander volgens mij.

Klopt wel. Al vind ik wel dat het punt m.b.t. de boodschap die door de besproken liedjes wordt uitgedragen volstrekt haaks staat op het christelijk mensbeeld.

De oproep om je als beest te gedragen en iedere neiging en instinct maar in te willigen en te cultiveren is uiteindelijk funest voor de christelijke cultuur en ontkent de notie van de mens als beeld van God geroepen tot een leven van deugdzaamheid.

In die zin ben ik het eens met de kritiek op de samenzweerderige en overspannen toon van het filmpje maar met de kernkritiek op de uitgedragen boodschap van die liedjes ben ik het 100% eens. Zulk nihilistisch hedonisme is uiteindelijk mensonterend en maakt een cultuur onvruchtbaar voor het werk van Gods Geest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Het antwoord is ja @margarita751.

Er zijn verschillende artiesten die satanische teksten in hun werk gebruiken. Rihanna, Jay-Z, Bob Dillan, Britney Spears en noem ze maar op. Moet je jezelf zorgen gaan maken. Er wordt hier door verschillende personen beweerd van niet. Maar als je gelovig bent, zou ik dat zeker wel doen.

De artiesten zingen vaak teksten die voor hen geschreven is, dus niet afkomstig van de zanger of zangeres. Omdat veel mensen niet meer bezig zijn met het geloof weet men vaak ook niet dat een bepaalde tekst satanisch is. Veel mensen eren dus (onbewust) Satan door deze teksten mee te zingen.

Is het onschuldig als de zanger of de meezinger zich niet bewust is van het feit dat de tekst satanisch is? NEE. Satan lacht God gewoon uit. EAT THIS is wat hij wil zeggen als deze mensen en kinderen deze teksten meezingen.

En vergeet vooral films niet. Was niet iedereen onder de indruk van de film Anubis? Hadden niet miljoenen kinderen hiervan een poster in hun kamer of een broodtrommeltje. Niet wetende dat dit een duivelse God is!!!!!

Om een voorbeeld in een bekend liedje te noemen: In het liedje ‘we are the world’ zingt Willy Nelson de tekst ‘As God has shown us by turning stones to bread’ Maar dat heeft God helemaal niet gedaan. Satan vroeg aan Jezus om van stenen brood te maken tijdens de woestijn beproeving. Jezus weigerde echter aan dit verzoek te voldoen. Satan wilde immers alleen maar bewijzen dat iedereen kan doen wat de Schepper heeft gedaan. Het zou Satan gelijk geven in zijn stelling dat wij net als God zijn. Althans dat is wat Satan de mensen wil laten geloven.

Deze tekst geeft dus aan dat dit toch is wat wij moeten geloven, dat Jezus (en wij) van stenen brood kunnen maken. Een satanische tekst dus, en miljoenen mensen zingen deze zin erg hard mee. Is dit echt onschuldig? NEE.

Of je nu gelooft of niet gelooft. Deze teksten worden gemaakt door mensen die wel degelijk geloven. De intentie van deze mensen is om de mensen, de ongelovige, satanische teksten te laten zingen. Ze hebben er toch geen erg in. Ze lachen God uit, ze sturen aan op de dags des oordeels omdat zij ervan overtuigd zijn dat niet Jezus, maar Lucifer als tweede verlosser op aarde komt.

Ben je gelovig, dan is dit wel degelijk iets om je druk over te maken.

Ben je niet gelovig, dan is dit ook wel degelijk iets om je druk over te maken.

Het feit dat niemand deze tekst aanpast, dat niemand er tegen in gaat, geen paus, geen priester… niemand, het feit dat deze satanisten in staat zijn om steeds opnieuw hele beroemde mensen satanische zinnen de wereld in te laten helpen is ook voor de ongelovige een zorg. Immers willen deze mensen, deze satanisten, chaos en wanorde de wereld in helpen. En zeg eens eerlijk, is dat al niet een beetje het geval???????

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het antwoord is ja @margarita751.

Er zijn verschillende artiesten die satanische teksten in hun werk gebruiken. Rihanna, Jay-Z, Bob Dillan, Britney Spears en noem ze maar op.

Graag wat meer onderbouwing?
Om een voorbeeld in een bekend liedje te noemen: In het liedje ‘we are the world’ zingt Willy Nelson de tekst ‘As God has shown us by turning stones to bread’ Maar dat heeft God helemaal niet gedaan. Satan vroeg aan Jezus om van stenen brood te maken tijdens de woestijn beproeving. Jezus weigerde echter aan dit verzoek te voldoen. Satan wilde immers alleen maar bewijzen dat iedereen kan doen wat de Schepper heeft gedaan. Het zou Satan gelijk geven in zijn stelling dat wij net als God zijn. Althans dat is wat Satan de mensen wil laten geloven.

Deze tekst geeft dus aan dat dit toch is wat wij moeten geloven, dat Jezus (en wij) van stenen brood kunnen maken. Een satanische tekst dus, en miljoenen mensen zingen deze zin erg hard mee. Is dit echt onschuldig? NEE.

Wow there partner, je springt van de hak op de tak. Je dikgedrukte zin is volgens mij helemaal niet de crux van de verleiding die Satan aanbood. En om nou te concluderen dat t het een satanische tekst is.... Ik denk eerder gewoon een wat minder geinformeerde edoch waarschijnlijk goed bedoelde poging Bijbelse thematiek in de songtekst te verwerken.
Of je nu gelooft of niet gelooft. Deze teksten worden gemaakt door mensen die wel degelijk geloven. De intentie van deze mensen is om de mensen, de ongelovige, satanische teksten te laten zingen. Ze hebben er toch geen erg in. Ze lachen God uit, ze sturen aan op de dags des oordeels omdat zij ervan overtuigd zijn dat niet Jezus, maar Lucifer als tweede verlosser op aarde komt.
Graag wat meer onderbouwing?
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het niet echt een probleem om liedjes te luisteren waar ongelovige teksten in voor komen, zowel liedjes met backmasking of "gewoon". Het gaat uiteindelijk toch om je eigen overtuiging? Dat je dat liedje luistert, betekent nog niet gelijk dat het ook jouw eigen overtuiging is. En ik weet niet precies hoe dat werkt met backmasking, maar om voor alle liedjes uit te gaan zoeken of het 'duivels' zou zijn of niet, lijkt mij een beetje te overdreven, aangezien je zelf toch geen verkeerde bedoelingen hebt met het luisteren naar dat liedje. Maar zelf luister ik sowieso nooit naar backmasking, aangezien mij dat persoonlijk niet echt nodig lijkt :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

nee, mysticnetherlands, dat is het dus niet... het zijn juist heel erg goed geinformeerde mensen die deze teksten schrijven. En het gaat er niet altijd om wat er mee gedaan wordt, soms gaat het er ook om wat er mee bedoeld wordt en wie er mogelijk beinvloed worden.

En onderbouwen is echt niet nodig, luister naar de liedjes en vergelijk het met bijbel teksten. Of met de geldende normen en waarden.

Maar ik heb een tegenvraag. Waarom is het niet erg dat er bijbelse teksten al dan niet opzettelijk worden veranderd. Waarom is het okee om deze teksten te negeren en te zeggen "ik luister niet, ik lees de bijbel, ik neem afstand van dat soort dingen"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij zijn er wel betere redenen om niet naar Jay-Z, Rihanna of Britney Spears te luisteren. Daarnaast, het woord satanisch word wel erg snel gebezigd, terwijl de Bijbel (afaik) spreekt over de wereld, de duivel en ons eigen ik.

Wereldse muziek, ja hoor. Egocentrische muziek, ja hoor. Satanisch, nou ja, via-via (de Overste van de deze Wereld), maar om satanisch te zijn moet Britney wel iets dichter bij Impaled Nazarene in de buurt zitten en Jay-Z wat opschuiven richting Deathspell Omega.

Link naar bericht
Deel via andere websites
nee, mysticnetherlands, dat is het dus niet... het zijn juist heel erg goed geinformeerde mensen die deze teksten schrijven. En het gaat er niet altijd om wat er mee gedaan wordt, soms gaat het er ook om wat er mee bedoeld wordt en wie er mogelijk beinvloed worden.

En onderbouwen is echt niet nodig, luister naar de liedjes en vergelijk het met bijbel teksten. Of met de geldende normen en waarden.

Maar ik heb een tegenvraag. Waarom is het niet erg dat er bijbelse teksten al dan niet opzettelijk worden veranderd. Waarom is het okee om deze teksten te negeren en te zeggen "ik luister niet, ik lees de bijbel, ik neem afstand van dat soort dingen"

Als ik naar die teksten luister, betekend het nog niet dat ik ze meteen in mijn hart als waarheid aanneem. En doe ik dat wel, maar kom ik later tot inkeer daarin, dan kan ik bij God altijd om vergeving vragen.

Waar ik me dan zorgen om zou moeten maken weet ik niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid