Spring naar bijdragen

onchristelijke liedjes?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 112
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

denk je niet dat zijn macht JUIST ligt in het "vergezochte" omdat wij daar stoppen met opletten.

Geef je de duivel hiermee niet te vel macht denk je?

er zijn patronen, waarschuwingen, en ze zijn... niet moeilijk te vinden.

en ik weet dat ik klink als de volgende complot theorie fetisjist maar... ik schrik er van hoe weinig we weten over die kant... van het vijandige front.

please mensen... luister naar de teksten, leer wat over de artiesten, google ze is een keer...

satan lacht ons gewoon uit als we op de terugweg van de kerk mee zitten te zingen met een rihanna of een beyonce.

Als jij bang word van die teksten, zeker niet naar luisteren. Maar, waar ben je dan bang voor? Bang dat God het je niet vergeeft dat je hiernaar luistert? Bang dat de duivel je steeds meer onder controle gaat krijgen? God vergeeft het je wel, jij bepaald of de duivel die controle mag voeren. Als jij niet wil dat die dat doet, maak het dan niet te belangrijk en luister er niet naar. Wat een ander daarin beslist is aan die ander.

ik ben altijd bereikbaar voor linkjes naar waarheidsgetrouwe en legitieme bewezen informatie, geen knip en plak werk. het keiharde bewijs.

Die wil ik weleens zien dan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik zelf ben op het moment heel erg veel bezig met de eind tijd, al hoewel niet zo zeer de eindtijd omdat daar...weinig over te speculeren valt maar meer wat er nu op dit moment gaande is in de wereld.

en dan heb ik het onder andere over (ja dit zullen jullie vast al vaker gehoord hebben) de nieuwe wereld orde en de illuminati.

nu hadden we daar laatst op een jeugdgroep die ik bezoek een semi discussie over en ik hoorde van allerlei kanten "ach daar houd ik me niet mee bezig, als het gebeurt dan merk ik het wel, ik vind het veel te ver gezocht enz. enz."

en ik moet bekennen dat ik daar bang van word.

er is op dit moment heel veel gaande en is het nou echt nodig dat iedereen elk filmpje op youtube gaat geloven en we allemaal bang worden voor de nieuwe wereld orde... nee. nee dat zou zelfs slecht zijn.

ik zelf vind het gewoon fijn om er het fijne van te weten.

maar vooral het zinnetje "het is zo vergezocht" zo...zo schadelijk en naïef. want lieve mensen als wij mensen dit soort dingen kunnen bedenken, en dan heb ik het bijvoorbeeld over verborgen boodschappen in films, liedjes enz enz. denken jullie dan echt dat satan, die alles zal doen om zo veel mogelijk van ons de hel in te trekken er niet ook al aan heeft gedacht?

denk je niet dat zijn macht JUIST ligt in het "vergezochte" omdat wij daar stoppen met opletten.

maar vooruit, het vergezochte dan daar gelaten, slechts kijkend naar dat alles wat ons letterlijk verteld word,

ik heb echt niet dagen moeten zoeken voor ik een superster vond die zonder enige omhaal zei "ik ben bezeten" of "ik heb een contract gesloten met de duivel" sterker nog... ik hoefde nog niet eens een uurtje te zoeken, ik weet niet eens of ik het wel zoeken kan noemen.

en dan heb ik het niet over de marilyn mansons van de muziekwereld. ik heb het over zangers en zangeressen die we gewoon dagelijks horen, die we waarschijnlijk allemaal tot zeker 80 % van dit forum mee kunnen zingen.

er zijn patronen, waarschuwingen, en ze zijn... niet moeilijk te vinden.

en ik weet dat ik klink als de volgende complot theorie fetisjist maar... ik schrik er van hoe weinig we weten over die kant... van het vijandige front.

please mensen... luister naar de teksten, leer wat over de artiesten, google ze is een keer...

satan lacht ons gewoon uit als we op de terugweg van de kerk mee zitten te zingen met een rihanna of een beyonce.

sorry, ik weet dat ik heel lang niet gepost heb en nu met zo iets kom... maar ik moet het even ergens neerzetten.

ik ben altijd bereikbaar voor linkjes naar waarheidsgetrouwe en legitieme bewezen informatie, geen knip en plak werk. het keiharde bewijs.

Het is goed om popmuziek te vermijden. Niet vanwege een complottheorie, maar omdat de Bijbel aangeeft dat het goed is om de wereld te vermijden. Mocht je toevallig ooit Rihanna of een Beyoncé tegenkomen, dan hoef je niet voor hen te vluchten, maar kan je hen het evangelie vertellen. Maar christenen hoeven zich niet te vullen met de boodschappen van popartiesten. Met popmuzikanten loopt het vaak slecht af. Daarom is het raadzaam om hun pad niet te volgen.

(Overigens is iedereen vrij om wel of geen popmuziek te luisteren. De Bijbel biedt iedereen die vrijheid. De Bijbel zegt echter ook dat het niet bij alles altijd verstandig is dat te doen. Het is goed om dingen te doen die heil in je leven brengen.)

Ook is het goed om illuminatie en complottheoriën op internet te vermijden. Internet staat er bol van en mensen worden er alleen maar verward door. De Bijbel lezen is veel raadzamer. Als je je dan toch met de eindtijd wil bezighouden, kan je beter onder meer Openbaringen lezen, dan dingen op internet over illuminatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De 'boodschappen van popartiesten'?

Starships are meant to fly?

Dat is een goed voorbeeld.

Popmuziek zorgt voor verwarring.

Er zijn onterecht teksten die zeggen dat een vrouw een 'teef' is. Daarnaast zijn er vele teksten die niet expliciet zijn, maar die vaag zijn. 'Starships are meant to fly?' Ik weet niet waar deze tekst uit komt, maar de tekst komt op mij nogal als vaag over.

Ik zeg niet dat alle popmuziek per definitie slecht is, maar ik pleit wel voor een kritische benadering van popmuziek.

Maar daarvoor is een separaat topic over popmuziek misschien beter.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Refrein:

Starships were meant to fly

Hands up, and touch the sky

Can't stop, 'cause we're so high

Let's do this one more time

Starships were meant to fly

Hands up, and touch the sky

Let's do this one last time

Hands up...

Lijkt mij vrij onschuldig en ik denk niet dat iemand met het IQ van Nicki Minaj (hoewel ze het nummer waarschijnlijk niet eens zelf geschreven heeft) er een boodschap in heeft verwerkt. Dat lijkt mij (zie titel) vergezocht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Refrein:

Starships were meant to fly

Hands up, and touch the sky

Can't stop, 'cause we're so high

Let's do this one more time

Starships were meant to fly

Hands up, and touch the sky

Let's do this one last time

Hands up...

Lijkt mij vrij onschuldig en ik denk niet dat iemand met het IQ van Nicki Minaj (hoewel ze het nummer waarschijnlijk niet eens zelf geschreven heeft) er een boodschap in heeft verwerkt. Dat lijkt mij (zie titel) vergezocht.

Ik wil het niet eens beluisteren.

Het is fijn als sommigen denken er gelukkiger van te worden.

Ik heb andere bronnen om gelukkig te worden.

Maar het lijkt mij meer iets voor een separaat topic over popmuziek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is niet te verhullen dat we in de eindtijd leven zoals de Bijbel dat voorzegt.

Deze oude wereld die door Satan is opgebouwd, die goddeloos is en door en door slecht zal voorgoed door God worden weggevaagd met alle slechtheid erop.

Maar eerst moet de slechtheid toenemen volgens Lukas 22 om voorgoed te verdwijnen.

(Openbaring 21:1-6) . . .En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde; want de vroegere hemel en de vroegere aarde waren voorbijgegaan, en de zee is niet meer. 2 Ik zag ook de heilige stad, het Nieuwe Jeru̱zalem, van God uit de hemel neerdalen, toebereid als een bruid die zich voor haar man versierd heeft. 3 Toen hoorde ik een luide stem, afkomstig van de troon, zeggen: „Zie! De tent van God is bij de mensen, en hij zal bij hen verblijven, en zij zullen zijn volken zijn. En God zelf zal bij hen zijn. 4 En hij zal elke traan uit hun ogen wegwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. De vroegere dingen zijn voorbijgegaan.†5 En Degene die op de troon was gezeten, zei: „Zie! Ik maak alle dingen nieuw.†Ook zegt hij: „Schrijf, want deze woorden zijn getrouw en waarachtig.â€â€ƒ6 En hij zei tot mij: „Ze zijn geschied! Ik ben de Alfa en de Omega, het begin en het einde. . .

have a nice sunny day,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ow lol...

Ke$ha is natuurlijk evil. Een 30 jarige die bij haar ouders woont en gewoon B-merk commerciële whisky drinkt. Serieus, ze maakt dat heerlijke drankje te schande door dat bocht te drinken. Typisch de duivel. En dan die clip, op haar leeftijd een dergelijke videoclip? De meeste leeftijdsgenoten proberen dat soort dingen vermoed ik te vergeten in hu eigen appartement. En dan zo'n inflatie munt symbool ($) in je naam...

Maar zoals die URL haar neer zet: Als ik de duivel was zou ik het als belediging opvatten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach ja, het Christendom is nog in zo sterke mate onderdeel van onze cultuur dat het nog steeds een belangrijk onderwerp is waar men teksten voor liedjes aan ontleent. Hardrock en metal hebben nogal de neiging om overal tegenaan te schoppen, het is dan ook niet vreemd dat ze in hun puberaal schopgedrag tegen allerlei christelijke dingen aanschoppen. We zouden ons vooral zorgen moeten gaan maken wanneer we het niet meer waard zijn om tegenaan geschopt te worden. Dat zou namelijk betekenen dat we compleet irrelevant zijn geworden...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid